{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Er det ikk synd? kastrering {{forumTopicSubject}}

Anton skal kastreres inden at han flytter hjemmefra..
fint nok, vi spurgte hvor meget det koster og hvor gammel han skal være..
det koster så 600 kr,- og vi kan da sagtens gøre det nu..(han er 8 uger i overmorgen)
Er det synd?
men vi får det gjort når at han er 12 uger..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det ikk synd? kastrering
  • #1   11. jul 2007 Nej mener heller ikke at det er synd i det hele taget, men når at han er så ung?

  • #2   11. jul 2007 Jeg synes bestemt heller ikke det er synd, tværtimod.
    Så havde jeg nemlig ikke selv fået det gjort ved mine killinger - dog var de 14½ uge.

    Jeg lavet mit forarbejde og spurgt diverse steder, hvor de havde erfaring omkring tidlig neutralisering samt dyrlæger mv.
    Og nu har jeg så mine egne erfaringer med i bagagen, da jeg fik neutraliseret 3 hankillinger og 1 hunkilling.
    ( Dog skal de veje over 1 kg. pga. narkosen ).

    Faktisk er jeg blevet så positivt overrasket - alle killinger var vågne og rimeligt friske, da jeg hentede dem hos dyrlægen ved 15 tiden (afleveret kl. 9) - de var kvikke og legede også, men blev dog hurtigere trætte igen.
    Da vi kom hjem, skulle de spise og drikke med det samme (de havde jo fastet fra aftenen inden) - så fik de tøffet lidt omkring, leget lidt og så pling - så sov de på ræd og række på det varme tæppe med dyne under, som jeg havde arrangeret til dem. Det var alt.. Intet at mærke ellers og ja.. virkelig positivt.

    Jeg har været igennem en øjenskylle-operation med Jaguar, hvor han var betydeligt mere medtaget, fordi han var tungere og ældre. Det var jo jo så forberedt på med 4 stks. men nix.. ingen slappe katte, kun lidt trætte.
    Jaguar var ellers helt bedøvet da jeg hentede ham hjem, efter samme tidsinterval, hans øjne sejlede og var groggy og han kunne ikke gå/stø - han tiltede og kunne knap komme hen til madskålen - da jeg løftede ham derhen, lagde han hovedet i madskålen og stak tungen ud for at spise.. (SÅ SØDT SYN, hvad man ikke gør for mad).
    Så jeg vil næsten ligefrem anbefale tidlig neutralisering, når man tænker på katten. Den skal kun bruge krudtet på sig selv derefter og der er jo lavet flere undersøgelser i USA der viser, at det ikke stopper udviklingen alligevel. Dog vil hankattekinderne måske ikke blive ligeså kraftige, men det vil tillige også forsvinde ved en ældre kat, som har levet fertil og senere bliver kastreret.

    Lidt info og erfaring herfra - skriv endelig hvis du har yderligere spørgsmål smiley


  • #3   11. jul 2007 okay, han ligger bare her og ser så lille ud <3, men han vejer nok omkring de 900 g.

  • #4   11. jul 2007 Så skal du vente lidt endnu - jeg vil sige - hellere 1200 g., end 1000.

    Man skal ikke tage nogen chancer, når det handler om vores elskede dyr.



  • #5   11. jul 2007 Nej nemlig smiley

  • #8   11. jul 2007 Hos min dyrlæge vil de ikke kasterer før katten er ½ år...

  • #9   11. jul 2007 Ja, jeg synes også det er træls, vil gerne have det overstået...

  • #10   11. jul 2007 Det er den eneste der er, så skal jeg et godt stykke væk...

  • #11   11. jul 2007 Ja, det er rigtigt, men i mit tilfælde er der tale om omkring 20 km ekstra kørsel, og mine katte kan slet ikke lide at køre i bil, de piver, og tisser i kassen, de er meget angste! Så har jeg det skidt med at skifte dyrlæge...

  • #12   12. jul 2007 Det lyder da rigtig dejligt at du skal have din hankat katreret. og nej jeg synes slet ikke det er synd. nu kommer den jo ikke til at strejfe forvirret rundt og kun tænke på hunkatte og hendes nedre dele. Når han bliver kastreret vil han komme meget mere i harmoni med sig selv og blive mere kælen og social. Desuden har jeg fået at vide at hankastrater simpelthen bare er de dejligste ;D selv skal jeg også have min mis kastreret når han er 3 ½ måned, og vi skal begge to glæde os helt vildt til det, for det bliver bare nogen superkatte smiley

    tillykke med den.


Kommentér på:
Er det ikk synd? kastrering

Annonce