{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Katten der kunne... {{forumTopicSubject}}

Da jeg boede i Horsens i 2005 fik jeg en kat af min daværende´s kusine, en lille forhutlet killing som de havde fundet grædende uden for deres fordør, og kunne ikk nænne at afvise ham, han var lille tynd og meget snottet fordi det var vinter.
Men jeg fik ham og pussede og nussede om ham til han var rask igen.
Han viste sig at være en lille spilopmager og en utrolig dejlig kat som vi kaldte Katame, katame fandt hurtigt vejen ind i alles hjerter med hans blide sind og hans "hundeøjne"
Men så gik kæresten og jeg fra hinanden og jeg tog katame med mig, der gik en tid og jeg mødte en anden dejlig fyr og vi flyttede sammen i hans 2er på 70kvm, han havde en kat i forvejen Bella, de to blev rigtige gode venner, og da vi have boet sammen i ca et halvt år faldt vi pladask for en lille hvalp Magnus, og måtte vælge Hund ell Kat, vi valgte hunden og måtte derfor af med kattende, jeg arbejde i den tid på en gård og fik lov at sætte dem begge derud hvor de ville får det godt.
Tiden gik nu og vi fyttede til Randers hvor jeg kommer fra, og havde i mellemtiden fået kat igen, Audi. hunden er nu 1½ og vi tænkte ikk så meget på kattende mere men så ringede min mobil igår Mandag D 30 juli kl. 14:30...

Det var Vorup Dyrelæge, der spurgte mig om jeg ikk manglede en kat, og jeg sagde nej han ligger da lige her,
Men om jeg ikk manglede katame??
KATAME!!?? sagde jeg og begyndte at græde.

Han havde gået rundt ovre ved Randers Storecenter og tigget mad, han haltede på det ene bagben, som dyrlægen mener stammer fra da han måske er faldet af den lastbil, som han muligvis har siddet under fra HORSENS til RANDERS... eller så er han gået hele vejen. en af delene.

Han er tynd og lidt forkommen men det skal vi nok få styr på.
Nu er han hos hans mor igen og har det godt...

Så hvis i tænker på at få et dyr SÅ ER DET FOR LIVET, de ved hvor du bor...





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten der kunne...
  • #1   1. jul 2008 Jeg forstår ikke at du måtte vælge hunden frem for de katte du allerede havde.. men ja, dyr er for livet.. håber ikke han har taget skade, held og lykke

  • #2   1. jul 2008 Jeg forstår heller ikke rigtigt ... meningen ....

  • #3   1. jul 2008 Det er ikke for at kritisere, men jeg forstår altså heller ikke.. I har BEGGE kat i forvejen, men vælger dem fra over en hund ? Alene det forstår jeg ikke i kan .. Men at i så sætter dem af på en gård, hvor i jo ikke kan være sikre på de har det godt? Og så glemmer i dem bare....
    så håber jeg virkelig du har lært af den fejl..

    - Som sagt, det er ikke for at kritisere, men forstår simpelthen ikke hvordan i kan vælge to kæledyr som i selv har valgt at beholde/anskaffe jer, fra pga et nyt dyr..


  • #4   1. jul 2008 For det første, en ting er helt sikker! jeg ville aldrig sætte dem ud på en gård hvor jeg viste at de ikk ville få det godt, jeg havde som sagt, selv arbejdet der og viste at de nok skulle få det godt, for det andet, tager man nok mange valg her i livet som man ville ønske man kunne være foruden eller ikk havde taget, er sikker på i har taget mange selv, og noget er helt sikkert er at dette indlæg er ikk oprette for at folk skulle belære mig om hvad de syntes er forkert eller ej, bare fordi de ikke ville gøre det. det var ikk meningen med inlæget.
    Desuden vil jeg foreslå at dig NAKEDASJA at du læser mit indlæg ordenligt igennem for du har, skrevet at vi jo ikk kunne være sikre på at de fik det godt, hvor det tydeligt fremgår af indlæg at jeg har arbejdet der og var sikker på at de ville få det rigtig godt der... meningen med indlæget var ikke at der skulle fokuseres på det negative men på at der måske er mere mellen himmel og jord en vi ser, at det er utroligt at han er kommer hele den vej fra horsens til randers uden at dø af det og at jeg fik ham igen. tænk lidt over det,...


