{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Mette Mai
Mette Mai
Tilmeldt:
22. jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hold af indekat {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har længe gået og overvejet om jeg skulle have en kat her hvor jeg bor. Jeg bor i lejlighed i stueetagen og har egen have hertil. Men jeg er kun vant til at have katte hjemme hos mine forældre, hvor kattene har kunnet gå ud og ind som det har passet dem.
Så jeg vil gerne hører hvordan jer som har indekatte (og gerne dem som bor i stue etage) holder jeres? Jeg har især tænkt på hvordan og hvorledes med udluftning, om det er muligt uden at katten skal lukkes inde i et andet rum, eller et kattebur/transportkasse, så den ikke smutter ud imens?
Jeg har tænkt at den skal lære at gå i sele, så den kan komme med ud i sele, men samtidig ikke smutter væk fra min matrikel smiley
Gode råd modtages smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold af indekat
  • #1   9. apr 2019 når du nu har egen have må du så sætte en løbegård op?
    for det ville være optimalt. især hvis den bliver sat op sådan at du kan lukke op derud til. bedre udluftning
    og katten vil elske at kunne komme ud i en lækker lukket løbegård når den har lyst

    det med at gå tur med katten, kræver nemlig at du gider at gå både i regn og slud mm. det er nemlig ikke alle katte som vil findes sig i at bare fordi vejret er dårligt, at den ikke må komme ud
    da jeg var på kv havde vi nogle ejere som endte med at måtte aflive katten netop fordi de var begyndt at gå med katten om sommeren, og når de så nåede vinter ja så gad ejeren ikke at gå. det endte i begge tilfælde at katten overfaldt ejeren flere gange. den ene ejere endte faktisk på sygehuset. Og kattene endte med en aflivning

    så jeg ville nok overveje løbegård eller også at lade katten være 100% indekat
    vedr udluftning så findes der flere løsninger på nettet sådan at man kan åbne sine vinduere. i mere eller mindre udstrak. kender flere som har fået lavet et ekstra vindue med hegnstråd sådan at man kan åbne vinduet helt uden at katten kan komme ud
    men det kommer meget an på hvilke vinduer man har

    jeg har selv 12 i løbegård. og det er det bedste jeg har gjort for mine katte


  • #2   9. apr 2019 Jeg valgte en race som trives som indekat. En kat med lav aktivitet så jeg ikke skulle bruge flere timer på aktivering.
    Valget faldt på en Ragdoll som bare er super nem at have.

    Jeg bor i stueetage. Bounty er i snor i haven ind i mellem. Jeg har sat hegn op hos mig selv, men ellers har han sele på mens jeg lufter ud hvis hegnet ikke er oppe eller vi er hos mine forældre og de har åbnet.
    Ellers findes der flere løsninger til vinduer som holder katte inde og man så kan lufte ud.

    At have en indekat kan i hvert fald anbefales. Jeg er aldrig bekymret for om han er blevet kørt over, lukket inde eller katnappet.

    Jeg tænker dog det kan være en fordel at vælge en racekat som passer til dig så du ved lidt om hvilken personlighed du får så det passer til dig, for man skal jo være sammen med dem i mange timer og der ved du måske ikke i en huskat hvad du får.
    Aktivitetsniveau er specielt et af de punkter hvor man virkelig skal gå i spænd for at det fungere med en indekat.
    Jeg kan komme hjem efter 10 timer og gå direkte ind og smide mig i sofaen og så falder min kat også til ro eller også aktivere han sig selv lidt med noget legetøj eller sådan noget. smiley
    Og det er godt til mig fordi jeg ikke er typen som lige kommer hjem og syntes 1 times aktivering er det jeg drømmer om smiley


    profilbillede
  • #3   9. apr 2019 Jeg har ca 30m2 på den ene side af lejligheden og 20m2 på den anden og jeg har hegnet ind, og der er bukket ind for oven af nettet, som bare sidder på de jernstænger som kan bankes i jorden ved hækken, og har købt net som er lidt fast, ikke hønse eller kyllingenet, det dur ikke.
    Her har jeg haft katte i haven i 11 år uden problemer, men de starter med sele og snor, for en sikkerheds skyld, og jeg har valgt racekatte, som med garanti har været inde, og med et ikke for vildt gemyt, jeg ville gerne have en rex kat eller noget i den stil, men de kan ikke holdes inde med det hegn jeg har smiley


  • Mette Mai
    Mette Mai Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   9. apr 2019 Tak for jeres svar.

    Jeg har overvejet en løbegård, men ved ikke om jeg må "bygge" sådan en, så det skal jeg have hørt min udlejer om først, og så må jeg se om jeg kan få lavet en så det fungere herhjemme. Hvor stor bør den minimum være tænker i?
    Ellers tænker jeg ikke daglige gåture i sele vil være et problem, da jeg i forvejen er ude og gå dagligt.

    Ang. race vil jeg gerne have en bengal og toyger. Tænker de to racer vil passe godt herhjem til, da vi er en meget aktiv familie, jeg har en dreng på 3 år, så der er meget aktivitet herhjemme, så det skal være en katterace der er aktiv og med gå på mod, og som vil trives med at blive leget meget med dagligt.


  • #5   9. apr 2019 vi har valgt at indhegne en terasse sådan at vi også kan bruge den til at tørre tøj, med lidt havemøbler mm
    men ellers så er det vigtigste faktisk højden.
    den behøver ikke at være stor bare katten har mulighed for at komme op i højden.

    du kan prøve at tjekke:
    http://www.katteindhegning.dk/

    her er mange gode løsninger


  • Mette Mai
    Mette Mai Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   9. apr 2019 Jeg tænker nemlig lidt at en mulighed kunne være med udgang fra mit soveværelse vindue, så vil den få mulighed for at kunne følge med hvad der sker ude på fortovet hvis den vil, og der vil også være lidt overdækket, da jeg skal have lavet et lille område til at tørre tøj udendørs.
    Tak for linket, det vil jeg kigge på og se om jeg kan finde noget inspiration smiley


  • #7   9. apr 2019 En pavillon må du vel have i haven? Og med el-strip kan du sætte net på selv på en i metal og hvis du har stoffet på, giver det både læ og ly for regn.
    En pavillon giver ca 3x3 m, og en kat vil sætte pris på det, ja selv et vindue med net kan bruges, men jo mere jo bedre, hvis det kan lade sig gøre.
    Før jeg flyttede her hen, boede jeg på 2 sal, og der var kun vinduessprækker de kunne snuse ved, og klart de vil gerne have mere, men det tog tid før de nød friheden i haven.


  • Mette Mai
    Mette Mai Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   11. apr 2019 Hvad jeg lige har været ude og måle op, vil det passe bedst hvis den blev en 2x2,5x1 (HxDxB). Så ved ikke om det er så lidt at det er bedst at lade vær, eller om lidt er bedre end ingenting?

  • #9   11. apr 2019 det vil være rigtig fint smiley

  • #10   12. apr 2019 Om det så var 1x1m og 2 høj, ville katten elske det smiley

Kommentér på:
Hold af indekat

Annonce