{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Kenneth N
Kenneth N
Tilmeldt:
2. jan 2020
Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 5

Hankat & Hunkat har det svært med hinanden. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har 3 katte sammen med min kæreste.
Kat 1: Felix (Hankat) (75% ragdoll - 25% perser)
Kat 2: Cæsar (Hankat) (Hellig Birma)
Kat 3: Cheetah (Hunkat) ( Sibirisk skovkat)
- Alle katte er lige omkring 2 år.

Mine 2 katte Felix og Cheetah har det svært med hinanden.
Vi havde Felix efter 12 uger og efter et par måneder, fik vi Cæsar. De 2 hankatte havde det super godt med hinanden og var afslappet i deres selskab.
1 år efter fik vi hunkatten Cheetah, som vi har arvet fra min svigerfar. Alle kattene elsker tryghed blandt mennesker og er kælende og skønne.
Efter vi fik cheetah har det været lidt svært imellem Felix og Cheetah, det hjalp heller ikke at vi midlertidigt måtte flytte ned i huset, hvor min svigerfar boede. I perioden hvor vi boede i huset, ændret kattene ikke adfærd og samtidig med det, prøver de at undgå hinanden. De skuer til hinanden, ligger tæt på hinanden, men holder øje med hvert et træk den anden kat tager. Kommer de for tæt på hinanden giver hankatten (for det meste) en klo eller knurrer af den anden kat.

Vi er nu flyttet tilbage i det vante rammer og kan mærke at Felix er blevet mere tryg, men uvenskabet med cheetah er der stadig. Han er begyndte at tabe sig imens vi var i huset, men det er der kommet styr på igen.

Hvad gør vi, for at kattene kan enes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankat & Hunkat har det svært med hinanden.
  • #1   2. jan 2020 Tja der er nok ikke voldsomt meget at gøre, men i kan prøve at give dem Colostrum.

    Han- og hunkatte er oftest meget forskellige både af sind og opførsel, at de fleste anbefaler at holde sig til et køn.

    Dog vil jeg sige, at så længe der ikke er egentlige slagsmål, så går det vel ok?

    Mine er heller ikke altid "best friends", og der flyver af og til et par "lussinger" gennem luften, uden at nogen af dem har det dårligt af den grund. smiley


  • #2   3. jan 2020 Jeg har oplevet det samme, da jeg for en del år siden, havde 2 drenge og senere fik en lille tøs, og så blev drengene uvenner, men først da hun blev ældre, det blev med voldsomme kampe smiley smiley
    Jeg mistede så både den ene dreng og den lille pige på mindre end et halvt år, så jeg ved ikke hvordan det ville være i længden, men hunkatten legede parring med den ene af drengene og ville ikke med den anden, så jeg tror det var kamp om retten til hende.
    Jeg nåede at overveje, at få endnu en lille hunkat, men om det havde hjulpet? Det ved jeg ikke.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #3   3. jan 2020 Jeg har selv både hun og hankatte(kastrater)gående sammen,men de er så alle vant til at være i en stor flok
    .det jeg tror er sket,er at magtbalancen er blevet flyttet,efter mødet med hunkatten.
    den er så åbenbart ikke blevet genskabt igen.
    der vil jo gerne være en rangorden blandt katte,hvor de nogenlunde ved hvor de selv befinder sig,kommer der uorden i den,opstår uro og evt slagsmål ,knurren etc.
    er hunkatten steriliseret ?
    jeg ville prøve at strø lidt catnip rundt ved ligge steder,og evt brug også feliway ,når man kan mærke den anspændthed der kan opstå kattene imellem.
    ikke sikkert det kan løses ordentligt,hvis ikke vil løsningen jo nok være,at finde andet hjem til hunkatten.desværre.

    et sidste spørgsmål,hvor længe har hunkatten boet alene hos din svigerfar?for det er bestemt ikke altid man kan få enekatte,til at passe ind i en flok.da de kan skabe utryghed blandt de andre katte.


  • #4   3. jan 2020 er alle neu?

  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    jan 2020

    Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 5
    #5   3. jan 2020 Ja det er de. smiley

  • #6   3. jan 2020 har du prøvet at sætte en feliway i stikkontakten?
    du kan også få foder hvor som gerne skulle give mere ro på kattene

    jeg har haft store glæde af dr bach nødhjælp i vandet til kattene. Bare en dråbe i hver skål.

    men umiddelbart er det naturligt at drenge og piger ikke altid lige kan så godt sammen. pigerne er mere sippet og ved godt hvad de vil og med hvem.

    men med hjælp af ovenstående så kan man hjælpe lidt til men det er ikke sikkeret at de vil blive bedste venner.
    men tænker at hvis de bare kan acceptere hinanden så er I nået langt


  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    jan 2020

    Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 5
    #7   3. jan 2020 Tak for svar og gode råd. Vi vil prøve at se om det virker smiley

Kommentér på:
Hankat & Hunkat har det svært med hinanden.

Annonce