{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

2 katte - 1 lejlighed. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Mig og kæresten har 2 katte sammen, begge to kastrerede hankatte, den ene er ca. 4 år gammel og den anden er snart et 1 år gammel. Vi havde den på 4 år først og han er en meget sky kat(pga. tidligere ejer?), han har boet sammen med mig hos mine forældre som også har en hunkat, og de kunne fint gå sammen.

Så flyttede vi ind hos kæresten og vi ville gerne have en lille mis mere, så vi fik den anden lille han.

Nu er problemet bare at den lille er altså lidt voldsom ved den store, og jeg tror bestemt ikke altid det er leg, og desuden gider den store ikke rigtigt at lege, så han piver bare og løber væk fra den lille.

Den lille er meget dominerende, og holder øje med når den store går i kattebakke og spiser osv. De har ellers hver sin madskål og kattebakke. Den lille vil gerne slås og det har resulteret i at den store har fået nogle små sår hist og her.

Vi har prøvet en feliway duftspreder som vi købte hos dyrlægen og den har ikke rigtig virket. Vi har prøvet at tage den lille i nakken og knurre af ham når han har hoppet på den store for at slås.

Jeg vil også mene at den lille bliver leget nok med osv, for det gør både mig og kæresten ofte. De er begge to indekatte og har altid haft det fint sådan.

Spørgsmålet er, hvad gør vi? Vi vil ikke af med nogen af dem, fordi de er blevet et familiemedlem.

De er generelt nogle dejlige katte med hver sin personlighed, men de vil ikke rigtig sammen. I ny og næ har vi dog set dem ligge og sove sammen, men det er en sjældenhed.

Vi har snakket lidt om, om det ville hjælpe at måske få en hunkat ind som kunne være lidt en legekammerat så den lille han kunne lade den store være, og lege med den anden måske, samt fjerne lidt af opmærksomheden fra den store, for den store kan nu engang altså bedst lide at holde sig for sig selv engang imellem, og han vil kun kæles med når han selv bestemmer, og det er også helt i orden.

Men, hvad kan vi gøre hvis vi ikke vil af med nogle af dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 katte - 1 lejlighed.
  • #2   7. dec 2007 hej dig .. jeg har en hunkat der er ligeså sky som du beskriver den 4 åriget.. og har hendes ene søn, han laver samme nr men jeg blander mig ikke for får den ældre nok skla han nok sætte ham på plads.. an er jo stadig kun en ung kat den 1 årigt

Kommentér på:
2 katte - 1 lejlighed.

Annonce