{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Min mishandlede kat. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg var for 9 dage siden i Jylland for at hente en stor flot hvid norsk skovkat.
Men det var ikke lige det vi så, da vi ankom.
For det første sad katten i en varmt værelse uden mad og vand og den var en lille forpjusket kat fyldt med øjenbetændelse.
Og den var en blanding af norsk skovkat og huskat.
Den skulle være ca. 2 år.
De sagde at hvis vi ikke tog den med ville de skyde den dagen efter, da manden havde jagttegn.
Jeg tog hende selvfølgelig med hjem.
Den havde 6 uger inden født killinger, men de påstod at den ikke ville passe dem og ikke gav dem mælk, så alle killingerne havde allerede fået nye hjem dagen før jeg ankom.
Jeg tog den stakkels kat med hjem og begyndte at ordne dens øjne med den salve som de mærkelig nok havde, men ikke gad og give den.
De første 2 dage lå den foran madskålen og den åd faktisk i 2 dage.
Den var ikke så bange for de andre 2 katte, så det gik ok.
Hun lå under vores trappe og kom frem når der blev ro og så skulle der kæles.
Det gik fint de første dage, men så hævede hendes bryster helt vildt op og var fuldt med mælk, jeg ringede til dyrlægen, men han sagde at så længe hun var glad og spiste skulle jeg tage det roligt.
Jeg snakkede med ham et par gange og han fik hele historien.
Jeg så hende an et par dage og jeg synes at det så ud som om at hun havde det dårligere, så jeg kørte til dyrlægen.

Her var dyrlægens dom:
Feber, øjenbetændelse, underernæret, fyldt med orm eller også var hun gravid igen, max 1 år, katte influenza i mild grad, måske brystbetændelse... kort sagt en mishandlet kat.
Han kunne se at den havde været syg rigtig længe og at den ikke havde fået den pleje som den skulle have.
IKKE FRA MIG, MEN TIDLIGERE EJER!!!
Så nu er den på pencilen får ormekur og salve til øjnene og killingemad, da den skal have en masse ekstra nu.
Den fik så også killingemad inden, da jeg jo har Mikkel og Tilde.
Han sagde at det mindst ville tage 14 dage inden hun ville begynde at komme sig igen.
Men at hun nok skulle blive rask og en flot kat igen smiley

Ikke nok med det, der er mere...
Dem jeg fik katten af havde kun haft den i 6 uger og ja i læste rigtig, den fødte nemlig dagen efter de fik den.
Den kom fra en "kattedame" som havde så mange katte at dyreværnet skulle fjerne dem som hun ikke selv kunne finde et hjem til, så den stakkels kat har haft et hårdt liv, jeg håber at hun falder til her og bliver en glad kat igen.

Som i kan regne ud blev der løget om det hele.
Den var ikke ægte, ikke 2 år men 1, den gav killingerne mad selvom de sagde at den ikke gjorde...STAKKELS KAT.
Jeg har snakket med tidligere ejer som påstod at katten var 100 % i orden hos dem og at min dyrlæge lyver, men jeg tror på ham og jeg kunne jo se det med mine egne øjne.

Nogle fakta:
Jeg spurgte dyrlægen om katte influenza ikke var dødelig, men det var det ikke og han mente bestemt at hun ville komme sig.
Jeg spurgte om hun kunne smitte de andre katte det kunne hun godt, men nu er hun i behandling og det kommer de andre også hvis der kommer der mindste.

Da dyrlægen havde set Sille og hørt historien sagde han, ja sådan en type som hende har en ny kat om en uge, det har de set flere gange.
Det er jo ikke ulovligt at holde kat på den måde, men at det burde er jo en anden sag.

I kan se Sille under min profil.
Under fotoalbum kan i se hende da vi fik hende og i profilen kan i se hende 1 uge efter, som i kan se er hun allerede i bedring der smiley

Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen med dette indlæg, men bare fortælle historien om min kat Sille.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min mishandlede kat.
  • #1   9. jun 2008 Flere af din slags;) Det ville sgu gøre underværker..

  • #2   9. jun 2008 ihhh sådan nogle mennesker burde spæres inde stakkels lille sille men godt hun har fået dig som tager hånd om hende og håber hun blir rigtig rask selvom dyrlægen har lovet hende gode chancer .

  • #3   9. jun 2008 Orv det var en slem omgang, men det er godt at høre hun er kommet til det rigtige sted nu.

    Det er forfærdeligt at se/høre at der findes mennesker der behandler dyr på den måde. De burde simelthen skamme sig.

