{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Så flød bægeret over {{forumTopicSubject}}

Argh må ud med mine agressioner! Har dog også et spørgsmål:)
Mine to katte på henholdsvist 1 år og 6 måneder er ustryrlige! Jeg kunne bære over hvis det var om dagen, men klokken 5 om morgenen! Jeg har altid givet dem lov til at være i soveværelset om natten. Men efter jeg gang på gang bliver vækket af dem ved 4-5 tiden om natten, enten ved de hænger i gardinerne, kradser på skabeme for at komme ind eller slåser ovenpå mig og kæresten mens vi sover! Bægeret flød over i nat! Da jeg forrige nat måtte være vidne til en 7 kilos kat der hang i gardinet og hev det ned, nåh ja en chance mere. I nat var der bare ikke andet end bøvl med dem, miaveri, legen og hiven i gardiner, måtte pille gardinet ned her kl 5 imorges. ARGH de er billigt til salg pt:) Nu har jeg bestemt at det er slut med at "sove" med os. Jeg lukkede dem ude fra soveværelset imorges, men det var næsten værre, de ville jo ind igen:) så kradsen på døren og miaven. Mit spørgsmål er, hvor længe tror i der går inden de accpeterer at de ikke skal være der om natten og holder op med kradsen på døren?
De har fået så mange chancer, vil jo gerne have dem i sengen, men at jeg skal miste 2 timers søvn på grund af dem. Så må de lige være udenfor soveværelset indtil killingen falder til ro. De skal siges hankatten på 1 er kastrat, pigen får samme tur snart, så hun falder til ro


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så flød bægeret over
  • #1   9. jul 2008 hehe ja kender det for godt.

    ved ikke hvor mange dage der går men de skal nok stoppe med at prøve og komme ind før eller siden


  • #2   9. jul 2008 Jamen åhh... sådan en tung kat der kravler i gardinerne:) Nu kan jeg jo godt smile af den, men bestemt ikke imorges:)
    Det ville være rart med en fuld nattesøvn efterhånden


  • #3   9. jul 2008 hvorfor så ikk bare lade dem rende mellem værelset og hvor de så er nu ? vi gjorde det samme da vores var lille pga. ledningenr, men nu hvor hun ikk rør ledingerne mere kan hun gå over det hele og det hjælper så nu fårvi lov at sove fordi hun frit kan løbeog lege i stuen kl. 4 om natten hvis hun ønsker det.

  • #4   9. jul 2008 Hvis du holder døren til soveværelset lukket hele dagen vil det nok hurtigere hjælpe. Så ved de at der er der bare ingen adgang

  • #5   9. jul 2008 janni ja det er jo hyggeligt og putte med kattene men det bliver os bare for meget når man ikke kan få lov til at sove og speciel når man os skal på arbejde

  • #6   9. jul 2008 Katte er jo "natdyr" så det skulle i måske have tænkt på inden i anskaffede jer dem..... det er bare deres natur at være vågen når vi andre sover....

    skift til nattevagt....


  • #7   9. jul 2008 Freja: de har adgang til hele lejligheden om natten, men det er da hyggligere at lege inde ved mor:)

    Christina: Det var også i mine tanker, det tror jeg at jeg vil gøre. Selvom det er deres yndlings soveplads når vi ikke er der, men de finder nok en ny


  • #8   9. jul 2008 Haneben: Jeg ved godt katten er et natdyr, men de har før fulgt vores døgnrytme, men her på det sidste er de bare gået grasat. Jeg lavede alle overvejelse da jeg anskaffede mig dem. Det er jo ikke for at jeg blir stiktosset på dem eller noget. Det bliver bare lidt for meget, som Sabrina også siger.

  • #9   9. jul 2008 Janni - det lød bare som om i valgte at lukke helt af. Men vi har nu valgt at åbne op, så hun kan rende hvor det passer hende. Og efter vi har haft sprøjtet med det der catnip, så har hun det med at bruge de steder mere end andre. Kunne være det var en mulighed at sprøjte det i stuen eller andre steder der ikk kan genere når i sover og se om de ville være mere aktive der i stedet.

