{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

trukket 6 tænder ud {{forumTopicSubject}}

ja, så er vores lille Fjotte mis kommet hjem fra dyrlægen. Han havde, troede de først, 2 huller i tænderne, men det viste sig at der var 6 huller -puhaa.

Han er bare helt groogy og har spist lidt -har fået noget foder med hjem til ham, som er for katte der er blevet opereret.

Han skal have smertestillende og antibiotika de næste dage og så derop igen om 14c dage.

Indtil videre er vi blevte 5000 kr fattigere....

Nogle der har prøvet at der katte fik trukket tænder ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trukket 6 tænder ud
  • #1   14. nov 2007 Jeg har ikke prøvet det med mine katte. men er glad for det er lykkes godt :0)

  • #2   14. nov 2007 Min hankat har fået trukket 2 tænder ud for ca. 4 måneder siden pga. Neck-lesion. I dag har jeg så lige været til sundhedstjek med ham og dyrlægen så at han havde lidt begyndende rødme ved to tænder mere. Der skulle ikke gøres noget nu, men vi skulle holde øje med det ikke blev værre. Øv øv. Men han spiser fint selvom han mangler to tænder.

    Min gamle hunkat manglede 4 tænder, også pga. Neck-lesion, og hun spiste også fint.

    God bedring med ham :o)


  • #3   14. nov 2007 Neck-lesion er en tandsygdom. Tror Netdyredokter er lidt bedre til at forklare det end mig :o)

    (link fjernet)


  • #4   14. nov 2007 Det lyder ikke rart. Gid de vidste hvad det kom af, så man kunne forbygge!

    Rigtig god bedring med Fjotte.


  • #5   14. nov 2007 Bjørns gamle kat fik trukket tænder ud. Han gav dog ikke nær så meget dengang. Det var en tandrensning og vistnok 3-4 tænder, der blev trukket ud. Mener det var under 2.000 kr. han gav.

    Desværre fik Bossniar en grim tandkødsbetændelse meget kort tid efter og denne kunne ikke helbredes, så vi måtte sige farvel til ham.

    Håber Fjotte hurtigt kommer på højkant igen. Vi har snakket med nogen, som har katte som lever rigtig fint kun med hjørnetænderne tilbage. De kan spise tørkost lige så fint, da gummerne med tiden er blevet hårde.


  • #6   14. nov 2007 Jeg mener at jeg gav 3500 kr. for 2 katte, hvoraf den ene skulle have 3 tænder ud og den anden 2.

    Det var helt tilfældigt det blev opdaget at de havde Neck-lesion. Min gamle hunkat havde fået en flænge på den ene trædepude og måtte under narkose for at blive syet 3 sting. Men under narkosen tjekkede dyrlægen hende igennem, og så at hun havde dårlige tænder. Egentlig er det ret betryggende at dyrlægen lige kigger katten efter, når nu den alligevel er i narkose. Men da Neck-lesion kan være arvelig havde jeg også min hankat med, og han havde det selvfølgelig også. Øv øv.


  • #7   14. nov 2007 Min Sir Thadeus havde også en dårligt tand her i sommers. Først havde han en stor byld under hagen, som blev renset op og helte også helt fint, vha. medicin. Men han kom sig ikke rigtig efter det. Han spiste og drak meget lidt og opholdte sig kun i brusekabinen og hvæssede af alt og alle.Vi var rigtig bange, at vi nu kom til at miste ham. Men heldigvis, og efter 2 dyrlægebesøg, blev der fundet ud af, at han havde en dårligt tand, som så blev trukket ud. Han fik nogle smertestillende piller med hjem. Og så utroligt som det lyder, faktisk den næste dag begyndt han at spise igen. Man kunne rigtig se, hvordan pillerne hjalp ham. Det var dejligt. Vi har været til sundhedscheck for nogle uger siden og han har det heldigvis rigtig godt igen. Han tog 800 gr. på i løbet af 3 måneder. Han er blevet heldigvis, den gamle madglade Thadeus, som vi kender ham, hvis ikke han er blevet værre. Og heldigvis er der ikke mere nogen dårlige tænder. Forhåbentlig...Giver ham nu Hill´s dentals. Håber i hverttilfælde det hjælper eller forebygger.

  • #8   14. nov 2007 UPS! Den samlede dyrlægeregning lød på 3000 kr. (men også fordi vi brugte dyrlægen i weekenden)

  • #9   15. nov 2007 De 5000 kr er også inkl. 2xvacc. +sundhedstjek+prøver, som blev sendt til england, da Buffas(vores anden kat) døjer med hans øje. Nu er de begge på antibiotika -Fjotte for tænderne og Buffas for øjet....

  • #10   15. nov 2007 vi har nu bestemt at få dyrlægeforsikring på dem

  • #11   15. nov 2007 Min har også fået hevet en tand ud- og manglede en.. Gav 1200 for en tandrensning og en tandudtrækning...
    Men der kommer nok flere..


  • #12   15. nov 2007 En lille sidebemærkning:

    Katte får (iflg. Jens Ruhnau http://www.tanddyreklinikken.dk) ikke huller i tænderne (caries). Jeg tvivler ikke på, at dyrlægen har haft god grund til at rykke tænderne ud, men grunden er nok snarere FORL (som tidligere hed Neck-Lesions) smiley


  • #13   15. nov 2007 Sanne N

    Du skal lige være opmærksom på, hvis du vælger Dyrekassen Danmark, at de ikke dækker tandsygdomme. Jeg har forsikring hos dem, og de dækkede ikke da mine katte fik fjernet tænder pga. Neck-lesion.


  • #14   17. nov 2007 regner med noget der hedder nord forsikring

  • #15   17. nov 2007 Nord Forsikring er dem som har Dyrekassen Danmark

  • #16   17. nov 2007 ok mange tak, hvad vil du så anbefale -vi har to racekatte og de døjer jo ofte med tænder

  • #17   17. nov 2007 Min kat Emma har fået trukket næsten alle sine tænder ud fordi hun tik tandkøds betændelse smiley . Gad godt vide hvordan hun stadig kan spise :S . Men pyt det går fint og hun har det skide godt smiley .

  • #18   17. nov 2007 Sanne N

    Jeg har selv været lidt på udkig, da jeg jo selv har en kat med tandsygdom, men det eneste selskab jeg ellers har set er:

    (link fjernet)

    Men jeg kan ikke se hvad den dækker og om man skal tegne andre forsikringer for og kunne tegne en på sin kat?

    Denne side er heller ikke til meget hjælp:

    (link fjernet)


Kommentér på:
trukket 6 tænder ud

Annonce