{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Katten som feriebarn - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaringer med at sende deres katte på "ferie" hos en anden, mens man selv er ude og rejse eller lignende?

Jeg er ca 3-4 gange om året ude og rejse (1-2 uger ad gangen) og har brug for at få Sheldon passet i disse perioder. Han er indekat og jeg synes det ville være smaddersynd, hvis der kun skulle komme en og snakke med ham en time om dagen, oppe i min lejlighed, i en hel uge, og andre gange to (Jeg har ingen i nærheden der kan se til ham op til flere gange om dagen).

SÅ jeg vil vildt gerne høre om det er mega urealistisk at vænne ham til at komme på ferie nede hos min mor, der bor halvanden times kørsel fra mig, i de perioder jeg er udenlandsk? Kan man vænne en kat til at acceptere et andet hjem i en kort periode, uden at han skal være super stresset og ked af de første dage hver gang han skal passes der?

På forhånd, tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten som feriebarn - erfaringer?
  • #1   9. nov 2017 Hvis du beslutter for at tage ham på ferie hos din mor, så gør dig selv den tjeneste at starte NU. Jo før du kommer igang med at tage ham med til din mor på besøg, jo før vænner han sig til hjemmet og til at blive taget med, og jo mindre stressende bliver det for ham at skulle passes der, når du er afsted.

    Tag ham med når du skal hjem og besøge hende et par timer. Væn ham til det stille og roligt. Jo mere fortrolig han bliver med det, jo bedre. smiley

    Jeg har selv haft en kat, der var med mig næsten alle steder. Men det var hun helt fra lille af, og det var ikke noget problem. smiley


  • #2   9. nov 2017 Ja du er jo ung, så det er jo nok urealistisk, at gøre som jeg gør,,, jeg bliver som regel hjemme smiley
    Hvis din mor vil, og hun ikke har 1000 andre dyr, så er det da den bedste løsning, for internat er dyrt og ikke så personligt som din mor.
    Jeg har tidligere haft kolonihave, og mine katte klarede fint, at komme med der ned i hytten og løbegården, og ellers boede vi på 1 sal i lejlighed.

    Jeg vil foreslå dig, at din mor altid har en kattebakke der nede, så du ikke skal slæbe med, og de første gange, så ville jeg tage lidt tisklumper med fra bakken der hjemme, og ligge dem i den nye rene bakke, det vil give tryghed, at det lugter kendt.
    Et tæppe eller noget hjemmefra, giver også tryghed og hvis du bruger din transportkasse hjemme, som en tryk hule, som så både kan rejses med, og bruges hos mor, så mangler du kun, at tænke på noget, at krasse i hos din mor, så skal det nok blive godt smiley


  • #3   9. nov 2017 Følger lige med her smiley

  • #4   9. nov 2017 jeg er hellere ikke den som smutter på ferie. og med 13 katte og 2 heste så er det faktisk umuligt
    p
    men jeg har cinnamon. jeg har flasket ham op, og han fik nyt hjem. da han var 2 år kom han på ferie hos mig. 7½ uge. og det gik bare rigtig godt. ½ år efter kom han igen på ferie. Men denne gang blev han altså hos mig. ejeren flyttede tilbage til Polen.
    men kender da flere som har kat med i sommerhus. Og her går katten både ude hjemme og i sommerhuset. uden problemer
    kender da også nogen som har deres kat med til familien når de rejser imellem landsdele

    det kræver tilvænning men det kan godt lade sig gøre. men som de andre siger, så start i god ting. så kan katten vænne sig til et nyt ekstra hjem
    du skal så bare være 110% sikker på at din mor ikke lukker katten ud


  • #5   9. nov 2017 Tusind tak for inputs! smiley
    Jeg har snakket med min mor og hun har allerede været ude og købe et kradsetræ til ham, og glæder sig helt vildt til jeg "smider" ham ned til hende, og gerne snart ;P
    Jeg kan også godt mærke at det ikke trækker helt så meget lige pt at komme ud og rejse og efterlade Sheldon, men det er nok fordi det hele er meget nyt endnu og jeg er så bange for at der skal ske ham noget, når jeg ikke er der.

    Jeg har sagt til min mor, at hun under ingen omstændigheder må lade ham snuse til at være udenfor, og det tror jeg hun er helt med på - det håber jeg smiley


Kommentér på:
Katten som feriebarn - erfaringer?

Annonce