{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.327 visninger | Oprettet:

moderløs killing... hjælp {{forumTopicSubject}}

hey... min kæreste har fundet en moderløs killing, som han tog med hjem. jeg vil skyde på, at killingen er lige knap en måned, den kan ikke drikke selv endnu, er i fin foderstand, men var stadig efterladt efter nogle timer. han fandt den lige da han var kommet på arbejde omkring kl tre og da han skulle køre igen kl halv syv var den stadig efterladt, så ham turde ikke lade den ligge. herhjemme har givet den noget lillefingervarmt mælk, som blev givet med en engangssprøjte...

jeg har to hunkatte med killinger, men den ene afviser den blank, og den anden slikker den, men killingen har ikke søgt efter mælk hos hende. da killingen så begyndte at pibe osv varmede jeg det mælk, da den gamle stadig ikke reagerede...
fandt en sutteflaske, men den begyndte at bide gummiet i stykker, og det er jo ikke godt for killingemaver...
nogle gode råd eller andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  moderløs killing... hjælp
  • #1   17. maj 2008 læg den til hos den mormis der har killinger på samme alder....knap den på mange gange....den skal nok lære det.....

    hent råd og vejledning på hjemmesiden www.hittekilling.dk

    BRUG ALDRIG MÆLK


  • #2   17. maj 2008 - Hva med modermælkserstatning. (eller generelt kogt vand med lidt babyvitaminer i, indtil i morgen hvor du kan skaffe erstatningen.
    - Eller gedemælk.

    - Eller prøv at malke lidt mælk ud hos din missemor, og smører patten ind i, og så forsøge at *knappe* killingen på.


    P.S. Jeg begynder at tilbyde mine killinger mad, når de er 3-4 uger gamle. Nogle begynder at spiser når de 3 uger, andre når de er 5 uger.

    - Har du iøvrigt husket at veje killingen ? Vægten skal du evt bruge, for at se om den får den nærring som den skal.


  • #3   17. maj 2008 jeg har intet hjemme andet end mælk... derfor fik han det...

    ligenu sover han som en sten og nænner ikke at rejse mig... det er søndag i morgen... hvor kan jeg få modermælkserstatning...

    hmmm... jeg kan malke ud på en ko, men tør ikke gøre det på katten.. men kan måske godt prøve på den gamle...

    hende der har de 3 fra den 5. maj afviser den blankt. jeg har prøvet at tage en af hendes killinger og gnide den mod den moderløse, og satte dem begge tilbage i kassen, men det hjalp ikke. hun holdt sig bare væk fra kassen... så jeg tog lille mikkel op igen (jeg synes han er en lille mikkel)


  • #4   17. maj 2008 hmmm.... mærkelig hunkat... nu har hende med de tre små taget mikkel til sig...

    så er jeg rolig


  • #5   17. maj 2008 fint nok.....jeg glæder mig til at høre hvordan det går......

  • #6   17. maj 2008 jeg har nadar mælkeprodukter hjemme, udover kærnemælk og letmælk...

    prøvede at give den ren torskerogn lige da han kom herhjem, men han kunne ikke rigtig finde ud af hvad han ville med det...


  • #7   17. maj 2008 patter han ? ellers må du på "tanken" i morgen tidlig...... du kan læse på hittekillings HP, ca. hvor mange måltider de skal have i døgnet.... torskerogn blandet i cremefraise er fint....... men den lille skal stadig have modermælkserstatning til KAT, det kan fåes hos de fleste dyrlæger. og måske på apoteket.......
    håber han får lov at være papbror tildet kuls du har,,,, det er nu det bedste


  • #8   18. maj 2008 Der sker nu ikke så meget, hvis en så lille killing får komælk; Det er mere de fleste voksne katte, der ikke kan tåle det, da de mangler tactase, som nedbryder lactosen i mælken.

    Det drejer sig heller ikke om ret lang tid, før den lille Mikkel selv finder vej til en mælkebar, men han er jo vant til at søge sin egen mors lugt. Du kan evt, hjælpe ham ved at smøre lidt afføring fra en af de andre killinger på ham og så sætte ham ned til hunkatten. Så vil hun højst sandsynligt vaske ham, og så søger han bagefter efter en babs.
    Prøv den hunkat, der har de ældste killinger.

    Jeg har et par gange oplevet, at selv en 12-13 ugers killing, jeg har fået hjem, helt frivilligt har slået sig ned hos en morkat med yngre killinger.


  • #9   18. maj 2008 hej hvis du går ind på hitte killinger.dk
    er der en opskrift til killinge mælk

    og der er med ting du sikkert har der hjemme,

    jeg vil gerne tilbyde dig min hjælp jeg har en hun kat der helt sikkert gerne vil give den mælk,men du kan bare ringe på 60381786
    jeg bor i ringsted


Kommentér på:
moderløs killing... hjælp

Annonce