{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

kat som går underligt {{forumTopicSubject}}

den ene kat jeg har går nogle gange meget underligt

det er som om han vil gå på den del af ben fra knæet og ned. på bagbenene.

det skal siges at han ikke virker til at have ondt - smertestillende har ingen virkning
men har tidligere vejet over 10 kg.

jeg forsøger at få lavet en video til dyrlægen da det som sag ikke er hver dag - og/ eller hele tiden.
det ser bare meget underligt ud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat som går underligt
  • #1   6. nov 2019 AD?

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #2   6. nov 2019 er det en ældre kat,som samtidigt har været noget overvægtig,kan det jo godt være noget slidgigt,eller måske ligefrem mangel på muskler,efter overvægt,som kan medføre at de rører sig mindre end normalt.
    kan den hoppe op på ting i højden?


  • #3   6. nov 2019 han bliver 11 år
    han har ikke hoppet i flere år - tænker vægten, men formår da at komme op på et par halmballer hvor han sover om formiddagen.


  • #4   6. nov 2019 normalt er han en som går meget om sommeren, mens her om vinteren går han normalt slet ikke ud.
    men han går da stadig ud hver formiddag-

    til trods for at han går mærkeligt så går han stadig ufattelig mange turer frem og tilbage- løbegården - køkkenet - gården -stuen mm. Og går da også stadig på 1 sal.
    han har fundet ud af at han kan få vådfoder om formiddagen hvilket han normalt ikke har gjort. så han er inde og spise flere gange bare alene om formiddagen

    det skal siges at han ikke længere vejer 10 kg men er nede under 8 kg.

    men hvor er det bare træls. for jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal begynde
    skal jeg bruge en masse penge på ham?
    hvis han skal aflives så ved jeg ikke om jeg skal tage hans bror med - de to er meget sammen- men brormand har problemer med nogle bobler med blod i ørerne (kan ikke huske hvad det hedder) men de springer ind imellem så er der blod overalt
    det er desuden noget at halt-peter også har. hans er dog under kontrol så de springer ikke. så det er for og imod skal/skal ikke


  • #5   6. nov 2019 Dengang jeg havde en kat med sukkersyge, fik jeg at vide, at de kunne få en underlig gang med bagbenene. Hvordan er hans spisevaner / drikkevaner??

    Men gud hvor kan jeg følge dig! Hvad er rigtigt og hvad er forkert??
    Jeg synes, at du skal tage din dyrlæge med på råd - det er i hvert fald det jeg vælger for ikke at stå alene med det hele.


  • #6   6. nov 2019 det eneste som er ændret er at han spiser lidt mere vådmad - snupper de andres om formiddagen.

    men jeg vil prøve at snakke med dyrlægen
    for jeg har oplevet mange ting men dette har jeg ikke prøvet før.
    også det er det er så forskelligt dag til dag


  • #7   6. nov 2019 Jeg ville enten slæbe ham til dyrlæge i en fart og få ham behandlet/undersøgt, eller følge det du selv nævner, at sende 2 brødre afsted på den sidste rejse sammen, da de begge har problemer med helbredet, og der er vel grænser for, hvad de skal igennem, når en del af problemerne har stået på i længere tid.
    Men som altid, er det dig som må tage den svære beslutning, og du har jo dine forældre, som kan tage den sammen med dig, alt efter hvem kattene er mest knyttet til.


  • #8   6. nov 2019 kattene er mine og derfor også min beslutning - selvom at det ikke er sjovt

    men jeg vil starte med at snakke med dyrlægen, og så tager vi den derfra


  • #9   8. nov 2019 OPDATERING: har haft snakket med dyrlægen, og umiddelbart lyder det som gigt

    så nu har vi fået en tid til undersøgelse i næste uge
    indtil da har jeg sat ham op i canosan - har kun fået en men endelig skal han have to. så det får han nu


  • #10   14. nov 2019 OPDATERING PÅ BABY

    vi har i dag været en tur hos dyrlægen for et tjek
    dyrlægen kunne ikke lige sige hvad der er galt med ham. Men han har tabt muskelmasse. Og har da også tabt sig siden sidst han var hos dyrlægen

    så i første omgang skal vi prøve en 2 ugers periode med metacam
    hvis der ikke er nogen virkning så skal der tages blodprøve for at tjekke for sukkersyge

    hun gav han en smertestillende sprøjte, og så starter vi op på metacam i morgen

    allerede da vi kom hjem havde han travlt med at undersøge både stuen og udestuen. nogen han ikke har gjort længe. havde virkelig travlt.
    da vi så ikke kunne finde ham, lå han i en hule som han aldrig før har ligget i.
    han er virkelig blevet en helt anden kat i dag

    så nu håber jeg på at det er tegn på at han "bare " har ondt og at det er metacamen som skal til


  • #11   15. nov 2019 lidt mere opdatering
    i dag har han faktisk haft det noget bedre.
    dog kan vi mærke/se det på ham når han har ligget og sovet. så halter han mere end hvis han har været i gang i længere tid - lidt lige som vi andre med gigt


  • #12   15. nov 2019 Godt det går bedre med ham smiley

Kommentér på:
kat som går underligt

Annonce