{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

bedre regler omkring avl {{forumTopicSubject}}

nu hvor der har været det omkring avl af katte uden stamtavle ja så er jeg fristet til at spørge hvorfor regler ikke bliver stremmet op. hvis skyld er det at det kan lade sig gøre og parre på kæle katte med fejl? det er sådan set de registrerede opdrætter der sælger deres kæle katte fertile, der burde jo sådan set være der problemet først og fremmest skal stoppes så hvorfor laves der ikke en regl om at alle katte der sælges til kæl skal være neutraliseret og evt ha begge vacciner før de flytter, kattene bliver så godt nok det dyre men det er vel ligemeget for købere skulle jo i realiteten selv sørge for at det blev gjort men opdrætteren får jo gerne mængde rabat.
alle katte der sælges til avl skulle være testet for div. sygdomme plus de ting der nu høre med til hver race så vil jeg da mene vi var et godt stykke henne af vejen for at undgå at der blev parret på "fejl" kattene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedre regler omkring avl
  • #3   17. jul 2007 ja christina du har tjek på det ;o)

  • #4   17. jul 2007 christina: ang forskellige racer skrev jeg os dette til sidst
    alle katte der sælges til avl skulle være testet for div. sygdomme plus de ting der nu høre med til hver race så vil jeg da mene vi var et godt stykke henne af vejen for at undgå at der blev parret på "fejl" kattene


  • #5   17. jul 2007 Jeg vil mene, det er et ret voldsomt krav ligefrem at forlange tidlig neutralisering. Emnet er stadig meget omdiskuteret og følelsesladet. Desuden er det jo langt fra alle dyrlæger, der vil neutralisere killinger smiley

    Men ellers har du ret - det eneste man kan gøre for at forhindre avl på kælekatte er neutralisering smiley


  • #6   17. jul 2007 katrine: mange opdrætter får deres katte neutraliseret så det er jo muligt som christina skriver får hun jo hendes neutraliseret.

    har dog os set at nogen opdrætter betaler et beløb tilbage på katten når de får et bevis på at katten er neutraliseret og det kunne da os være en mulighed og det er en mulighed som jeg selv har overvejet og benytte men den er jo ikke helt sikker, min veninde der læser til dyrlæger har os sagt at det er bedst for en kat og vente til den er 6 måneder inden den bliver neutraliseret.


  • #7   17. jul 2007 lis: nej det bliver de ikke men det jeg tænker på er at man gerne vil stoppe avlen er katte med tavle som kun er egnet til kæl.
    jeg mener ikke at man skal stoppe alt avl uden tavle da det stadig er op til den enkelte om de vil avle med eller uden tavle.


  • #8   17. jul 2007 lis: det med min hun kat var før jeg tog peanut i pleje så det kan jeg ikke lige se problemet i.

    hvis nogen gerne vil købe mine killinger til evt udstilling og avl af huskatte nej så synes jeg ikke det er forkert for det at få katte med stamtavle er altså ikke det eneste rigtige fordi at det er det som du går op i med liv og sjæl behøver alle andrer ikke have samme holdning og folk skal ha lov til at få et kuld uden stamtavle ellers ville der ikke længere være noget der hed huskat længere og det ville da os være sørgeligt.


  • #9   17. jul 2007 britta det er os meget korrekt det du siger.
    to af mine killinger er solgt og det er til bruger her inde som jeg ved selv vil neutralisere dem og den ene skal bruges til udstilling så jeg er altså heller ikke fuldstændig ligeglad med hvor og hvorfor de kommer hen...

    desuden skal vi ikke beholde peanut da hun bare er i pleje og ja jeg snakket om at beholde hende men vil nøjes med at koncentrere mig om bimses opdræt.


  • #10   17. jul 2007 lis nu er hun jo bare fundet høj gravi i en skraldespand men du må da unskylde at jeg syne sdet var synd for hende og at vi gerne ville tage hende ind i pleje istedet for at hun lå på dyrehospitalet indtil killingerne var flytteklar og ja som sagt ville jeg gerne ha beholdt hende men for det første vil jeg gerne koncentrerre mig om bimse og for det andet kan hun ikke sammen med bimse så ja det er da meget bedre for hende og blive her ja det kan jeg godt se og når ja hun sidder os meget af dagen og hyler ved døren fordi hun gerne vil ud og det kan hun ikke komme her men ja igen har jeg været så led og finde hende et hjem hvor hun kan komme ud i en kæmpe løbe gård og der vil jeg være så led og køre hende ud når alle killinger er flyttet.

  • #11   17. jul 2007 Britta jeg har sagt flere gange at jeg ikke føler at du er efter mig så du må sige lige hvad du vil :o)

    ja salem er neutrliseret da jeg godt ved at jeg ikke må avlé killinger uden tavlenår først jeg går igang med at opdrætte og ja peanut bliver neutraliseret når hun skal flytte ang sygdommene ja så fik taget de test samt scannet da hun kom ind på dyrehospitalet da jeg netop nævnte at vi havde andre katte.