  • #5   1. jul 2008 Ja du fik ham igen men du opgav uden bekymring bare fordi du ville have en hund. Og ja undskyld jeg dømmer lidt her, men ville bare ikke gøre det imod mine egne katte, heller ikke selv om jeg vidste det andet sted de kom hen ville være ok.

  • #6   1. jul 2008 Iben, hvad havde du forventet andet end folks undren?

    Langt de fleste herinde holder af deres katte og betragter dem som familiemedlemmer, og især når man som du har plejet og passet sådan en lille forhutlet fyr, er omsorgen og tilknytningen nok ekstra stor.

    At man kan fravælge et familiedyr til fordel for en anden "model" undrer altså også mig.



  • #7   1. jul 2008 nu tager i jer sku sammen, jeg elsker ham også meget, og i fatter slet ikk hvor meget jeg har savnet ham, og hvor tit jeg har grædt over det.

    hvis i ikk har andet og skrive end negative bemærkninger ell. at i ikk selv ville kunne gøre det fordi i mener i er bedre end mig hvad det ang så lad vær!!!.
    TAK



  • #8   1. jul 2008 Jeg skal nok lade være med at dømme dig, jeg undre mig bare over at du skriver at i fik kat igen, hvorfor hentede i ikke jeres gamle katte istedet for en ny, og fortalte de dig ikke at katten var stukket af fra gården?

  • #9   2. jul 2008 jeg har ikk fået noget af vide om at han ikkk var på gården mere,jeg snakker ikk med dem mere af personlige grunde. og grunden til vi fik Audi var at jeg savnede Katame og ikke kunne nænne og tage ham tilbage nu hvor han var blevet sat på en gård og havde det rigtig godt, da han har flyttet flere gange sammen med mig, så var bange for at han ikk kunne finde sig i det, men nu bor vi på en dejlig Herregård i randers i en lækker lejlighed hvor ham og Audi har gode muligheder for at komme ud og boldtre sig i der fri... og tak fordi du ikk dømmer...

  • #10   2. jul 2008 Jeg har lige set at du har oprettet ham herinde, han er en fin kat...

  • #11   2. jul 2008 ja han er dejlig, han har så menge sjove ting ved sig fx han ælder meget men på en sjov måde han strækker sine poter frem og gør som om han vil gribe noget, det var faktisk grunden til hand navn. Katame betyder greb og er noget man bruger i jujitsu, som min eks er træner i og derfor fik han det sjove navn...

  • #12   2. jul 2008 Jeg <b>fatter</b> heller <b>intet</b>, at du nedprioriterede dine katte, pga. en <b>ny</b> hund!?!?!
    <b>Hvordan</b> kan man dog få sig selv til det?
    Så da hellere gå af med hunden..... Den kom jo <b>efter</b> kattene.....

    Poteundren herfra.


  • #13   2. jul 2008 Jeg fordømmer dig <b>ikke</b> (bid mærke i det), men er målløs og undrende overfor hvordan man <b>kan</b> det.....
    Katte og hunde kan oftest godt sammen, og specielt når det var en hvalp der flyttede ind, så hvordan kan det være at I ikke beholdte kattene, pga. hunden?
    Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.
    Ja, kæledyr er for livet!!!!! Om det så kræver at man venter med en hund, før katten er afgået ved døden pga. alderdom/sygdom.


  • #14   2. jul 2008 Man bortadopterer jo heller ikke et barn, fordi man får en ny baby.........

  • #15   2. jul 2008 Ja sorry men du har altså heller ikke min forståelse her, mange fatter ikke at dyr er levende væsner med følser, det er ikke en bamse man bytter ud med en anden bare fordi man blir træt af og lege med den.

    Så også en annonce herinde hvor en ville af med sin kat fordi den ikke ku med deres nye hund.. hmm kan virkelig ikke fatte folk kan gøre det, hvorfor er det katten som skal ryge??? Folk burde virklig tænke sig om før de anskaffer sig dyr.



  • #16   2. jul 2008 Hør nu lige.. som Iben selv siger, hun fortryder og fortæller hvordan katten fandt den lange vej tilbage hende.. Syntes det er fantastisk af den smiley
    Men det er ikke første gang man hører om dyr der rejser en lang vej for at finde sin gamle ejer.. Et eller andet sted kan det kun undre at de kan


  • #17   2. jul 2008 Det er også fantastisk, håber også hun beholder den nu, den trænger vist ikke til mere modgang den lille trold.

