{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

Afføringsprøver {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 5 mdr. gammel killing som nu har haft diarré i de 2 mdr. jeg har haft hende. Jeg har prøvet ALT. Skånekost (ris, A38, kogt kylling), I/D, Zoolac, Pro-Kolin, faste i 24 timer og senest en ny om gang ormekur (Milbemax), penicillin (Zitromax) og allergifoder fra Royal Canin. Det sidste hjalp i 4 dage, men siden mandag har det været galt igen. Nu ville jeg lige lade hende gøre penicillinen færdi inden jeg vil begynde at kontakte dyrlæge igen. Men det er nu 2 dage siden hun blev færdig med kuren og det er bare vand der kommer ud af hende.

Dyrlægen sagde sidst da vi var afsted med hende at det næste skridt måtte være en afføringsprøve. Det synes jeg jo så tiden er inde til nu. Jeg har dog ikke konsulteret min dyrlæge endnu, men jeg skal til revaccination med hende på onsdag så her havde jeg tænkt mig at tage nogle afføringsprøver med.

Her kommer mine spørgsmål endelig:
1. Over hvor mange dage skal der samles?
2. Hvordan samles det?
3. Og hvordan opbevares det?

P.S. Det skal lige siges at hun ellers har det fint. Hun drøner rundt og leger, spiser, drikker og har en utrolig blank pels.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afføringsprøver
  • #1   10. nov 2007 Zoe W
    Jeg frygter også at det er giardia hun har. Du siger at jeg skal aflevere det mandag, men er det ikke noget med at der skal samles ind for 3 dage?


  • #2   10. nov 2007 Hmm jeg har af et par gange prøvet det med afføringsprøver, og jeg skulle samle over tre dage i rap i hver sin pose, og der blev der testet ret bredt, men mener at de tre dage skulle være for en bestemt slags orm, som ikke konstant udskilles i tarmen.
    Min kat havde dog ikke orm, men der blev samlet over tre dage i en dobbelt plastic pose a tre stk., en pr dag, og de skulle opbevares i køleskabet og da kan du jo bare sørge for at pakke det meget meget godt ind.
    Puls


  • #3   10. nov 2007 Hvor lang tid går der inden man får svar på afførings prøverne?

  • #4   10. nov 2007 Vi fik vist svar på Bebses afføringsprøve for Giardia allerede dagen efter.

  • #5   10. nov 2007 May-Britt S
    Hvordan indsamlede du afføringen og opbevarede det?


  • #6   10. nov 2007 Lis D
    Hvad er snap kit og er det noget man skal have hos dyrlægen?


  • #7   10. nov 2007 vi har også lige skullet af med en afføringsprøve. den blev sendt til tyskland på et labpratprium dernede. og det var fredag de fik den. men havde svarene om tirsdagen

  • #8   10. nov 2007 Charlotte J
    Hvordan tog du prøven og hvordan opbevarede du den?


  • #9   11. nov 2007 Ja det er jo svært at levere prøver for 3 dage som er friske, de vil jo være min 3 dage(dag 1 )osv.
    Som jeg gjorde, blev anbefalet af min dyrlæge(køleskabet), det var noget med bakterier og varme osv.
    Gad vide om en ordentlig lukket plasticpose ikke er lige så godt som et kit købt hos dyrlægen, jeg fik da de svar jeg skulle ha' og det var dyrlægen der sagde jeg skulle gøre det sådan, men ring dog ned og spør', så bliver det som din dyrlæge mener det skal være(om han vil tjene på et kit), samt opbevaring af "friske" prøver som er tre dage gamle......
    Puls


  • #10   11. nov 2007 Hvis altså der skal afføring til for tre dage.
    Puls


  • #11   11. nov 2007 Jeg ville også have kontaktet min dyrlæge, men nu har det jo været weekend. Jeg håbede på at man kunne opbevare det i en plastikpose og at jeg så kunne aflevere det mandag morgen. Jeg kontakter selvfølgelig min dyrlæge i morgen tidlig, men så går der desværre bare 1 dag eller 3 mere inden jeg kan aflevere prøven.

    Jo før jo bedre :o) Jeg har bare så ondt af det lille myr. Inden hun får skrabet færdig i bakken og sat sig klar, er afføringen allerede på vej. Og når hun går fra bakken drypper hun stadig. I nat har jeg været oppe 2 gange for at tørre gulve af for afføring. Jeg skal nok overleve (trægulve og fliser), men har mere ondt af hendes numse. Men som i kan se på billeder og videoklip virker hun ikke påvirket af diarréen.


  • #12   11. nov 2007 jeg to en afføringsprøve lige efter jeg kunne se han havde været i bakken så jeg var sikker på det var fra den rigtig kat. og så puttede jeg den i en pose og kørte ind til dyrlægen med den. som så sendte den afsted til tyskland

Kommentér på:
Afføringsprøver

Annonce