  • #12   17. jul 2007 Sabrina - Ja, det lyder jo godt at de to tøser er det. Og mht til sygdomme osv, lyder det som om du har styr på det i samråd med dyrehospitalet.
    Men jeg ville da lidt have troet at dyrehospitalet hjalp med at få dem neutraliseret (killingerne) inden de blev solgt.
    Jeg ville godt nok også have fået dem neutraliseret må jeg indrømme, ville jeg også have gjort med May's killinger hvis hun skulle have haft nogen, og som de andre nævner, skal huskatte der skal udstilles jo være neutraliseret hvis over 10 mdr? :o)


  • #13   17. jul 2007 britta: det har os taget noget tid og finde et hjem til peanut. aller helst ville jeg gerne ha hun skulle blive for hvordan har hendes fortid været og hvordan bliver fremtiden? men nu har jeg besøgt det fremtidige hjem flere gange og snakket med familien og der er bare så perfekt det hele og bedst af alt hun kan komme ud.

    jeg har jo solgt til kiilinger så det er lidt svært og lave om på det med neutralisering nu men omvendt skal de jo neutraliseres så jeg kan da tilbyde og få det gjort her mod de selv betaler det og så kan hele banden få det gjort på en gang :o)


  • #14   17. jul 2007 britta. nu så jeg i en anden tråd at dine os får øremærket gratis er det noget dyrlæger normalt gør eller er du bare ekstra heldig?

  • #15   17. jul 2007 forresten: nej eva de hjælper ikke med noget jeg står selv for alle udgifter samt afhentning på sjælland hvor hun var og jeg bor på jylland :o)

  • #16   17. jul 2007 okay det må jeg lige undersøge.

  • #17   17. jul 2007 ja men har ikke bil så det skal os være inde for en afstand min far vil køre vi har dog en nok omkring 7 dyrelæger bare her i vejle desværre os en meget brygtet dyrelæge som vi ihvertfald ikke skal ned til ;o).

  • #18   17. jul 2007 he he.. nej i Kolding overlevede han ikke længe.. heldigvis

  • #19   17. jul 2007 jeg er ret sikker på han stadig er i vejle og han er langt billigere en de andrer og må nok indrømme at lige netop det har gjort at både jeg og mine forældrer altid har holdt os væk fra ham at vi så siden har fundet ud af at han er som han er gøre jo bare det hele bedre omkring vores valg :o)

  • #20   17. jul 2007 Ja, man kan godt blive lidt mistroisk når det er alt for billigt.. Og tit viser det sig jo også at der er en grund til det, som ofte rt negativ

  • #21   17. jul 2007 han reklamerede rigtig meget i vores ugeavis i sin tid men han har aldrig annoncer i mere så han har måske lukket ;o)

  • #22   17. jul 2007 Sabrina - Man har da lov at håber.
    Pøj pøj med gode hjem osv til de små, jeg synes som sagt at det er rigtig flot at du har taget Peanut og de små til dig, og nu bruger krudt og energi på at finde gode hjem til dem alle, selvom de slet ikke er "din fejltagelse" :o)
    At du så måske ikke har råd/svært ved at finde pengene til det hele er forståeligt, og synes ikke folk skal hidse sig op over det, men derimod komme med gode råd til at finde det billigt, og med rabat osv, som rigtig mange også gør i tråden :o)


  • #23   17. jul 2007 mange tak skal du ha eva :o)

  • #24   18. jul 2007 Sabrina skrev: "mange opdrætter får deres katte neutraliseret så det er jo muligt som christina skriver får hun jo hendes neutraliseret."

    Ja - det ved jeg. Jeg fik selv neutraliseret 8 hittekatte sidste år - heraf var de 7 killinger smiley

    Men her kan jeg forstå vores indfaldvinkel ikke er helt den samme. Jeg mener nemlig der er rigeligt med huskatte i dette land. Ikke fordi jeg ikke kan lide dem, men fordi så mange kasseres. Og de uønskede katte/killinger som fandt vejen forbi mig skulle ikke bidrage til flere, der kunne havne i samme sørgelige situation som de selv - efterladte og uønskede. Derfor brugte jeg tidlig neutralisering smiley

    Om jeg opdrættede racekatte ville disse også blive neutraliseret tidligt. Jeg er en stor fortaler for tidlig neutralisering. Men jeg mener altså stadigvæk ikke, vi er nået så langt at tidlig neutralisering kan gøres til et krav. Jeg respekterer at andre ikke bryder sig om at lægge killinger i narkose - det er deres valg.


Kommentér på:
bedre regler omkring avl

Annonce