  • #18   2. jul 2008 Det er også fint at hun fortryder det, men stiller bare spørgsmålene af ren undren (som jeg også skriver), og så "fordømmer" jeg heller ikke (som jeg også skriver).
    Jeg går ind og giver hendes kat, <b>Katame</b>, en <b>Ekstra høj</b> nu, <b>fordi</b> den mod alle odds kom tilbage til <b>Iben</b>.

    Potedask herfra.


  • #19   2. jul 2008 Og hvad er der sket med den anden kat, som blev sat på gården med <b>Katame</b>?

  • #20   2. jul 2008 hvad der er sket med bella vælger vi at blive i uvisheden om, da vi ikk har lyst til at vide om hun er død!
    men sjovt nok selvom jeg har skrevet at jeg ikk gider høre på folks negative ting om emnet så bliver i ved, det var ikk for at folk kunne komme af med ders dårlige gasser det er der men for at stadig bevise at der er mere mellem himmel og jord énd vi ser, og at jeg selv syntes deet er så utroligt at han faktisk fant mig, at det i sig selv faktisk har givet mig et helt andet syn på livet. men Anette TAK for hjælpen.


  • #21   2. jul 2008 Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.

    det var også derfor ah kom ud på gården,
    der er som om folk ikk læser hvad jeg har skrevet....

    FOR .....


  • #22   2. jul 2008 Man kan sagtens flytte med en kat!!!!! Det er en tråd alle kan skrive i, så længe tonen blir holdt pæn, man har vel lov og ha en mening.

    Jeg har ikke forståelse for det du har gjort, men kan håbe du har lært af det!!!!!!!


  • #23   2. jul 2008 fint så bliver den bare slettet. hvis ikk du kan fatte det...

  • #24   2. jul 2008 det er rigtigt at man kan flytte med en kat men nå han normalt var ude kt og ikk befant sig godt når han ikk kunne komme ud var det jo ikk så smart at holde ham i en lejlighed. men du må da have et stort hus med alle de katte du har eller er de udekatte!!!!!!

  • #25   2. jul 2008 En rørende historie, som jo åbenbart endte godt. Og mon ikke vi alle har prøvet at gøre et forkert valg her i livet. Og det lærer vi jo af. Og jeg er da sikker på din lille mis nu har fået det godt igen sammen med sin "mor". Held og lykke med ham:)

  • #26   2. jul 2008 Ved ikke hvem der ikke kan fatte ting.. men never mind.

    Nej bor ikke i hus og ja alle mine katte er inde katte, da det faktisk er ved lov at man skal holde sin kat på egen grund. Vil heller ikke udsætte min små pus for den forfærdelig verden der er.


  • #27   2. jul 2008 Tak Britta K han har det rigtig godt spiser som en gal og gør sig til. så han er den same, hehe...

    Nej det er fint Christina, spil du bare klog, hold du dem inde og pas dig selv fra nu af...



  • #28   2. jul 2008 Hej Iben, måske har du ret, du burde nok slette tråden.
    Tonen er ikke god herinde smiley
    Synd at det skal være på den måde på KG...


  • #29   2. jul 2008 ja det er jo fordi folk er så pisse negative, og skal påpege det negative i alt og ikk forstår en pæn hentydning... PS tak for din forståelse


  • #30   2. jul 2008 iben : Jeg skrev så sådan set det ikke var for at kritisere .. så læs DU det igen! det var da ogs utroligt, du brokker dig over folk kommer med deres meninger, DIN tone er bestemt heller ikke pæn!
    Når du opretter sådan et indlæg må du finde dig i folk kommer med deres meninger, og du burde kunne forstå folk undrer sig..
    Selvfølgelig er det godt, at du har lært af din fejl, og at den stakkels mis har det godt igen..
    Men derfor har folk stadig lov til at undre sig over, HVAD, det var som fik dig til at vælge hvad du gjorde..

    (skriver med stort fordi jeg ikk ved hvordan man laver fed, ikke for at råbe)


  • #31   2. jul 2008 - udover det, hvis du ikke vil høre folks meninger til dette, burde du nok slette indlægget..

  • #32   2. jul 2008 hvorfor lader i det ikk bare ligge er træt af og svare på jeres kommentare...

