{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

hjælp til udekat {{forumTopicSubject}}

jeg har fået mig kat nr 14 - mere eller mindre.
har ikke selv valgt ham. men han er nu en god kat.
vi kalder ham for Basse. endelig går han under navnet "Halvøre". han er en ældre sort/hvid hankat. Muligvis er han 10 år+
Basse har valgt at flytte ind i vores drivhus. det er ikke et drivhus med glas, men med plexiplader. men her er jo ikke varmt. Men han vil ikke være andre steder. Jo han bruger ind imellem hans termokasse med halm som står i vores carport. Men af en eller anden grund elsker han bare at ligge i drivhuset på sin stol.
har lagt et uldtæppe ud på hans stol. han så ud til at hygge sig i det.
han får alt den mad han vil have

kan jeg gøre mere?
skal jeg prøve og se om han kan/vil flyttes ind i vores værksted? det ligger i forbindelse med vores hestestald. han er dog ikke vild med mine heste. men jeg tænker mere på varmen
for bliver det ikke for koldt for ham at ligge i et drivhus?

det skal siges at jeg vil have ham neu. selvom at han er så gammel. er det synd?

han ser fin ud. hans pels er fin blank. er i god foderstand. fine tænder. han har dog noget gigt i et forben. var skadet for et par år siden. han har boet her i alle de 3½ år vi har boet her. det er dog først her for en mdr tid siden at han flyttede ind. det er også først nu at vi må komme til ham, og nusse med ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til udekat
  • #1   29. okt 2017 tænker det vel aldrig er for sent at få ham neu medmindre han er 15 år og ligger på dødsleje eller er syg smiley
    med hensyn til kulde så tænker jeg at hvis han har været ude kat alle de andre år og stadig lever efter de hårde vintre må han jo være robust og eller have et andet sted han får varmen smiley


  • #2   29. okt 2017 Drivhuset giver læ og udsyn, måske derfor han har valgt det, frem for termokassen, måske kan du her i vinter flytte kassen ind i drivhuset.
    Så snart der er sol, bliver der varme i drivhuset, og til foråret bliver det hurtigt for varmt, men så længe han selv bestemmer hvornår han vil være der, så er det vel ok.
    Jeg syntes et helbredstjek og måske en kastrering er fint, dyrlægen kan jo se om han har helbred til en operation, og kan tjekke ham ekstra i bedøvelse.


  • #3   29. okt 2017 jeg ved at han har flere "hjem" - eller retter har haft. for nu bor han kun her. hans valg

    de andre steder har han opholdt sig i div staldbygninger. han har brugt min nabos hus som bare har stået åben. det er et ekstra bolig som ikke bliver brugt til andet end opbevaring. døren står bare åben, og har gjort i de år vi har boet her
    den anden nabo har han kun besøgt fordi der var mad. så han kender også kattelem
    den treje nabo - kalles far - her har de kunne gå på høloftet. her er varmen fra oliefyret. men der har han ikke været i det sidste års tid
    så er der en genbo men de har selv to katte som basse ikke er helt så vild med. og så er der lige vejen.

    men jeg bor så langt syd på som man næsten kan komme, på langeland. og vi har ikke lige frem vinter. i de år vi har boet her, har vi vel haft frost i en uge. sne er en by i rusland. der skal noget mere kulde til.

    men jeg har overvejet at finde et godt isoleret hundehus til ham.
    og så vil jeg prøve og se om jeg ikke kan få ham overbevist om at stalden/værkstedet nok er bedre for ham.



  • #4   30. okt 2017 Jeg ville da flytte den termokasse ind i drivhuset, når nu han ikke bruger den ret meget hvor den står - jeg er ret overbevist om at han foretrækker drivhuset pga det udsyn han har der.

  • #5   30. okt 2017 Jeg er enig med A.P og Jette, flyt dog termokassen ind i drivhuset o lad ham blive der, han skal nok finde et varmere sted hvis han selv syntes det er for koldt.
    Jeg syntes du gør det rigtig fint for ham og man kan bare ikke altid bestemme hvad der er bedst for katten hvis den ikke selv vil. Men han ville ikke ligge i drivhuset hvis han frøs der, katte er eksperter i at finde varme og holde sig varme.


  • #6   30. okt 2017 jeg har sat den ene termokasse over i drivhuset. den anden kasse bliver i carposrten.
    dog blev han lidt fornærmet. så jeg måtte fette lidt for ham med kylling
    valgte dog den kasse som han ikke normalt bruger.

    jeg købte to thermokasser sidste vinter, og lavede dem med halm i. og især Basse har brugt dem lige siden.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   30. okt 2017 Ikke alle katte kan lide halm! Det stikker.... Prøv evt. uden halm, hvis han ikke gider ligge i termokassen :o)

    Hvor ER det godt Du tager Dig af ham!!!

    De allerbedste hilsener


  • #8   30. okt 2017 han ligger i kasserne. har intet imod halm.
    det er mere hvor kasserne skal stå smiley

    da jeg var ude med kyllingen, kom han faktisk fra kassen i carporten, og gik med i drivhuset hvor den anden kasse står. her står også hans stol med uldtæppe.
    han vil dog helst spise ude under vores trailer. den står ved siden af drivhuset, i dens egen lille carport (trailerport..)


  • #9   30. okt 2017 Klog kat, mad kan jo tiltrække uønsket opmærksomhed, og så er det godt, at være et sted, hvor man både er lidt gemt og har mange flugtmuligheder, det er der jo ikke i drivhuset, der plejer kun, at være en dør.

  • #10   30. okt 2017 det største problem er faktisk at ræven gerne vil have kattemaden. vi har hele tiden haft to skåle stående ud, så nu er de sat 2 forskellige steder. væk fra katten
    basse vil helst have vådmad - så det får han da bare


  • #11   31. okt 2017 Måske kan han fodres oppe på noget? Ræven kan vel ikke klatre så højt????

Kommentér på:
hjælp til udekat

Annonce