{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det lille pus(øjenbetændelse)
  • #1   16. apr 2008 bad i kamillethe

    hvis du har en aloe vera plante i huset, så knæk de sidste par cm i en af de tykkeste blade og smør saften fra planten tæt på øjet men alligevel så langt fra øjet, at det ikke kommer ind i øjet. du kan også smøre det på huden (ved at skille pelsen lidt ad) rundt omkring øjet og gern der hvor hun er hævet. det går ind og bekæmper betændelsen, og hvis ikke det er alt for slemt, så kan du kurére det på denne måde i en uges tid til (max) 14 dage... laaangt billigere end en tur til dr. dyr. men tag af sted, hvis det bliver værre endnu... (det er desværre ikke alt, aloe vera'en kan klare)


  • #2   16. apr 2008 jeg har prøvet med sterilt salt vand, men hjælper kune kort-har dersværre ikke en aloe vera plante-suk

  • #3   16. apr 2008 har bare hørt man ik må bruge kamille the til dyr-ved ik om det rigtigt

  • #4   16. apr 2008 hmm... har altid brugt det til killinger, og der er ingen af dem der har taget skade af det...

  • #5   17. apr 2008 Så har du været heldig Charlotte smiley
    Kamillethe i øjnene skader mere, end det gavner, for uanset hvor godt du sier det, vil der være partikler tilbage, og ikke nok med, at de irriterer øjet, så er de også brobund for bakterier.

    Kamillethe hjælper på en øm hals - ikke andet!

    Mit bedste bud, når du intet andet har i huset er at skylle hendes øjne med sterilt saltvand og tørre forsigtigt efter.
    Spørgsmålet er så, om det er en "rigtig" øjenbetændelse, om det er irritation pga. en fremmedlegene i øjet, et hornhindesår, eller om det skyldes en virusinfektion. Det kan kun dyrlægen afgøre.


  • #6   17. apr 2008 Jeg er en af de "heldige" hvor det har hjulpet med Aloe Vera, hvis der har været optræk til øjenbetændelse. Og så har jeg brugt saltvand. Vi har (7-9-13) aldrig haft decideret øjenbetændelse på nogle af kattene.

  • #7   17. apr 2008 Der findes noget der hedder øjne-trøske the.. det er godt til at tørre betændte øjne med.. ikke til at dryppe med...
    Det kan købes i de fleste helse forretninger


  • #8   17. apr 2008 tak for de gode svar.
    Vi skal en tur til dyrlægen i dag, så vi må se hvad han siger. i morges var hendes næse også helt stoppet. og det ene øje næsten lukket. jeg fortsætter med sterilt saltvand til vi skal til dr. dyr.


  • #9   17. apr 2008 da jeg fik min den mindste kat havde hun øjenbetændelse. min opdrætter købte noget til at dryppe hendes øjne med. men som sagt øverst . kamillethe er rigtig godt . lav noget stærkt kammillethe, lad det kølre lidt af så det er lunkent og tag noget papir (bare noget der ikke fnulrer ind i øjet på katten) og vask forsigtigt betændelses væsken væk. og derefter dryp øjet med pencelinen. håber det snart er væk.

  • #10   17. apr 2008 kan det måske være clamydia oveni ? nyser hunmeget ? vores katte har lige haft det . deres næser var også helt tilstoppet.

  • #11   17. apr 2008 Det kan ikke understreges nok, kamillethe er en rigtig dårlig idé!

Kommentér på:
det lille pus(øjenbetændelse)

Annonce