{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Hudbetændelse hos ældre kat. {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er nogen her der kan være behjælpelige med råd om behandling af hudbetændelse hos en ældre kat på 15 år. Først tabte han pels på maven , det gik først ret langsomt men han er nu stort set uden pels på hele maven . Nu er der kommet bare pletter i nakken og på benene med røde små sår . De samme små sår er på maven. Han slikker også meget på poter . Har været i behandling med antibiotika og det hjalp også kortvarigt og ny pels begyndte at komme. Lopper og andet utøj er han frikendt for. Dyrlægen sagde han måske havde mere svært ved at bekæmpe infektionen pga. sin alder . Men sagde at det var en almindelig infektion som de plejede at kunne bekæmpe selv. Det er ikke min kat men en ven der har ham. Han skal selvfølgelig til dyrlæge igen. Jeg synes der går for længe mellem de behandlinger . Han har ikke fået tilbudt klørstillende. Burde katten ikke ha det. Dyrlægen har aflyst og skubbet hans tid til d. 9 men jeg synes det er for længe og synd han skal gå sådan når et udbrud er i fuld gang igen . Kan man ikke tilbyde tablet behandling til sådan noget. Jeg har ingen forstand på det selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hudbetændelse hos ældre kat.
  • #1   26. aug 2021 katten skal have taget en blodprøve

    men jeg ville nok vælge en anden dyrlæge


  • #2   28. aug 2021 Katten skal undersøges ordentligt dvs. skal der tages en blodprøve.
    Når katten er 15 år, så ville jeg ikke sige nej til kløestillende som sikkert er binyrebarkhormon.
    Det er stærke sager ja, men katten er 15 år og så skal den jo bare have det godt resten af sine dage smiley

    Det med anden dyrlæge vil jeg umiddelbart ikke foreslå, for det lyder jo lidt som om at vennen i første omgang har været tøvende overfor binyrebarkhormon.

    Årsagen til problemet skal selvfølgelig findes.


  • #3   28. aug 2021 Der er ikke blevet sagt nej tak til hjælp. . Jeg går ud fra binyrebark hormon måske vil blive tilbudt nu. Eller hvad der nu skal til for at hjælpe katten. Der har været ventet på tid hos den faste dyrlæge efter den første sprøjte som han fik af vide skulle virke nogle måneder. Det har den så ikke gjort. Det er en dygtig og kompetent dyrlæge . Men nu kommer katten afsted på tirsdag. Det er jo ejers eget ansvar selv at holde øje med om medicinen virker. Han skulle jo ha insisteret på at få et alternativ eller finde et selv et mens han ventede på den faste dyrlæge fik tid . Jeg har givet jeres råd om blodprøve videre til ejer. Tak for hjælpen.

  • #4   28. aug 2021 Velbekomme.
    Så lyder det som om at katten allerede er på Depomedrol.


  • #5   5. sep 2021 Husk vildkattene. Du havde ret. Han er sat på 40 mg Depomedrol hver anden måned. Samtidig for han fast smertestillende for slidgigt og har fået det i et år. Jeg tror desværre ikke han holder længe nu. Han har tabt 3 kilo på 3 måneder. Han vejede 10 kilo før og var for tyk. Nu er han pludselig på 7 kilo. Hans far har ikke sat ham på nogen slankekur . Dyrlægen mente ikke han nær var ved det sidste farvel . Jeg synes det er et ret voldsomt bekymrende vægttab. Blodprøven kunne vente til næste kontrol. Den beslutning blev jeg noget forundret over . I går for Silla rundt og forsøgte at få ham til at lege. Vi passede ham en time . Jeg fik da lidt mad i ham. Måske kan jeg overtale ejer til at få ham forbi Højby dyrlægen .

  • #6   5. sep 2021 Det er bestemt ikke nogen sund kur og kan give voldsomme bivirkninger.
    Omvendt, så sætter det gang i appetitten.
    Jeg ville også lokke ham til en anden dyrlæge.
    Min forrige kat Mads var på den kur og som injektion er den altså hård når der kommer flere i træk.
    Hvis den overhovedet kan spise piller, så var Medrol i tabletform måske løsningen? Der kan man styre dosis. Min søster havde en kat der fik det mod nyresvigt. Han fik 3 ekstra år smiley
    Mht. slugning af piller, så prøv Pill Assist fra RC til små hunde! Freddie ville ikke spise piller, men han spiste ovennævnte som godbidder smiley


  • #7   23. sep 2021 Husk Vildkattene. Katten har fået fred nu og han sov ind på min havebænk i armene på sin far. Det hele skete i fred og ro i lukket have ugen efter kattens sidste dyrlæge besøg. Han elskede at komme ved mig og var tryg her men Silla blev holdt på den anden side fordi han var syg. Der må jo ha været en sygdom udover det allergi som kom til efter det store vægt tab. Dyrlægen ringede de sidste to dage dagligt men katten ville ikke spise . De blev enige om at det var tid til farvel. Han havde det bestemt heller ikke godt. Men han fik da 10 gode år efter han blev dumpet af sin oprindelige ejer fordi han hele tiden rendte 5 km tilbage hertil og aldrig ville gå hjem selv om han blev hentet mange gange. Mange her holdt meget af ham. Det er da en lille trøst.

  • #8   23. sep 2021 I har sikkert gjort det der var bedst for katten og når den var så gammel skal man jo også tænke sig godt om hvor langt man skal gå.
    R.I.P. lille mis.


Kommentér på:
Hudbetændelse hos ældre kat.

Annonce