{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

er min kat jaloux??? {{forumTopicSubject}}

hej.
er næsten sikker på min kat er jaloux, men ville lige forhøre mig ad da det er min første kat. (lille fin huskat-pige ca 1 1/2 år)

min kærestes kat (en maine-coon han ca 1 1/2 år) er flyttet her hjem, og det går også til tider med dem de hvæser lidt af hinanden når legen bliver for vild, men min kat er begyndt at tisse i min fodende i sengen og lave stort lige foran kattebakken, hun er seriliseret men det lugter virkeligt. men tænker bare hun har jo ikke rigtig noget at være jaloux over da hun er meget kælden og den anden sover bare så jeg tager mig jo mere af hende. håber virkelig jeg kan få nogle råd.

begge er indekatte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er min kat jaloux???
  • #1   18. sep 2008 Det er meget svært at svare på uden at se kattene, men mit umiddelbare bud er, at I skal have to kattebakker mere (mindst en mere) samt udvide kattenes mulighed for at vælge at være sammen eller alene samt flere madskåle og vandskåle.

    Det kan være stress over at den nye er flyttet ind.

    K


  • #2   18. sep 2008 Ja det vil jeg også sige ,da hun jo hidtil har haft dig for sig selv ,og nu skal hun pludselig dele , som Helle L siger de skal have hver sin kasse og gerne en ekstra ,og muglighed for selv at bestemme om de vil være i samme rum ,som hinanden ,det er min erfaring at det kommer ,jeg ved ikke hvor længe de har boet sammen ,men hun demonstrerer at du er hendes ,derfor tisser hun i din seng og signalerer at han skal holde sig væk,men det kommer ,men langsomt det kan tage fra 2-4-6 måneder ,det gør det her ,men mine behøver ikke være sammen hvis de ikke vil ,huset er stort nok til at dem der ønsker enerum .går ovenpå og så senere kommer ned lidt efter lidt ,held og lykke og tålmodighed

  • #3   18. sep 2008 tak for nogle gode råd vil tage dem til mig og prøve mig frem.
    men ja der er plads til de kan være her begge to og de har også nogle bestemte steder de sover hver for sig.
    men er det normalt at hendes tis skal lugte sådan når hun er seriliseret? for den er jeg lidt usikker på.


  • #4   18. sep 2008 nåhh okay, fik bare afvide af en veninde at hun måske skulle en tur forbi dyrelægen. så blev lidt urolig.

  • #5   18. sep 2008 Ja, ekstra bakke allerede i dag.
    Hvis tisset lugter, så synes jeg det vil være en god ide at få urinen tjekket. Selv om situationen med ny kat, sandsynligvis er årsag til at hun tisser i sengen ( "Min seng. Min mor"), så KAN det også skyldes urinvejslidelse.
    Udover ekstra bakke så kan en Feliway måske også have god effekt - det virker afstressende på (nogle) katte.




Kommentér på:
er min kat jaloux???

Annonce