{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Emma H
Emma H
Tilmeldt:
15. okt 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Min kat plejer altid at bruge hans kattebakke men her i den sidste måneds tid så har han et par gange tisset ved siden af kattebakken imens han er i den og en enkel gang hvor han stod lige ved siden af og tisset. Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre da det er første gang han overhoved har gjort det siden han var killing smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre?
  • #1   9. jul 2018 Du skal til dyrlægen først af alt, for at være sikker på, at katten ikke fejler noget, feks en urinvejslidelse.
    Forhåbentlig er katten rask, men hvis den har noget med urinvejene, så vil problemet forsvinde når katten bliver behandlet.
    Jeg vil ikke give en masse løsninger på andet nu, for dyrlægen kommer først.


  • #2   9. jul 2018 Hvor gammel er han? Er han neutraliseret?

    Det lyder meget som et urinvejsproblem, og det skal fikses af en dyrlæge.


  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #3   9. jul 2018 Han er 1 år og 3 måneder gammel og han er steriliseret. Men jeg har nemlig en veninde til at bo hos mig lige pt og hun har en masse ting med, kunne det være pga stress at han gøre det?

  • #4   9. jul 2018 Ja, det kan godt være pga. stress, men det kommer selvfølgelig an på hvilken type kat han er. En følsom kat er selvfølgelig mere tilbøjelig til at blive stresset end en "cool/social" kat.
    Men for at støtte op om de andre, så er det eneste saliggørende lige nu at få taget nogle prøver hos en god dyrlæge, der kan be-/afkræfte, om der er tale om en urinvejslidelse.
    Tisser han kun ved siden af bakken, eller hænder det du også finder tis i tekstiler som en vasketøjsbunke?


  • #5   9. jul 2018 Ja det kan være stres på grund af ny person og mange nye ting, men netop stres kan give urinvejsproblemer, så det er stadig en tur til dyrlæge, og helst hurtigt, for står det på for længe, kan det blive en dårlig vane.
    Husk at rengøring efter uheld er vigtigt, brug helst R10 til at fjerne lugten ( katte lugter også det du ikke kan.
    Rodalon er giftigt for katte og klorin og Ajax får bare katten til at tisse samme sted igen, i deres næse er det urin, og så tisser man samme sted igen.
    Til gengæld skal du ikke være hysterisk med rengøring af kattebakken, fjern klumper og tør kanter hvis du ser snavs, hvis du gør den super ren igen og igen, og fjerner alle dufte af kat, kan den vælge bakken fra.


  • #6   9. jul 2018 Ja, det kan sagtens være stress. Prøv evt. Feliway, Colostrum, Bach, Zyklene, Kalm eller lignende.

  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #7   9. jul 2018 Hej allesammen!
    Har snakket med hans dyrelæge og vi har fået en tid imorgen da de gerne vil tjekke ham smiley


  • #8   9. jul 2018 Skønt smiley dejligt med ansvarlige katteejere, jeg håber det hele går godt.

  • #9   9. jul 2018 Det kan meget vel være stress og stress er også en af de største årsager til urinvejsinfektioner, så endnu en god grund til at få ham tjekket ved dyrlægen, godt du allerede har fået bestilt en tid.

    Men vil lige nævne at der kan være en anden årsag, nu skriver du nemlig at han har tisset ved siden af kattebakken mens han var i kattebakken, eller det var i hvertfald sådan jeg forstod det.
    Jeg har selv en såkaldt kaktusser, det vil egentligt sige at katten sidder i kattebakken, men har rumpen ud over eller lige hen over kanten på kattebakken, katten tror egentligt nok at den er inde i kattebakken men tisser ud over kanten, dette kan løses på 2 måder, en større kattebakke og en skobakke under kattebakken, med den større kattebakke så undgår man det meste kanttisseri og med skobakke under så fanger man det tid der løber over kanten og der med ender det i skobakken og ikke ud over helt gulvet, sådan har jeg løst problemet med min kantpisser, det skal siges at hun faktisk også har haft jævnlige urinvejslidelser indtil for 3 år siden hvor hun fik det helt rigtige foder som forebygger super godt.
    Så dyrlægen er stadig første stop, det var blot hvis nu sygdom viser sig ikke at være problemet.


  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #10   11. jul 2018 Hej allesammen!
    Vi var til dyrelægen igår og der fandt de ud af at han har stress. Han får noget naturlig medicin som gøre at han slapper af. Men vi fandt også ud af hvornår han begyndte at få stress da dyrelægen stillede mig nogle spørgsmål. Men han tager godt imod medicinen smiley
    Tak til alle jer som har skrevet!


  • #11   12. jul 2018 Hvor var det godt du kom til dyrlæge og i sammen fandt problemet.
    Ja det er noget tricky noget det stress og katte for ofte ser man det ikke som sådan på katte at de er stressede, med deres ændrede adfærd fortæller os det og så er det vores opgave som ejer at aflæse vores kat og det er skisme ikke altid nemt.
    Jeg håber at medicin m.m. får ham tilbage til normalen og han igen vil trives.


Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre?

Annonce