    Læste også lige på ttv at en familie havde fået et chok efter at deres kat var kommet hjem med en bambusgren stukket igennem sig, og det var ikke et uheld. Så dyrenes beskyttelse har sat en dusør på 10000 kr hvis nogen ved hvem det er. (lige et sidespor)

    Men godt at hun er i bedring og har fået et godt hjem smiley


  • #4   9. jun 2008 Beklager lige stavefejl - klokken smiley -

  • #5   9. jun 2008 stakkels kat sikke et liv. super i passer på hende. hatten af til dig.

  • #6   9. jun 2008 Tak for jeres søde ord...

    Da jeg havde skrevet dette indlæg, kom Sille miavende ind i stuen med halen højt i vejret, så tænker man straks puha hun har det bedre, det letter lidt smiley


  • #7   10. jun 2008 Den slags mennesker skulle have deres navn og adresse på forsiden af alle landete aviser, men vil du ikke være sød at sende det til mig i en pb - også gerne annoncen med hende (hvis du har den).

  • #8   10. jun 2008 Tina Skov S skrev: **Det er jo ikke ulovligt at holde kat på den måde**

    Tjaeh, jeg synes det her lyder som vanrøgt:

    ** Feber, øjenbetændelse, underernæret, fyldt med orm eller også var hun gravid igen, max 1 år, katte influenza i mild grad, måske brystbetændelse... kort sagt en mishandlet kat.
    Han kunne se at den havde været syg rigtig længe og at den ikke havde fået den pleje som den skulle have.**

    Jeg synes de burde meldes. Og så håber jeg da ved gud ikke, at det er Dyreværnet, der har overladt en kat til sådanne skrækkelige mennesker. Føj! Og håber ikke, at du har betalt dem noget for katten.


  • #9   10. jun 2008 Hej Mega.
    Det var en min søster kender, så der er ingen annonce.
    Jeg har ikke lyst til at vidregive adresse osv... ikke fordi jeg vil beskytte hende, for jeg har sagt hvad jeg mener om hende, men jeg har taget den sag op med hende og jeg vil ikke komme imellem hende og min søster.


  • #10   10. jun 2008 Tinka... nej katten var gratis.
    Nej dyreværnet ville fjerne alle de katte hun ikke selv fandt hjem til...
    Dyrlægen sagde at det ikke var ulovligt og at de så det tit, man kan ikke gøre noget ved det medmindre loven bliver lavet om...


  • #11   10. jun 2008 Den første uduelige ejer havde altså selv fundet det uduelige hjem, som du hentede hende i ... Måske kunne der være et håb om, at de ikke får flere katte så.

    Nogle dyrlæger vil godt politianmelde i sådanne tilfælde.


  • #12   10. jun 2008 Tinka ja 2 uheldige ejere, må man sige, men nu bliver hun her og hun er allerede faldet godt til smiley

  • #13   10. jun 2008 Og hverken den første eller anden ejer skal have kat igen.
    Det har den sidste ejer lovet mig!
    Og den første ejer er under opsyn, så hun burde heller ikke få kat igen smiley


  • #14   10. jun 2008 Det lyder rigtig godt, at hun allerede er faldet til hos dig.
    Jeg håber, I får mange gode år sammen.


  • #15   10. jun 2008 Tak, det ved jeg at vi får smiley
    Nu vil jeg se dyner, jeg skal snart op, gab smiley


  • #16   10. jun 2008 jeg vil ønske dig og den nye mis held og lykke til på jeres vej ,hvor er det skønt at høre du er en af dem der har hjertet på det rette sted mange ville nok havde gået deres vej igen og ladet katten blive men igen nogle af os vil kæmpe for at en mishandlet kat kan få et godt liv og jeg vil sige det kan betale sig lige meget og det så koster ,jeg har selv før fundet en kat som heller ikke har været behandlet ordentligt og dyrlæge regning løb meget op men det var det være for hun er den dag idag det skøneste og mest kærlig mis

  • #17   10. jun 2008 Jeg vil lige understrege, at grunden til at jeg skrev: '*Og håber ikke, at du har betalt dem noget for katten.*', var, at jeg troede, at der kunne være tale om en kattehandler. Det var der så heldigvis ikke. Den eneste måde at få lukket kattefabrikkerne på er at boykotte dem. Men det er en helt anden snak.
    At overtage en forsømt kat fra en ejer, der bare ikke har begreb om katte, synes jeg selvfølgelig er rigtig fint!


Kommentér på:
Min mishandlede kat.

Annonce