{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
375 visninger | Oprettet:

Jon Ø
Jon Ø
Tilmeldt:
25. jan 2023
Emner: 1

Ung gigtkat {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg fik forleden dag en snart 3 år gammel hankat med gigt. Jeg ved jo godt at det kan komme med smerter for hans del, og det vil jeg ikke at han skal have.
Er det så bedre at indrede lejligheden sådan at han kan bruge de lidt mindre, allerede nu, for at prøve og drøye de smerter så lang tid som mulig.

Bare for at nævne det så er grunnen til at jeg fik ham fordi han simpelthen ikke kan holde følge med sin bror i leg længre, og fordi hans tidligere familie ved jeg er lidt doven anlagt, så han får hvertfald slappe af her.

Jeg er ret ny til det her med at have kat, men så må man jo bare komme på forumer som dette og spørre sig frem.

Siste for denne gang, er det en speciel diet ham bør komme på for gigten??

Tak for alle svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ung gigtkat
  • #1   26. jan 2023 Det er ikke nok, at spørge her, du bør have en konsultation ved dyrlægen, og få adgang til den journal som bør være der, så du kan få viden om, hvor slem er den gigt? Og hvad kan du gøre, min fik noget for gigt og for smerter.
    Jeg syntes det er tidligt han har gigt, er han overvægtig? Har han hoftedysplasi, som kan være grund til gigt og smerter, er han røntgenfotograferet og hvad viser de?
    Ikke fordi vi ikke gerne vil komme med råd, her inde, men du skal vide meget mere, før du kan kaste dig ud i amatør råd.
    Din kat skal kunne komme i hele hjemmet, men ser du at den har det svært med at komme i højden, så kan du hjælpe den, sæt en stol, så det er nemmere at komme op i vinduskarmen, eller der hvor den gerne vil op, det kan også hjælpe den på vej ned, så den ikke får så ondt, når den kan mellemlande.
    Katte viser ikke smerter, før det er meget slemt, og katte med smerter kan blive tykke, fordi de røre sig for lidt, så du har også brug for kostråd.


  • #2   26. jan 2023 Enig med Jette.
    Du skal vide hvilken type gigt den har.
    Jeg har en med HD og har haft det i mange år, men som Jette siger, så kan der medfølge overvægt, men der kan også gøres en del for at lindre smerter - også med kosttilskud.

    Men find lige ud af hvad den konkret fejler og hvor slemt det er smiley


  • #3   26. jan 2023 Jeg har haft en kat med gigt. Den blev opereret for dårlige knæ og fik gigt som ret ung. Hun blev 15 år.
    Jeg havde stole stående ved feks vindueskarme så hun kunne hoppe op i " etaper " og sørgede for at hun havde tæpper og puder i gulvhøjde. Da hun blev ældre hørte jeg at pulveriseret kyllinge brusk kunne hjælpe så det fik hun i nogle år og det hjalp ret godt på hendes bevægelighed. Blandt andet laver Hills prescription rigtig mange forskellige slags foder til forskellige sygdomme hos katte og vi har god erfaring med det! Der kan du helt sikkert finde noget til gigt


  • #4   26. jan 2023 min Cinnamon på 18 år har gigt
    han får canosan hver dag, og det hjælper rigtig meget på ham
    Han får ikke smertestillende. Kun canosan

    han har gigt i hoften efter en skade. han har nok haft gigt i de sidste 10 år

    til trods for at han er gammel, så hopper han stadig op på en hylde på mit værelse
    dog sørger jeg for at han ikke behøver at skulle hoppe højt. Så har sat kasser så han lettere kan komme op i vores senge. I stuen har vi også sådan at han har mulighed for at komme op i vinduet, og i kradsetræet


Kommentér på:
Ung gigtkat

Annonce