{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidt af kat - stivkrampevaccine?
  • #1   13. okt 2007 Man kan dø af stivkrampe. Ikke vaksinen men af sygdommen.

    Potedask Henriette, Bølle, Uldtotten og Stribemis.


  • #2   13. okt 2007 Okay.. Altså det er bare meget lidt.. Det ligner bare at jeg har prikket en nål i min finger.. på den anden side er det så en smule større .. Men stadig meget lille.. Men hoold da op det gjorde rigtig ondt.. smiley

  • #3   13. okt 2007 Hej Gallaxe

    det er helt korret det du er blevet informeret om - kattebid er noget værre noget (kan være det) og bliver vi bidt specielt i ledet i finger, så er det bare straks afsted. Og bed altid om den korrekt pencillin til kattebid - det er nemlig ikke lige gyldigt hvilken.

    godt det ikke gik "værre " end begyndende blodforgiftning - jeg har en opdrætterkollega som fik et kattebid i finger - idag har hun ikke sin pegefinger.

    Hilsen Heidi, som bare hader stivkrampevaccine og har en 20 år gammel en ...total uforsvarlig men jeg er en kylling fordi jeg reagerer på vaccinen og får hunde ondt og hæver op...men det forsvinder jo igen


  • #4   13. okt 2007 Okay.. Hun bed mig fordi jeg gav hende et stykke frikadelle.. Så snuste hun til min finger og grådig som hun var bed hun.. Jeg har ingen anelse om hvor dybt det er.. Det ligner bare en prik.. Det skete igår eftermiddags..
    Der er ikke sket noget som helst endnu, men jeg holder lige lidt øje..


  • #5   13. okt 2007 Ja det glemte jeg lige at sige til at starte på..

    Mange tak for jeres alles svar.. smiley


  • #6   13. okt 2007 En af mine kollegers veninder blev bidt af en kat, og gik ikke til vagtlægen. Hun endte med en voldsomt hævet hånd, og rendte rundt med sådan en nål i hånden med gaze rundt om, fordi hun 3 gange dagligt skulle på sygehuset. Kan ikke huske hvad de gjorde ved hende derinde smiley

    Vi blev bidt sidste år af en vild killing, og gik direkte til vagtlægen og fik stivkrampevaccine samt pencillin.


  • #7   13. okt 2007 Alle burde få deres stivkrampevaccine fornyet hvert 10. år. Er der hul igennem huden er der indgangsport for bakterier (også stivkrampe). Det er uanset om man er bidt af en kat, stukket sig på en gren eller bidt af en flåt osv.

  • #8   13. okt 2007 Hej Indienite

    din veninde har fået pencillin IV 3 gange dagligt.

    Det var en venflon hun havde i hånden, idet hun ellers skulle stikkes i åren 3 gange dagligt, og det dur jo ikke - derfor bliver sådan en smart "tingest" lagt.

    PS mange tror det er en nål de går rundt med, men det er faktisk et lille bitte plasticrør, som er ført ind i åren.

    Hilsen Heidi og birmabanden


  • #9   13. okt 2007 Hej Natascha

    hvad vil det sige, at hun hun har fået syet sin tommelfinder på brystet?

    Hilsen Heidi


  • #10   14. okt 2007 Hvis jeg var dig ville jeg kontakte skadestuen... Jeg blev også selv bidt af min kat (et uheld), men havde stivkrampevaccinen, så der skete ikke noget.

    Noget helt andet er (hvis jeg må bruge din tråd i denne forbindelse) - Hvad hvis man bliver revet af en kat? Er det det samme man skal gøre?


  • #11   15. okt 2007 Hej Sanne A

    der er ikke de samme problemer med et krads fra en kat, som et bid - der er nogle trælse bakterier i munden på katten, og derfor er det mere vigtigt i forhold til kløerne eks.

    HIlsen Heidi


Kommentér på:
Bidt af kat - stivkrampevaccine?

Annonce