  • #10   9. jul 2008 Freja: nej de har adgang til ALT:) Ville jo gerne de var hos os, med måde. De har et gulvtæppe i stuen med catnip sprøjtet på. Men de vil altid gerne være hvor vi er. Og tror mig, jeg gør alt for mine katte og har stået model til meget mange nætter gennem længere tid. Så flytter man noget så de kan komme til, så åbner man skabet så de kan komme derind osv. Nu kan jeg bare begynde at mærke det om dagen. Derfor må de prøve nogen tid uden adgang til soveværelset:)

  • #11   9. jul 2008 De vænner sig til, at sovevær. er jeres, det gør vores. Men de må heller ikke have adgang til det om dagen så, for ellers tager det længere tid. Og forstår godt du vil have din nattesøvn:)

  • #12   9. jul 2008 Janni - kan skam godt forstå dig vores egen gjorde det altid i den periode hvor jeg skulle op og i skole. Men da jeg blev træt af det fjernede jeg det kæmpe lradsetræ, fordi det hjalp hende op i toppen af gardinet, og flyttede et lavere derind. (: heh' man ska vel være bestemt. og valgte så at lade hende gå som det passede hende, og ENDELIG har vi fået natte og morgen ro. for vi blev automatisk vækket om morgen ved 4-tiden. /:

  • #13   9. jul 2008 Kattene har jo hinanden at lege med om natten. De lider ingen nød af ikke at have adgang til soveværelset. Bare sørg for at give dem masser af opmærksomhed om dagen så skal de nok vænne sig til at mor og far ikke er der til at kradse og hoppe på om natten :O)

  • #14   9. jul 2008 vores katte har altid haft adgang til hele huset , og ja de tager da også sjældent nogle natlige ture med deres legetøj desværre men der har vi altid bare stået op taget musen eller bolden fra dem så går der 10 min så ligger de og sover . hvor meget legetøj har dine katte siden de bruger gardinerne og lignende ?
    men vores ved efterhånden at når vi går iseng så skal der puttes og så ligger de sig på deres kradsetræ ( vi har kradsetræ i både stue og soveværelse og mellemgang ) eller huler og sover . så spørgsmålet er lidt hvis du vænner dem til at når i går iseng og så evt tage legetøj fra dem om natten og så give dem det om dagen og husk og aktivere dem meget om dagen indtil de vænner sig til det .


  • #15   9. jul 2008 Freja: Jeg har flyttet alt hvad der kan flyttes for at de skal have så lidt som muligt at skramle med:)
    Det er "desværre" sådan at min hunkilling er temmelig adræt, så hun bruger vindueskarmen -> op på skabet -> i gardinet. Det er et faststående skab, ellers var det blevet flyttet:) De har endda et lille kradstræ derinde. Men nej nej, og den tykke kan ikke komme op på skabet som den lille, så han sidder jo der er skraber og miaver for at komme derop. Så jeg står jo trolig ud af sengen og hjælper ham derop, og det er bare for at han kan side og prøve at åbne skabslågerne, årh ha:)

    Lotte: ja, det er nu mest træls for kæresten som skal op 06.00 og de går amok lige en time eller to før han skal op, og da det er mine katte bliver jeg stresset go føler det er mig er skal sørge for der er ro, så render jeg jo rundt om natten og flytter og gør ved:)

    Christina: Det tror jeg heller ikke- Piveriet er hvis bare fordi de er møg forkælet:) Ris til egen røv fordi man elsker dem så højt - hihi


  • #16   9. jul 2008 Liza: de har oceaner af legetøj, et kradsemiljø og et langt kradsetræ så de kan strække sig helt ud. De bliver leget og nusset med fra jeg kommer hjem til jeg går i seng. Det er ikke lejetøj eller noget de leger med om natten, det er bare gardiner og kradsen på skabe. Der var engang de lagde sig til at sove så snart lyset blev slukket. Men der er jo krudt i hende på 6 måneder og hun får gejlet den store op, og han er ikke det smidigste:) Så når jagten går er de i alt ting.

  • #17   9. jul 2008 hm kunne godt lyde som om der måske er sket noget siden de pludselig går amok sådan , eller den lille bare er i lømmelaldren =)

    hvad med og prøve feliway til stikkontakten ,. det får kattene til og føle sig hjemme og rolige .

    kan du ikke sætte noget for ved skabet så hun ikke kan komme derop et stykke tid et stykke pap eller lignende .
    vores hankat hyggede sig meget med vores persienner da vi havde dem men der sagde vi nej og fjernede ham det tog godt nok et stykke tid og tålmodighed men det virkede .


  • #18   9. jul 2008 uha Liza, hun kan komme op ligemeget hvad:) Måske prøver jeg feliwayen så de kan slappe lidt af:)
    Jeg tror bare det er bølle alderen, er hun så får trukket den gamle ind i det også:)


  • #20   9. jul 2008 Nu er det så desværre lejlighed, så de har ikke adgang ud til. Og det er lydhør, så vi kan høre så snart de er utilfredse, men det er jo som du siger, tålmodighed:)

  • #22   9. jul 2008 hi hi, de er lidt for smarte nogen gange:)

Kommentér på:
Så flød bægeret over

Annonce