{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

mine katte er uvenner:( magtkamp?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to hunkatte på ca 1,5år.

De har altid enes fint uden problemer... Men efter den ældste Sille har fået killing er de begyndt at blive uvenner.

Sille synes det er vildt sjovt at angribe og bide Sally så det ender med at hun skriger og hvæser vildt af hende.

Det kommer i perioder. nogen dage enes de fint så er der ingenting, og så pluselig begynder det.

Er det en magtkamp de har gang i eller hvad sker der lige for dem?
Håber nogle kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine katte er uvenner:( magtkamp??
  • #1   8. dec 2008 er de begge fertile, for så kan det være det.

    sille kan også være stresset, og lade det gå ud over Sally.

    det er normalt at de ledende hunner er dem der får killinger, så hun er måske bare ved at etablere sin retmæssige plads som overdamen.


  • #2   8. dec 2008 De er begge fertile...

    Det var Sally der bestemte før Sille fik killinger...

    Kan man regne med at det går over, eller skal de begge stereliseres for at de kan enes igen??



  • #3   8. dec 2008 Det problem du har, det skyldes killinger.

    Når man får killinger, så stiger man i graderne, man vokser med opgaven. Det er helt naturligt. En mor med killinger er 1. prioritet, og hun tør mere en før.

    Sille har stadig killingerne ik sandt? Sally hvæser fordi Sille har killinger.

    Kattene er ude/inde katte ik sandt?

    Du har en konflikt. Sally ved godt at hun er den seje, Sille blev sej ved at få killinger. Derfor har du nu en konflikt.


  • #4   8. dec 2008 Silles killing er 8 uger så ja hun er her stadig... hun har kun 1...

    De er indekatte...

    Kan jeg på nogen måde hjælpe til at løse konflikten eller går det over af sig selv når de finder ud af det??



  • #5   8. dec 2008 præcis som anne siger..

    og det kan afhjælpes ved sterilisation skulle jeg mene. så er der ikke det samme behov for at være førerdamen, det er jo førerdamen i løveflokken der får killinger, de andre hunløver hjælper så med at passe dem.


  • #6   8. dec 2008 Nej det går ik bare over.

    Sille tror nu hun er sej (grundet killinger) Sej underlegen - Sally ved godt hun er den seje......du får nogle slåskampe når killingerne er væk. Sally bliver atter "The Boss". Sille er kun sej, fordi hun har killinger, Så jeg vil tro, at Sille er den mest stressede af de 2 damer pt - men begge er stressede.....

    Bare det at de ik har delt killingerne og hjulpet hinanden, men der har været hvæææs, det vidner om, at de to ik er skide goe venner til at starte med

    Jeg ville neutralisere med det samme. Beholder du dem fertile, så vil hormoner med/uden p-piller skabe splid


  • #7   9. dec 2008 Jamen Sally hjælper skam med killingen!! hun har hele tiden deltaget med den og plejet den som Sille...

    Der er som sagt kun 1 killing og planen er at beholde hende...

    Er der virkelig ikke anden mulighed end at sterelisere?? kan jeg nøjes med at sterelisere den ene? og hvilken vil i så fald være bedst? eller vil det kun fungere hvis begge bliver det?

    vi vil nemlig rigtig gerne have killinger på Sally også så vil være forfærdelig ked af at sku sterelisere nogen af dem...

    Vi vil selvfølgelig det bedste for vores katte, så er det nødvendigt at sterelisere dem begge er det jo det der skal til, vil bare så gerne finde en anden løsning...


  • #8   9. dec 2008 Der er nogle hunner der nærmest ikke er til at være i stue med når de har killinger. De kan tænde på ingenting - og gør det igen ved næste kuld.
    Du skal overvej kraftigt at beholde en killing, håbe på den ikke har den adfærd, og sterilisere moderen.


  • #9   9. dec 2008 Pia F

    Så skal du skrive det som det er. Ik som du har gjort, hvis du vil ha hjælp

    *S*

    Men jeg ville neutraliser begge tøser


  • #10   10. dec 2008 tak for jeres hjælp...

    Jeg ser om det ikke bliver bedre... ellers må de jo stereliseres i det nye år smiley



Kommentér på:
mine katte er uvenner:( magtkamp??

Annonce