{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alternativ til RC? (foder)
  • #1   7. jul 2008 Anbefale Acana, men det sælges ikke i hele landet, kattene mine er vilde med det.

  • #2   7. jul 2008 Olivers - Iams - Hills - Specific - Nutro

  • #3   7. jul 2008 Jeg kan anbefale animonda, det fåes hos timita.
    MVH
    Heidi


  • #4   7. jul 2008 jeg gik fra RC til www.olivers.dk og har ikke fortrudt, bruger det også til hunden, plus jeg har kattegrus derinde fra smiley

  • #5   7. jul 2008 tak for svarene.
    i glemmer dog at give ris og ros. ord som godt og skidt er ikke helt fyldestgørende smiley
    nogen der kender til foder-test og resultater deraf?


  • #6   7. jul 2008 så lykkedes det mig at finde en test
    (link fjernet)


  • #7   7. jul 2008 jeg kan anbefale sanabell og 1 choiche ud fra at mine katte elsker det. mere info kan du finde på nettet om disse to fodrer typer.

  • #8   7. jul 2008 jeg holder mig til rc udfra den test- da forholdet mellem fedt protein og kulhydrat er bedre end iams på førstepladsen.
    synes efterhånden at RC med deres markedsføring virkede utroværdige, men er nu overbevist om at beholde det, selvom min dyrhandler ikke længere fører det.


  • #9   7. jul 2008 De fleste af de dyrere foder har et ok forhold af det hele. Man må prøve sig frem, og se, om det passer til de katte man har.
    Et nyt foder vil jeg gi en prøveperiode på 6 mdr. Ville ikke skifte ved parring, drægtighed, babykillinger, show.- hvis det man har virker.

    Jeg har store killinger nu, og skal ikke ha flere killinger i år, så skifter fra RC til Sanabell http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_trockenfutter/sanabelle(har brugt RC i 20 år) købte 2xKitten, 1xSensible, 1xGrande + Cat's Best Øko Plus kattegrus (spåner der klumper, så man stadig kan fjerne tis i klumper) http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenstreu/cats_best/3187
    Mislingerne har brugt Sanabell 1 uge nu, de spiser ik så meget som ved RC (de spiser dog) og de drikker selvfølgelig heller ik så meget (flere vandskåle sat frem forskellige steder for at lokke her i varmen)
    Foderet er mørkere en RC´s - lortene er ligeledes mørkere, og lortene lugter pt mere (kan skyldes overgangen) Overgangen gav forbavsende nok ik dårlig mave - giver stadig Exigent/Maine Coon fra RC som dog ik bliver spist så meget. RC stopper om 1 uge (resterne er spist), så er det ren Sanabell.

    Ved mere om nogle mdr mht trivelighed *S*


  • #10   7. jul 2008 Ok fejl i Sanabell-linket.....

    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_trockenfutter/sanabelle


  • #11   7. jul 2008 anne R: da sanabell ikke er med i den test jeg har fundet hører jeg gerne fra dig om nogle måneder mht trivsel. hvad fik dig til at skifte foder?
    ser dog i testen at nogle dyre mærker klarer sig dårligt både hvad angår tør og våd foder. især hills skuffer mig med resultater.


  • #12   7. jul 2008 Jeg står hver gang jeg skal købe kattemad og "ælle bæller" lidt.. synes det er virkelig svært. HAr oftest købt RC. Har prøvet Hills fordi jeg troede det var bedre men det er mine katte ikke så vilde med

  • #13   7. jul 2008 ifølge testen lavet af dyrenes beskyttelse og tænk & test er iams og RC bedst med eukanuba lige i hælene. linket står lidt højere oppe.

  • #14   7. jul 2008 Nej jeg troede også Hills ville få en højere placering.. Det er dyrt nok.. men vist ikke helt så dyrt som RC. Men jeg køber ikke Hills mere. Min mainecoon han som ellers spiser alt er ikke for glad for det

  • #15   7. jul 2008 kan så ikke forstå at Iams for så høj en placering. Det synes jeg ikke er godt. Det er da også væsentligt billigere.. men det er måske en varient jeg ikke har prøvet

  • #16   7. jul 2008 Jeg har prøvet Iams kilinge foder og det synes jeg ikke var så godt. Men man skulle måske give Iams voksen foder en chance..

  • #17   7. jul 2008 christina N: hehe.. jeg har også for år tilbage prøvet iams men de nægtede at spise det, så gik tilbage på RC. trods den lidt dyrere dagspris holder jeg mig på RC indtil der kommer en troværdig test der viser at andet er bedre.

  • #18   7. jul 2008 jeg er gået helt fra RC, sanabell er faktisk os noget billigere end RC.

  • #19   7. jul 2008 http://www.kedos-foder.dk/ ham her kommer os undt på udstillingerne hvor man kan købe deres foder. :o)

  • #20   7. jul 2008 sabrina: jeg er så firkantet at når der findes en troværdig test, ja så holder jeg mig til den. må dog sige at jeg flirtede med med sanabell, da min dyrhandler gik fra RC. de anbefalede dog nutro, som jeg nu kan se i testen har graverende mangler. vil ikke risikere at det står ligedan til med sanabell.