  • #33   3. jul 2008 Hvis man åbner en tråd i åbent forum, må mna kunne også kunne forstå at ikke alle er af samme mening som en selv. Hvis man kun vil have positiv responce var det måske en bedre ide at drøfte dette emne med din familie?

    men for at komme tilbage til emnet. Du kan da ikke seriøst mene at, når du opretter en tråd om, at du har fravalgt din kat for en hund, at vi så alle sidder og klapper i hænderne?? det er en katteside, hvor de fleste af os, aldrig kunne finde på at gøre det som i har gjort, Jeg ville ALDRG skille mig af med mine misser fordi jeg var **faldet pladask for en lille hund** dine egne ord.
    jeg kan godt forstå at folk forarges. Mne igen du har åbnet dit indlæg i åbent forum, og så må du forvente at folk skriver som er enige men også uenig med dig. Tilsidst vil jeg også sige at jeg syntes det er enormt umodent at sætte folk på filterliste, fordi de har en anden mening end dig.

    Vh Sine gry


  • #34   3. jul 2008 Det var heller ikk for at i skulle klappe i jeres små latterlige hænder over jeg gik af med katten, men nok nermere se det positive i at han er hos mig igen, og den rejse han har været på.
    men som sagt før i ser kun det NEGATIVE... ikk fjolser...


  • #35   3. jul 2008 Iben, tal da ordentligt til folk!

  • #36   3. jul 2008 Iben G... mon ikk du burde tænke lidt over hvordan du skriver til folk...
    Jeg læste dit indlæg, ja fantastisk rejse din kat var på, men at gå af med katten fordi i skulle have hund uf... så jeg valgte slet ikke at deltage i din tråd, da jeg ikke er glad for mennesker der fravælger deres dyr på den måde.
    Men måden du skriver til folk på ,fordi de ikke alle jubler over din historie... Det siger faktisk mere om dig end dit indlæg


  • #37   3. jul 2008 Jeus mand, hvor gammel er du Iben ??? Du taler virkelig grimt.

    Jeg vælger at lade være med at kommentere din tråd, da jeg så også bare kommer til at skrive meget meget grimt.


  • #38   5. jul 2008 Iben du skriver:
    *Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.*

    Du har ret i at det kan være meget stressende for en kat at flytte, men så stopper det også.

    I og med at kattene skulle ud på den gård, kom de jo alligevel til at flytte.

    Så tror du ikke det havde været mindre stressende for dem at flytte, SAMMEN med deres ejere og de ting de kendte, end at flytte et helt nyt sted hen.

    Jeg synes det er en dejlig historie, og hvor er det godt at missen fandt dig igen.

    Men jeg synes i skulle tage ud på gården og kigge efter Bella, og tage hende med hjem, nu ved i jo at de er ligeglade med misserne på den gård.


    Mange hilsner fra Dorte og de 19 nussemisser.


  • #39   5. jul 2008 <b>Dorte</b>, det var nu <b>mig</b> der skrev dette.....

  • #40   5. jul 2008 Ja, synes også at I burde tage <b>Bella</b> hjem igen.....

  • #41   5. jul 2008 Nix Johanne, for det er copy-pastet fra Ibens indlæg.

    Her er hele indlægget:

    Iben G

    VIP


    Skrevet: 02-07-2008 10:56:38

    Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.

    det var også derfor ah kom ud på gården,
    der er som om folk ikk læser hvad jeg har skrevet....

    FOR .....

    Så det var altså Iben der skrev at de skulle væk fordi det ville være stressende for dem at flytte.

    Hilsen Dorte og de 19 nussemisser.


  • #42   5. jul 2008 <b>Dorte</b> - hun citerede bare mig.....
    * Johanna - DK Azizam * VIP Skrevet: 02-07-2008 00:43:10 Slet indlæg Jeg fordømmer dig ikke (bid mærke i det), men er målløs og undrende overfor hvordan man kan det..... Katte og hunde kan oftest godt sammen, og specielt når det var en hvalp der flyttede ind, så hvordan kan det være at I ikke beholdte kattene, pga. hunden? <b>Det er jo ikke kattenes skyld at hunden kom, men de skulle igennem den stressfulde omvæltning det er at flytte (for katte er det meget stressende) pga. den.</b> Ja, kæledyr er for livet!!!!! Om det så kræver at man venter med en hund, før katten er afgået ved døden pga. alderdom/sygdom.


Kommentér på:
Katten der kunne...

Annonce