{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

min kærestes hunkat {{forumTopicSubject}}

hej i søde mennesker

jeg har et spørgsmål eller faktisk et råb om hjælp

men tingene lyder på at for 2 år siden skaffede min Kæreste sig en hun kat ved navn Lille My som er kun 2 år, der er bare rigtigt mange problemer jeg har set ved katten.

1. katten har ikke været snakkede eller oftes kælede med og flygter den meste af tiden, når man søger dens kontakt

2. katten flygter, når man ville have dens kontakt, plus når man tager den op, miaver den i det man har taget den op og tager den til sig

3. jeg har taget mig i at gi den våd kost (1 gange om dagen) da den ikke andet fik kun tørre kost før i tiden, det har så gjort at jeg har fået den der ud og for den af og til, til at spise, derefter lukker jeg døren ud til toilettet og er sammen med den, derfra når jeg forsigtigt ære den på ryggen knurre den af mig

4. den for ingen kontakt eller en snakkede med fra min kæreste af, så det her er også en ting jeg prøver og tag mig i at når jeg går forbi den, så få den et "hej" eller at jeg siger "hvor er du fine" eller "hvor er du dygtigt" og ære den også indimellem og nogen gange leger jeg med den, jeg har lagt mærke til at der går lidt tid før den løsner sig op og derefter leger den så som en gal sammen med mig

5. jeg har også lagt mærke til at, når jeg kommer ud for badet eller ud for soveværelse kommer den med "RUND" ryg og halen køre bare på den, jeg kan ikke finde ud af om den faktisk nyder at den har fået en "legekammerat" eller den ville dominerende med imellem os, fordi jeg er lige kommet ind i et nyt forhold med min kæreste og vi har kun været sammen i 3 mdr. nu

men stadig går jeg og tænker: er den ikke stimuleret og leget med, for den meste af tiden læggen den stort set på en stol og sover eller keder sig, skal også sige at Lille My er en inde kat og ja kan man sige fra det jeg ser at den ikke bliver snakket med

plus jeg har hørt i gammel dag at da hun var ung har jeg hørt fra min kæreste at han har haft en far og søn som boede også i lejeligheden og mente faktisk at min kæreste ikke fortjener en kat og tog sig ikke af den og det mener jeg også, de var stort set træt af den kat, af hvad, ved jeg ikke? men den var ikke i god behandling når den var alene med faren og sønnen alene.

udover det, ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre med den kat, jeg kan ikke nærmere mig den, for jeg ville gerne have den henvener sig til mig og ikke mig der henvener mig til den, men kæreste mener når han har brug for den, søger han dens kontakt og skal nærmest jage den i lejeligheden eller tag den op hvor jeg har lagt mærke til at den bliver på en måde konfliktsky og sinker hoved og det jeg også ser ud fra af, at den kan godt kæle op af ens ben men ikke røre den også kan man nemlig sige "hej My" jeg har selvfølgelig taget afstand fra den, da den viser alle disse affære, plus om aften er den nogen gang god til at sige "godnat" men så er det også det, for så går den også i sin egen kurv og lægger sig der, imens min kæreste har vores moment

plus jeg fik en gang snakke med en psykolog om dette, imens min kæreste var i det samme rum og hun mente at vi skal aflever katten til et intenat også ville de undersøge den om den skulle videre til en ny familie, mit bekymring til den kat er det er ikke den vej katten har brug for, men på den anden siden set, et liv hvor min kæreste mener at det med at spille computer er en vej væk fra omverden og slet ikke giver den kontakt

jeg tænker skal den videre eller er der nogen der kan hjælpe os med råd, jeg ved at løbe tørre for ideer

på forhånd tak







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kærestes hunkat
  • #1   22. feb 2019 Hvis han ikke er interesseret i katten, burde han ikke have den og så burde den formidles videre. Efter det du skriver virker det som om, den godt kan gøres tillidsfuld, den vil jo gerne dig. Jeg synes, du skal kæle med den, så meget, du kan, ikke bare tale til den, når du går forbi, men nusse den. Hvis du bor hos din kæreste og katten vil dig, skulle du nok kunne oparbejde en god kontakt til den. Man skal ikke jage den for at få kontakt, det kommer der ikke noget godt ud af.
    Nu skriver jeg noget lidt kontroversielt, so


  • #2   22. feb 2019 Undskyld, jeg kom til at trykke på sendknappen for tidligt.
    Som sagt, nu skriver jeg noget, du måske ikke vil bryde dig om at høre, men hvis din kæreste ikke vil give dig lov til at tage dig af katten, så ville jeg ærlig talt droppe ham, så tror jeg heller ikke, han er god for dig i længden.


