{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Maine Coon - Knotter :( {{forumTopicSubject}}

Vores 2 katte har fået nogle knotter, som vi ikke kan rede ud. Desuden fælder de utrolig meget, og har gjort det længe.

Hvilken kam/børste/andet er rigtig god til at få bugt med knotter?

Er der noget man kan gøre for at mindske deres fælden?

Mvh
Malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon - Knotter :(
  • #1   11. sep 2008 Jeg stikker en fin, spids saks ind i knoterne og klipper på kryds og tværs et par gange. Så skulle de være til at fjerne.

    Katte fælder - hvor meget afhænger både af årstiden og det foder, de får.


  • #2   11. sep 2008 min Balder knotter meget. jeg har fundet ud af at det er nemmest at rive dem i stykker med fingrene (ikke så jeg hiver dem ud af huden men ligesom trevler dem på langs med fingrene) så får man tit en klump løse hår der udgør den værste mattering, og så kan man ret smertefrit rede resten ud. jeg har en filterkam fra bonnies dyrecenter der virker fint til formålet

  • #3   11. sep 2008 fældningen herhjemme er mindsket drastisk efter vi er begyndt med orijen foderet. Han filtrer ikke nær så meget.

    Skal dog lige tilføjes at gwen har haft en allergisk reaktion som muligvis hænger sammen med selvsamme foder, da der er meget store mængder protein i. men Balder trives som aldrig før og har fået en lækker pels!


  • #4   12. sep 2008 Ja., min ene mco harogså en krævende pels, jeg gør som Nina, til nød klipper jeg halvdelen af knuden af, så er den resterende nemmere at rykke fra hinanden. (det har jeg dog kun været nødt til at gøre på min blanding som ellers har en rigtig nem pels, men fik knuder da hun fældede i foråret)

    Men red den hver dag :o)


Kommentér på:
Maine Coon - Knotter :(

Annonce