{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Hvide Katte og døvhed {{forumTopicSubject}}

Ville lige høre om der er noget der ved eller kan sige noget om, hvor stor risikoen er, for at man får en hvid døv kat. Vi er nemlig lidt ude efter en hvid perser/MC. Jeg ved godt at katten kan leve fint med det. Jeg vil bare gå og have ondt af den, så vil helst have en hørende kat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvide Katte og døvhed
  • #1   17. jul 2008 Jeg ved ikke hvor stor risikoen er, men ved at det kan testes om den skulle være døv.

  • #2   17. jul 2008 Min ene kat Morgan er 98% døv på begge øre .. Der er faktisk os gode ting ved at hun er døv .. Og hun lever et godt liv sammen med hendes søster Martini .. smiley

  • #3   17. jul 2008 jah, er bare bange for jeg får ondt af den, selvom jeg ved den jo nyder livet lige så godt som en hørende


  • #4   17. jul 2008 Tror ikke du vil tænke over det .. Bare den har en at lege med og være i selvskab med smiley

  • #5   17. jul 2008 den vil have 2 misser at hygge med:) hvad så når man kalder osv? kan den mærke vibratioer eller?

  • #6   17. jul 2008 Nej den reagere ikke når man kalder og sådan .. Men det vil jeg sige det overlever man .. Det gode ved hende er det at hun kan sove lig meget om der er larm og man kan stå op om morgenen uden hun vågner og får lov til at sove ud smiley

  • #7   17. jul 2008 hih det er jo selvfølgelig rigtigt nok:)
    Ved man forresten hvad gen fejlen skyldes hos de hvide katte?


  • #8   17. jul 2008 Janni, ja jeg ville også tage den.

  • #9   17. jul 2008 Genfejlen opstår vist kun hos hvide katte med blå åjne og odd eyed. Døvheden er der ikke ved fødslen med kommer først efter en uges tid. Lige hvorfor ved jeg ikke. Jeg har selv to hvide killinger på nu 5 dage og krydser fingre for de er hørende

  • #10   17. jul 2008 Men hvis du ikke har det godt med at få en kat der er døv kan du jo bare finde en som er hørende. Det er slet ikke alle hvide katte der er døve. Min helt hvide kat hører 100 %. Dejligt at han kommer når man kalder.. og at man kan råbe NEJJJ når han er ved at slikke på kødet til aftensmaden ;O)

  • #11   17. jul 2008 Døvhed er ikke kun ved odd-eye og blå øjne...

    Hvor stor sandsynligheden er, ved jeg desværre ikke, men hvis du skal ha en racekat, der er hvid, så bør opdrætter også ha høretestet, inden salg.

    Min Chenu er døv, selv om hun har gule øjne...
    Men hun fungere fint, og kun kommer, når jeg vinker... smiley

    Vi troede faktisk hun var hørende, da vi fik hende... det virkede som om, hun reagerede på lyde... men efter nogle uger lagde jeg mere og mere mærke til, at det ikke var lydene, hun reagerede på...
    Efter nogle afprøvninger derhjemme, og en test nede hos dyrlægen, blev hun "erklæret" døv... har ingen procent udregning på det, men det betyder nu heller ikke så meget, så længe hun har det godt.

    Har lige oprettet mine 2 nye hvide killinger, en odd-eyed og en blåøjet... og de er begge hørende.


  • #12   19. jul 2008 Jeg skal også af min døve hvide killing hjem om ca. 10 dage, fik af vide, da hun var 6 uger, hun var døv. Men jeg læst en del om det og man ligger ikke mærke til det smiley
    Jeg glæder mig meget, det er hendes charme.
    (Hun har også blå øjne)


Kommentér på:
Hvide Katte og døvhed

Annonce