{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Jeg tror ikke min kat trives og jeg har brug for råd {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for et råd ang. min kat. Han er to år, kastreret, vaccineret og har fået diverse tjek. Alt er godt på papir. Men han vil ikke stoppe med at tisse og skide pä gulvet. Jeg har efterhånden prøvet alt had der angår kattebakke, grus, foder osv.. Han er og har altid varet en inde kat, men jeg tanker at hans adfærd skyldes at han ikke trives. Jeg bliver stresset af at vaske gulve og tapper og konstant at skulle lukke døre.. Min tanke er at flytte ham hjem til mine forældre, der bor på landet, sa han kan få lidt store omgivelser. Men jeg har hammer darlig samvittighed over det, selvom jeg ved at han "bare" er en kat. Er der nogen der har oplevet noget lignende?
Og nogen som har "flyttet" deres kat. Jeg er meget interesseret i at here jeres tanker og erfaring med dette. Jeg frabeder mig negative kommentarer, da jeg virkelig er desperat og bekymret. Sorry for det lange skriv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg tror ikke min kat trives og jeg har brug for råd
  • #1   11. aug 2023 Han er 2 år. Hvor længe har dette stået på? Har han aldrig været renlig?

    At finde et nyt hjem til ham er absolut en mulighed. For at det bliver godt, kan det være en ide at finde ud af, hvorfor han er urenlig. Jeg anbefaler kontakt til Michelle Garnier (ekspert i katteadfærd).


  • #2   13. aug 2023 Jeg må indrømme, at min tålmodighed ville forsvinde ret hurtigt, hvis jeg havde en kat, som dagligt brugte mit hjem som en stor kattebakke, med mindre jeg viste det var sygdom, og der var en behandling som ville hjælpe, inden for en kortere tid.
    Hvis du har udtømt alle dine muligheder og dyrlæge foreslag, så vil det nok være bedst, både for katten og dig, at finde nyt hjem,,,, eller så gar aflivning hvis det ikke kan lykkes med nyt hjem, hvor katten ikke griser inden for.


  • #3   13. aug 2023 En kat der skider og tisser over det hele mistrives enten helt vildt, eller er syg. Første skridt er nok at gå til dyrlægen smiley Hvis ikke du vil undersøge det, så kan du ikke være bekendt at sende ham til et nyt hjem. Så er aflivning altså bedst.

  • #4   13. aug 2023 Der skal måske bare lidt ændringer i lejligheden.
    Har du prøvet at skifte kattegrus eller stillet katte toilettet et andet sted evt. have 2 toiletter.
    Hvor står foderet i forhold til katte toilettet.


  • #5   14. aug 2023 Er den undersøgt med blodprøver og hele molevitten?
    Den viser tegn på mistrivsel og hvis ikke årsagen kan findes, så prøv en adfærdsekspert.

    Personligt tolererer jeg heller ikke urenlighed, men for nyligt var jeg hjemmefra i 6 dage.
    Fordi Lucas ikke kan lide kattepasseren, så kunne han da lige skide de forkerte steder.....


  • Inge N
    Inge N Tilmeldt:
    okt 2021

    Emner: 1 Svar: 1
    #6   16. aug 2023 Jeg tror, at din kat gerne vil være en ude kat. En kat kan sagtens flyttes, hvis dens nye hjem holder af den og passer den. Mange katte elsker at kunne gå frit ud og ind. Den skal være tryg, når den er inde.

  • #8   16. aug 2023 Har du overvejet en legekammerat? smiley

  • #9   16. aug 2023 Katte er normalt meget renlige dyr, de bruger bakken fra 5 ugers alderen, hvis han ALDRIG har været renlig, saa ville jeg aflive, saadan et problem kan man ikke tillade sig at sende videre. det er synd for jer begge, men jeg tvivler paa at der kan rettes op paa det nu, tjek med at adfærds psykolog, maaske er miraklernes tid ikke forbi, det er da et forsøg værd...held og lykke

  • #10   26. aug 2023 Har han altid været inde kat??
    Har han på noget tidspunkt været renlig, eller har problemet været der fra dag 1??
    Hvis det er et problem der er opstået inden for kortere tid, er der så sket en forandring inden for den tid?? Evt nye naboer der evt har dyr, eller du på en eller anden måde bringer nye dufte med hjem som gør at han bliver utryg og føler det nødvendigt at markere sig??


Kommentér på:
Jeg tror ikke min kat trives og jeg har brug for råd

Annonce