{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

2 katte - ude/inde osv. {{forumTopicSubject}}

Hej KG'ere!

Vi bliver de heldige ejere af to unge hunkatte fra i sommers inden alt for længe. De er født i en stald og her har de altid boet. De er nu blevet så voksne at de bliver nødt til at flytte hjemmefra og da vi står og mangler et par staldkatte til at holde rotter og mus stangen i vores lille nye husmandssted, passede det jo helt perfekt.

Mine spørgsmål er så følgende:

Hvordan sikrer jeg at de ikke løber hjemmefra - holder dem inde det første stykke tid, altså inde i huset, selvom de jo skal ende med at bo i stalden, eller hvordan? Og så langsomt lukker dem ud lidt af gangen?
De har ikke nogen kattebakke der hvor de kommer fra - men det ville de jo skulle have når/hvis de skal indenfor og bo det første stykke tid - er det sådan lige at vænne dem til? Og hvordan vænner vi dem tilbage til at bruge udendørstoilettet igen, når de flytter ud i stalden? Have kattebakken med derud i starten og så vænne dem fra den derude?
Og når de nu er 2 - skal de så nødvendigvis have 2 af alting? De er en stor flok katte hvor de kommer fra og så vidt jeg kunne se, ikke lige så mange skåle som katte..
Vi har en kanin i forvejen - nogen erfaringer herinde med katte/kaniner under samme tag?

Håber på nogle konstruktive svar fra jer erfarne kattefolk:o)

Mvh Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 katte - ude/inde osv.
  • #1   11. feb 2008 Jeg kender til nogle tilfælde med internatskatte, der er blevet formidlet til nyt hjem på landet, hvor de skulle være ude/staldkatte.
    Ejerne har typisk gjort det, at de har ladet kattene været inde i et aflukket rum i stalden, der har været godt indrettet med isolerede kattehuse med tæpper osv. Madskåle vandskåle selvfølgelig, og så en grusbakke i den anden ende af rummet.
    Efter 14 dage er døren blevet åbnet. Selvfølgelig har kattene haft masser af menneskekontakt i de 14 dage, men det er så ejerne der er gået ud i stalden til kattene. Kattene har altså IKKE været taget ind i huset.
    (Grusbakken kan du fylde halvt med kattegrus og øverst et lag jord eller sand udefra).

    Mht. katte og kaniner, så tror jeg ikke at de to meget forskellige dyrearter kan have ret meget glæde af hinanden, og mon ikke kaninerne risikerer at blive bange for kattene....

    Sørg endelig for at få kattene neutraliseret.


  • #2   11. feb 2008 Nå ja skålene. Tja, jeg synes ikke det kan gøre så stor forskel, om der er en eller to madskåle. Men hvis de er vant til at dele, og du gerne vil spare skåle, så giv dem bare en stor tallerken. (og brug det foder de er vant til at få, hvis du ønsker at ændre til andet foder så gør det langsomt og gradvist).
    Sæt vandskålen minimum et par meter fra madskål - og bakken så langt væk fra madskål som muligt.

    Og skriv gerne, hvordan det går, når kattene er faldet til smiley


Kommentér på:
2 katte - ude/inde osv.

Annonce