  • #22   7. jul 2008 Grunden er PRISEN - indtag/udkom - Havde hørt meget godt om Sanabell, men turde ikke skifte.
    Jeg syntes, at mine katte bare æder MEGET RC - meget mere en de burde, og ingen af dem er fede. Nu er flertallet af mine katte fertile, så selvfølgelig har de brug for mere. Mine hunkatte får killinger efter hvon de tar det. Nogle kan klare de 3 kuld på 2 år, andre kan ik klare 2 kuld, på de 2 år( stopper så som avlskatte) Tøserne er vigtige i et avlsprogram, så stærke tøselinier er et must. Hvilket mine linier viser. Stærke tøser med gode instinkter.
    Men flere skåle ad libitum med BabyCat, Exigent, Sensible, MaineCoon i ren form + det løse, burde dække mine mislingers behov - dog syntes jeg, at det ik er sådan. Derfor søgte jeg nyt foder.
    Og prisen.....blev ked af at finde ud af, at opdrætterprisen hos RC (tæt på) kan fåes af andre på andre sites...

    Rc kitten - 335,- x Sanabell kitten - 275,- og så fremdeles.....

    Servicen hos RC er jeg SÅ glad for. De er bare SÅ gode (evt fortælling pr pb)

    Men prøver nu Sanabell på mine mange katte. Lad se om min 6 mdr *S*


  • #23   7. jul 2008 gerne pb.
    vil give dig ret. synes de spiser mere foder end angivet på posen som dagsdosis af RC. dog tager min kastrat enormt på af det. ikke min hunkat. hun er dog i fin form nu. før var hun i den lettere ende uden at være tynd.


  • #24   7. jul 2008 Alternativ til RC: Arion og Eaglepack.

  • #25   7. jul 2008 Hov, Eaglepack fås vist ikke i 10 kilos sække ...

  • #26   7. jul 2008 Marlene - på mange måder er jeg bestemt ikke i tvivl om troværdigheden af den test, men hvis det er Tænks test, du har fundet, så er den altså snart 4 år gammel og dermed ganske og aldeles forældet smiley

    Bl.a. får Hills minuspoint for manglende Omega 3 og 6 og det har været tilsat i flere år. Jeg kunne personligt ikke drømme om at fodre med RC i større stil end jeg gør (prøveposer, når jeg har dem), fordi det dels ikke er godt til burmeseres pels (bliver glansløs), dels er dyrt og også fordi forholdet magnesium/fosfor/fedt er dårligere end hos f.eks. Hills (for at tage et af de relativt "gængse" mærker.

    Selv fodrer jeg med Feline Porta Holistic og Arden Grange og de er så ikke inkluderet i den test, men testen foretaget af mine katte siger, at det er det bedste, de kan få smiley


  • #27   7. jul 2008 Og jeg har med en anden opdrætter prøvet Olivers. Begge katterier fik allergiske reaktioner hos kattene. Det ene fik 1 hunkat, det andet fik 2 hunkatte. Ingen hankatte,
    Sølle pels og KLØE.....
    Olivers Kitten er dog formidabel til ildere *S*, som skal leve af det indhold der er i killngefoder.
    Olivers kattegrus er skide godt til pengene, hvis man deles om de 600 kg til 2500,- (tror det er sat lidt op), men stadig SKIDE godt.


  • #28   7. jul 2008 slambert 1: godt argument.
    elsker dog ting sort på hvidt så man selv kan sammenligning. har du links til nyere tests?


  • #29   7. jul 2008 Marlene A

    Men jeg ved mere om 6 mdr.......*S*


  • #30   7. jul 2008 Orijen har jeg ligeledes hørt godt om, ProPlan har jeg overvejende hørt dårligt om. Både hund/kat (har arbejdet i et grovvarecenter)

    Men hvad der passer til mine katte passer ik nødvendigvis til dine katte. Mine katte er højtydende Rolls royce (fede, bløde linier og til langsom blære kørsel) hvor andre racer er mere ovre i feks Ferrari (strømlinede, muskuløse og til hurtig blære kørsel)

    *GG*


  • #31   7. jul 2008 Rottweiler fungere fint på Olivers, jeg giver ham senior/diet da han er på slankekur, og han har nu tabt de 2 kg han skulle af med smiley

    Han er også blevet mere aktiv end da han var på RC


  • #32   7. jul 2008 Marlene A - nej, jeg kender ikke til andre tests, men nu bruger jeg heller ikke de tests til noget. Det eneste, der duer for mig, er om mine katte kan lide det, holder et højt sundhedsniveau (på alle punkter), jeg kan stå inde for indholdet og så må det også gerne passe til min pengepung - Hills og RC er simpelthen blevet for dyre i forhold til dem, jeg anser for konkurrenter.

  • #33   7. jul 2008 Jeg giver mine katte Iams med kylling og de er tossede med det. Min Max vil ikke spise andet og størrelsen på bidderne er perfekte!

Kommentér på:
alternativ til RC? (foder)

Annonce