{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

katten vil ikke ligge hos mig??? {{forumTopicSubject}}

hej min kat findus, er rigtig dejlig og den vil også gernekæles med, hvis den ligger på gukvet eller i vores seng, men hvis jeg sidder i stolen vil den ikke op og ligge ved mig. kan man gøre noget??? hilsen mig, ps katten er 8-9 mdr, er det fordi den stadig er killing?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katten vil ikke ligge hos mig???
  • #2   20. okt 2008 Alle mine katte vil gerne hænge på mig, men med 5 katte på skødet på een gang kan det blive i overkanten synse jeg... og tungt for den sags skyld også.

    Derfor lægger jeg dem gerne ved siden af mig i sofaen i stedet og så kan vi sidde og nusse og kæle. Jeg har gerne en dyne eller et lammeskind som de kan ligge på. Måske kunne det være løsningen for dig og din kat? Altså at den ligger ved siden af dig i stedet for på dit skød.


  • #3   20. okt 2008 Hvorfor SKAL den ligge hos dig?

  • #4   20. okt 2008 line b
    darius har det med at hvis jeg smider mig på sofaen med et tæppe så vil han ikke ligge på den, men hvis jeg tager min dyne ind så vil han gerne ligge på mig og dlive nusset / sove


  • #5   20. okt 2008 blive nusset


  • #6   20. okt 2008 Mange katte bryder sig ikke om at ligge på skødet. Bare respekter at sådan er din kat, og så glæde dig over at han gerne vil nusse på gulvet og i sengen.
    Min Bruno er en puttegris. I perioder ligger han på på mig i tiiiimevis. Brunos bror Bjarne ligger sjældent på skødet - godt det samme, det store læs af en kat, kan sgutte være der.


  • #7   21. okt 2008 Fordi din kat ikke vil ligge hos dig nu, er ikke ensbetydende med at det ikke kan komme senere.
    Min kat brød sig ikke om det, men efterhånden som han er blevet mere tryg så elsker vi begge når han selv kommer og vil nusset og kan ligge der i meget lang tid. Men jeg er den eneste i huset som han vil ligge hos. Så jeg krydser fingre for dig og din mis, for det er da helt sikkert hyggeligt og dejligt.

    potedask fra Felix og Annette


  • #8   21. okt 2008 Jeg har også en kat på 5 år der aldrig rigtig har været til det med at ligge på skødet - hun ligger dog gerne ved siden af mig i sengen. Hendes datter er til gengæld skødekat til overflod. Tror bare du må acceptere det, prøver du at tvinge/overtale den for meget kan du riskere det har en negativ effekt.

  • #9   21. okt 2008 Tja, hvis katten ikke vil, så vil den ikke. Jeg synes da også, at det er enormt hyggeligt hvis min Nimbus ville sove samme med mig oppe i senge i stedet for under mit sengebord, men faktum er at det er bedre under bordet for katten, og så får han selvfølgelig lov til at sove der.

    Derimod vækker Nimbus mig hver morgen med enten et lille slik på læsen eller en blød pote i ansigtet, mens han spinder som en gal. Det er langt mere hyggeligt, synes jeg.


  • #10   21. okt 2008 "tving den" - altså ikke sådan at du holder fast på den, men tag den op nogle gange i løbet af dagen, nus den indtil den smutter igen.

    Det gjorde jeg med mine forældres kat ( som er min tidligere) og det virkede, nu kommer hun endda selv og vil snakke. smiley


  • #11   21. okt 2008 katte er forskellige af temperament, og som de andre skriver er ikke alle katte skøde-katte. du kunne evt. købe en lege-kammerat til din kat og håbe på at den har lyst til at ligge i skød. få sælger til at hjælpe dig med at finde den helt rigtige. de kender killingernes temperament

  • #12   21. okt 2008 min hun kat elsker at ligge på skødet, men kun når det passer hende.
    Balder gider ikke, og han er ellers en kæle-luder, men jeg tror simpelthen det er for varmt med al den pels når man er så tæt på sit menneske.
    til gengæld vil han helst falde i søvn ved siden af min hovedpude om aftenen og når jeg vågner om morgenen kommer han igen til ti minutters morgennusning.
    katte er forskellige og viser deres kærlighed til dig på forskellige måder, så se de ting din kat gør som viser den er glad for dig, og glem det du synes den burde gøre såsom at ligge på skødet smiley


  • #13   21. okt 2008 Katte er forskellige og ikke alle bryder sig om tæt kontakt. Felix har heller aldrig brudt sig om at blive holdt eller ligge hos os men nu på hans gamle dage -10 år- bliver han mere og mere kontaktsøgende.Inden for de sidste par år er han begyndt selv at komme når det passer ham og så er det med at nyde han vil ligge hos en. Så Line der er håb.

  • #14   21. okt 2008 det er da heller ikke fordi jeg vil tvinge den, men de fleste katte jeg har kendt har gerne vilet ligge i skødet, men nu er den heller ikke så gammel 8 mdr, måske det kommer når den blir ældre, den er sidndsygt legesyg lige for tiden og elsker at lege med mine ben og tage fat i dem,, såå jeg må vel bare se tiden an,

  • #15   21. okt 2008 MIn gider ikke ligge på skødet, og det skal han heller ikke, og han er næsten 3..

Kommentér på:
katten vil ikke ligge hos mig???

Annonce