{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Benjamin M
Benjamin M
Tilmeldt:
13. jun 2021
Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9

Min kat kan ikke gå efter medicin {{forumTopicSubject}}

Hej
Håber nogen kan svare på dette.

Mit kat havde fået sat på sin hale efter bid eller noget fra en anden kat.

Jeg var til dyrlægen i mandags og fik noget medicin til hende jeg skulle give dagen efter.


Men hun kan skubikke gå ordentligt, det som hun lige er kommet ud af narkose, sidst hun fik medicin var ved 19-20 i går aftes og dyrlægerne siger man ikke kan give hende noget modgift, da det vist er en sjælen bivirkning.

Andre end mig der har erfaring med det her?

Jeg er meget nervøs for min kat og det ikke blevet bedre igennem natten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat kan ikke gå efter medicin
  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9
    #2   27. okt 2021 Det har jeg, og har lige været der nede hos dyrlægen og han har givet hende en stik nakken som skulle udskille det der er problemet.
    Også har jeg fået nye piller hjem af et anden mærke som jeg skal give hende fra imorgen tidlig, men hun havde også feber, og med det stik han gav burde hun komme til at gå normalt, så det håber jeg virkelig på


  • #3   27. okt 2021 Kender ikke den type pencillin
    Smertestillende kender jeg men har ingen problemer med det

    Hvordan har hun det i dag?


  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9
    #4   27. okt 2021 Vi har været for den dyrlæge jeg plejer at bruge, men hun har fået et stik med noget der burde få I på benene igen, men de kunne ikke svare på hvorfor hun går som om hun var kommet fra en narkose.

    Men hun spiser og drikker
    Går også i kattebakke.

    Men nogen af jer som ved om et bid i halen kan føre til ben problemer fx virus til nerven eller noget? For det ser lidt ud som hun slinger rundt pga hendes venstre ben, og de har tjekket hende igennem med bevægelser og luft vej og det som det skal være

    Men dyrlægen sagde også hvis hun ikke har det bedre i morgen, må jeg nok sige farvel til hende og det ønsker jeg jo heller ikke, så håber på et stort mirakel.


  • #5   27. okt 2021 Burde katten ikke indlægges??
    Man kan jo ikke bare dømme den til aflivning uden grundig undersøgelse og når den spiser og drikker og går på kattebakke.
    Der kan jo ligge andet bag.
    Jeg synes - selvom det er dyrt, at du skal prøve at ringe til den vagthavende dyrlæge i aften som forhåbentligt er et større sted med alt udstyr parat.

    HVIS det var min kat kom den forbi en anden dyrlæge.


  • #6   27. okt 2021 Jeg tænker også en anden og lidt bedre dyrlæge



  • #7   27. okt 2021 Er der taget blodprøve?

    Tænker om der har været noget med den anden kat

    Men lad være med at aflive men få en anden dyrlæge til at tjekke hende. For det er ikke normalt
    Selv om at jeg har været på Kv i 6 år har jeg ikke hørt om sådan et tilfælde
    Men ved at nogen gange reagere katte anderledes på narkosen end man lige tror. Men det foretager sig i løbet af et par dage

    Måske en blodprop pga stress?

    Så find en dyrlæge med større speciale indenfor katte
    For der kan gøres meget mere end bare et tjek

    Og går det helt galt så kontakt Lise Bang Hansen. Hun er super dygtig



  • #8   27. okt 2021 Ny dyrlæge smiley

  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9
    #9   28. okt 2021 Jeg prøver lige igen på en anden måde

    Katten har ikke været under narkose, MEN den går som om den har været.

    Det hel startet som sagt med at hun blev bidt i halen og fik medicin mod det, men efter hun fik med medicin for 2 gang på første dag vi startet op med det, begyndt hun på det.

    Vi har så været hos en anden dyrlæge hvor de kan hende et stik af noget der skulle stoppe et eller andet jeg ikke husker, samt nogen nye piller som er bred tagende.
    Idag har hun fået 1 gang medicin i morges og skal have igen i aften, han mener kan bytte blive normal igen efter weekenden.

    Hun er begyndt at kunne gå, men det gynger stadigvæk lidt for hende, og hun sidder også lidt underligt i forhold til normalt.

    Men ved ikke om hvis bidet i halen har lavet så meget bakterier at der måske påvirker fra halen og hen til nogle nerver eller lign??


  • #10   28. okt 2021 Det kan da godt være at hun har sindssygt ondt, men det lyder jo til, at der er lidt fremgang - trods alt.

  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9
    #11   28. okt 2021 Hun er smerte dækket og hun piver ikke, så håber hun har der fint under disse omstændigheder, men håber at nogen måske ved om sådan noget bakterier fra bid kan gå ind gør at hun slingere i sin gågang og om det det kan helbredes via medicin eller om hun får det som handicap for livet?

  • #12   29. okt 2021 Det kan kun en dyrlæge svare på og jeg må da indrømme, at hvis det er så heftig en bakterie, så ville jeg nok tage blodprøver og evt. et røntgen af bagpartiet - hvis altså JEG var dyrlæge.

  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9
    #13   29. okt 2021 Hun desværre blev aflivet, Hun var blevet en delt spændt op i kroppen og det tyder på det havde sat i rygmarven smiley

  • #14   29. okt 2021 Det gør mig ondt. smiley
    R.I.P. lille mis smiley


  • #15   29. okt 2021 RIP lille kat smiley

  • #16   29. okt 2021 Rip smukke pige smiley
    Stort trøste kram til jer


  • Benjamin M
    Benjamin M Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 9
    #17   21. nov 2021 Tak for støtten, har kun fået taget mig sammen til at svare tilbage nu, da det har taget utroligt tungt på mig at miste hende

Kommentér på:
Min kat kan ikke gå efter medicin

Annonce