{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Giardia.. {{forumTopicSubject}}

Så har vi enlig fundet ud af hva der er galt med vores katte..
De har jo været syge 3 gange, 3 gang er nu.. Og de to af gangen, sage dyrlægen at det var tarmbetændelse.. Det tyde det os på.. Men ja, 3 gang, så fik vi lave en afførings prøve.. For det ku ik passe at 3 katte havde tarmbetændelse for 3 gang..
De viste sig så at de har Giardia.. Dem der ik ved hva det er, der står om det her: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=941/sprog=1/grp=2/menu=9/

De ska i behandeling fra imorgen.. Dejligt og vide hva der er galt med ens dyr.. Har været hårdt og se dem ha det dårligt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giardia..
  • #1   10. dec 2008 Puha, hvor grimt. Stakkels katte. Jeg håber bestemt at de alle bliver helbredt.
    - Altid noget, at I fandt ud af hvad det var. Har Georgia's øje også fået det bedre?


  • #2   10. dec 2008 Maibrit G:
    Ja det er godt nok noget møj.. Men heldigviis kan der gøres noget ved det.. Vi tag til dyrlægen imorgen og henter medicin..
    Ja jeg er godt nok lettet over, enlig og vide, hva der er galt..

    Hendes øje bliver finer og finere.. Men det er noget der tag tid.. Så der går nok nogle mdr i nu, før det er helt perfekt.. Det jo kun farven i øje der ska helt tilbage, så smiley


  • #3   10. dec 2008 DU skal ikke sige ja tak til Flagyl - du får det aldrig i katten, ihvertfald ikke mere end een gang.
    Panakur 50 mg pr. kg kat en gang daglig.

    Bundskift og steriliser bakkerne HVER dag
    Vand og foderskåle vaskes af hver dag - nyt mad i
    Kattene bades
    Omgivelser støvsuges og vaskes. Kattene må ikke komme på våde flade, det trives cysterne som katten udskiller nem'li godt i.

    God arbejdslyst - det er en sej affære, men ihærdighed lønner sig.

    I næste nummer af kattemagasinet er en artikel om Giardia


  • #4   10. dec 2008 Iige en ting mere - det kan komme fra vandet - går de ude har du svært ved at kontrollere det - er det indekatte kunne du give dem flaskevand

  • #5   10. dec 2008 Den bliver heldigvis ik så sej.. For de sidste to gange at kattene reagere og var syge, den blve de behandle for tarmbetændelse.. Og ja, der blev alt os gjordt ren :o)
    Så det forsætter vi bare med.. + at jeg os vil ha alt ren, da jeg selv ville synes at det var klamt og spise at den samme tallakern hver dag, uden og vakse den.. Så alt bliver vasket hver dag :o)

    Og får nok afvide imorgen af dyrlægen, hva for ting jeg ska søger for.. Men tak for dine råd :o)

    Vores 3 hun katte er inde katte, og det er helt sikkert ik vore vand..

    Vi har på fornemmelsen at inte er det Georgia der har fået det med hjem fra udstillingen i aalborg (da det begyndte lige efter), eller os er det, fra det foder, vi fodre Jasmin med før i tiden.. Alle bliver nu fodre med Royal canin..


  • #6   10. dec 2008 Voksne sunde katte kan normalt godt holde Giardia nede - stress sætter gang i "butikken" udstilling er stress.

    Får du Flagyl vil jeg anbefale du også får Pancur med hjem - det rigtigt du ikke får Flagyl i dem. Der hænger stadig på væg og loft her:-))


  • #7   10. dec 2008 Mærkelig nok den eneste der holder det nede er vores killing MCO.. Vores huskat Jasmin og min bette Birma killing er mest ramt af det..
    Men vi begynde og ha problemer ca 1 uge efter udstillingen i aalborg, så..
    Men det er ik til at vide..

    Finder ud af det.. Indtil vidre har det lykkes mig og få mange mærkelige ting i katte, hunde, heste osv..
    Os selv om de har været ved og brække sig af det, stejle(hest) osv, de har altid fået tingene ned, hehe :o)

    Men takker for tippe.. Finder ud af det imorgen smiley


  • #8   10. dec 2008 Giardia lugter sur/sød - lys over til carrygul i farven - og pladderet i konsistens.



Kommentér på:
Giardia..

Annonce