{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.152 visninger | Oprettet:

Kradser på alt {{forumTopicSubject}}

Fiona kradser på alt andet end den kradse fidus som vi har købt til hende .´
Hun kradser på væggene, sofaen, sengen, vores ben, bordet ja alt undtagen kradse fidussen .

Hvordan kan vi få hende til at bruge den ?
Vi leger med hende op og ned af den men det virker ikke rigtig . Og vi skælder hende ud hvis hun kradser på andet.

Og så er der et andet problem, vi vil ikke have at hun går på bordet men ligemeget hvor mange NEJ'er hun får gør hun det når vi er gået i seng
( Senge står i stuen da det er en meget lille lejlighed )
Nogle gode råd til hvordan vi får hende opdraget ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradser på alt
  • #2   2. jan 2008 (link fjernet)

    Det er sådan en her vi har, bare vores er 56cm høj .


  • #3   2. jan 2008 Bianca
    Okay hvad hedder det og hvor fåes det henne ? smiley


  • #5   2. jan 2008 okay smiley

  • #7   2. jan 2008 Tak smiley

  • #8   2. jan 2008 Det med at katten hopper op på bordet er nok svært at lave om på. Alle mine tidligere katte har accepteret et nej, men Mille som jeg har nu er så ligeglad som man ka være med et nej. Når jeg råber NEJJJJJJ hopper hun ned -nok mest fordi hun bliver forskrækket- men 2 min efter prøver hun lige igen.. og igen.. og igen. Nogle katte kan man bare ikke lære at lystre åbenbart.. kan også være det er sådan noget killinge noget.. lige som med små børn der lige skal prøve grænser af ;O)

  • #9   2. jan 2008 Der er flere grunde til katte "hvæsser" kløer eller kradser i møbler osv. Det er for at fjerne gamle slidte neglehylstre så nye skarpe kløer kommer frem. Det er en form for "gymnastik" hvor katten træner kløernes bevægelse ud og ind af poterne og så er det også duftmarkering. Katten har nemlig duftkirtler på forpoterne og dens kradsen er med til at sprede kattens duft over området. Katte elsker at klatre og jeg vil synes Jeres kradsetræ er lovlig lavt, hvis det er det eneste I har. Her har katten ikke rigtig mulighed for at kravle til tops, hvilket er en af kattens naturlige adfærd.

    Jeg har 3 kradsetræer i forskellig højde og en hjemmelavet kradsesøjle fra gulv til loft. Den var rimelig billig at lave. Jeg har hos en tæppehandler gratis fået et 4m langt tæpperør som er skåret til så det passer i højden fra gulv til loft med et lille fradrag da der skal være plads til et lille stykke træ i hver ende. Jeg havde selv en tæpperest, som jeg har sømmet fast rundt om røret (stykket skal lige kunne nå rundt om røret og overlappe med ca 2.cm og så selvfølgelig rørets længde). I top og bund er der et lille stykke træ på ca. 15 cm og på den har jeg hamret et par halvrunde træklodser som passer ind i røret og fastholder træstykket som røret så støtter på i bund og mod loftet så det står i spænd.

    Mine katte kradser aldrig andre steder en på deres kradsetræer og så selvfølgelig i træerne udenfor.

    Man kan også sprøjte sit kradsetræ med catnip eller baldrian som er lugte katte elsker.


  • #10   2. jan 2008 Tina D

    Ja ved godt det er ret bette men vi har også kig på et pænt stort et smiley


  • #11   2. jan 2008 Opdrage en kat? :S

    Fiona må ikke hoppe op på bordet.
    Kradsetræet er latterligt lille.
    I har kat i en lille lejlighed.

    Jeg tænker: Hvordan kan den kat mon få afløb for sit naturlige behov for at klatre og springe rundt?…
    Det er nødvendigt, at I køber et ordentligt klatretræ til hende.
    Tænk også på, at katte bl.a. hvæsser kløer for at afsætte deres egen duft, så de føler sig hjemme og trygge. Hold op med at skælde ud, når hun kradser i møblerne, spray dem i stedet med Feliway.
    Og i stedet for at bruge tid på at jage katten ned fra bordet, så tør bordet af inden brug.


  • #12   2. jan 2008 Tinka

    Kradsetræet var også et midlertidigt et læs længre oppe hvor jeg skrev at vi har kig på et der er meget større.

    Og bestemmer du om vores kat må gå på bordet eller ej ? Hmm troede det var vores kat .


  • #13   2. jan 2008 Anne-Mette. Katte har brug for at kunne komme højt til vejrs, på reoler, skabe, borde og den slags. Det er en del af deres naturlige adfærd at kravle højt op og kigge ud over deres "territorium", det vil være meget svært at vænne dem af med, og også synd. Sørg for hun har nogle gode høje "udkigsposter" så som højthængende hylder, skabe osv.

    Mine katte render også på borde osv. selvom jeg har hevet dem ned 100 gange eller mere. Nu får de lov til at gå der, for jeg ved de alligevel gør det når jeg ikke er hjemme. De skal blot ikke være der når jeg laver mad og det kan de sagtens finde ud af.


  • #14   2. jan 2008 Okay

  • #15   2. jan 2008 Anne-Mette J,
    Jeg havde skam godt læst, at I havde kig på et træ. Og hvis det er stort og godt, så synes jeg da, I skal købe det.
    Og nej, jeg bestemmer ikke, om din kat må gå på bordet. I sidste ende bliver det nu nok heller ikke dig, men din kat, der bestemmer;)
    Jeg har givet respons på dit indlæg - hvad du så vælger at gøre, er op til dig.



  • #16   3. jan 2008 tinka D
    ok .


  • #17   3. jan 2008 Mine katte må heller ikke gå på bordene, og de gør det for det meste heller ikke. Det er i hvert fald sjældent. Evt. et lille sprøjt vand og et bestemt "nej" efterfulgt af "ned på gulvet" klarer det herhjemme. De gør faktisk som regel, hvad der bliver sagt, og er generelt meget velopdragne, hvis jeg selv skal sige det ;o)
    Så man kan altså sagtens opdrage katte!

    Og ja, et gulv-til-loft-kradsetræ samt en masse hylder er en alletiders idé, så missen kan komme lidt op i højden. Så gør det nemlig ikke så meget, at lejligheden er lille.

    Catnip eller baldriandråber på kradsetræet er en god idé, og mine mislinger synes, det er sjovt, når jeg kradser i kradsetræerne og "pepper dem op" til at kradse i dem, så måske kan det gøre Fiona nysgerrig efter sit kradsetræ at gøre sådan?


  • #18   3. jan 2008 Skynd at få fat i et større kradsetræ - som i fornuftigt nok har kig på smiley

    Hver gang katten kradser i andet end det, så ta den og sæt den hen på kradsetræet - gør vi og det har da virket på Mikkel...

    Køkkenborde er også forbudt her: De bliver skubbet ned med en NEJ når vi ser eller hører dem gøre det...


Kommentér på:
Kradser på alt

Annonce