  • #3   22. feb 2019 Tak Kirsten ja jeg prøver i alt i min magt at for en kontakt med den kat og ja jeg har også gået med tanken om at den kat skal videre og mig, Åhh du har den ret på det område

  • #4   22. feb 2019 Hej Gitte H.
    Hvor er det dog godt der findes mennesker som dig som gider at bekymre sig om katten.
    Når det er sagt synes jeg det er en træls historie at læse.
    JEG synes at du skal lege og kæle med katten alt det du har lyst til og lidt mere til...
    Men prøv at lade den komme til dig.
    Køb evt. nogle godbidder eller kattestics og så læg dig på ryggen og stik hånden op i luften med godbidder.
    Køb også noget legetøj til den så i har noget at lege med.
    Så får du hurtigt en god ven(og samvittighed)
    Hvis din kæreste ikke vil acceptere den så fortæl ham at det skal han ikke bestemme for du bestemmer over dig selv og det du gør og foretager dig. BASTA.
    Hvis han stadig ikke accepterer vil jeg give Kirsten L. ret i sin udmelding..
    Stort knus til dig fra mig smiley


  • #5   22. feb 2019 Jeg ville give den vådfoder to gange om dagen. Giv også gerne godbidder, så katten kommer til dig og ikke omvendt. Lær den, at du er et behageligt selskab og ikke kun en, der vil tvinge den til at blive taget op.

    Det lyder desværre ikke til, at katten har haft den bedste opvækst. Og at den er kommet hen, hvor den ikke helt er ønsket.


  • #6   22. feb 2019 Hej igen
    Du skal lige huske når du kæler med missepigen, at du ikke skal klø på maven før I er fortrolige. Katte er meget ømme over deres mave, når man kender dem godt, kan man sagtens klø dem på maven, min Trine gør sig til med maven i vejret og elsker ar blive kløet, men det kræver et tillidsforhold, ellers risikerer man at blive grundigt bidt og kradset.
    Held og lykke med operation missepige. Du lyder som en rigtig sød og dyreglad pige.


  • #7   22. feb 2019 Tak alle sammen jeg ville forsøge med mispugen

  • #8   22. feb 2019 Efter at være kommet igennem den lange og uhyggelige smørre er jeg ikke i tvivl:
    I har kendt hinanden i 3 måneder - hvor meget ved du egentligt om ham? Han minder mig om min genbo der råber og skriger af hunden dr er total kuet.

    Tag katten under armen og pak dit gode tøj og find en kæreste der gider både dig og katten.

    smiley


  • #9   22. feb 2019 Ja, husk vildkattene.
    Jeg skrev det ikke helt så præcist som du, jeg mener det samme, men det er jo hans kat, så det er måske ikke helt så let for vores katteelskende Gitte at gennemføre, vi kender jo heller ikke Gittes muligheder for at have kat.


  • #10   22. feb 2019 altså du kan gøre to ting:
    prøve at få kontakt med katten, med mad/godbidder

    eller også finde ud af at få hende ud i et nyt hjem hvor man kan tage sig af hende


  • #11   22. feb 2019 Gitte H. Jeg synes du skal prøve at hjælpe katten videre, hvis ikke du selv vil eller kan tage dig godt af den. Det er synd for katten uanset, hvor svær den så selv er . En kat kan mærke om den er elsket og om man gider den. Den er jo ikke bare en ting man kan tage frem når man lige gider. Det er din kærestes kat men jeg håber virkelig du kan hjælpe den. Det virker som om din kæreste er mere glad for sine spil og sin computer . Og det er da trods alt døde ting. Godt at du kan se det er forkert at ha dyr på den måde. Det er vel derfor du har skrevet her. Psykologen må vel også ha ment det var bedst han ikke har kat siden hun har sagt sådan.

Kommentér på:
min kærestes hunkat

Annonce