{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Dyrlæge besøg+nysen {{forumTopicSubject}}

Silla har de sidste pare dage kommet med nogle underlige mistænkelige nys. Først troede jeg det var hendes grus men det fortsætter selv om det er skiftet. Så der bliver ringet til min dyrlæge på mandag. Det er både små nys og så en serie af længere varighed hun er dog ikke snottet. Hun spiser, leger lidt men virker lidt træt men det er svært at sige nu, hvor det er vinter og hun er mere inaktiv.
Hvilke prøver vil i anbefale mig at få taget hos dyrlægen. Der skal vel tages en blodprøve ? Håber i kan hjælpe mig lidt med hvad der er det bedste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge besøg+nysen
  • #1   3. dec 2023 umiddelbart tænkter jeg at hun har fået noget snude. Det er ret typisk i denne årstid
    det plejer at kunne klares med pencillin


  • #2   5. dec 2023 Hvis der skal tages prøver, så er det nok nærmere røntgen, men tror du ikke det bare er en infektion?

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 16
    #3   6. dec 2023 #2 hvorfor røntgen ??

    Hvis katten har en lungebetændelse eller lign infektion, er en blodprøve men fokus på infektionstal mere relevant, kombineret med den kliniske undersøgelse.
    Et røntgenbillede af kattens lungefelt kan i bedste fald højest bekræfte en diagnose stillet på baggrund af blodprøvesvar og den kliniske undersøgelse

    Men bevares hvis man insistere på at betale 6-700 kr for et billede der kan undværes - så er det jo ens egne penge smiley


  • #4   7. dec 2023 Jesper:
    Fordi der bliver nævnt, at det kan være et fremmedlegeme i næsen!

    Jeg tror også på en infektion, men det må dyrlægen jo afgøre smiley

    Britt:
    Hvordan går det egentligt nu?


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 16
    #5   7. dec 2023 Hej

    Kan godt være jeg ikke er verdensmester i læsning, men hvor står der fremmedlegeme i flg. tekst??

    "Dyrlæge besøg+nysen
    Silla har de sidste pare dage kommet med nogle underlige mistænkelige nys. Først troede jeg det var hendes grus men det fortsætter selv om det er skiftet. Så der bliver ringet til min dyrlæge på mandag. Det er både små nys og så en serie af længere varighed hun er dog ikke snottet. Hun spiser, leger lidt men virker lidt træt men det er svært at sige nu, hvor det er vinter og hun er mere inaktiv.
    Hvilke prøver vil i anbefale mig at få taget hos dyrlægen. Der skal vel tages en blodprøve ? Håber i kan hjælpe mig lidt med hvad der er det bedste. "



  • #6   9. dec 2023 Jesper: Ikke nævnt af TS, men af en af dem, som har kommenteret smiley

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 16
    #7   9. dec 2023 Kunne du så ikke lige finde det indlæg som skriver dette. Hverken indlæg #1 og #2 skriver noget om dette og resten har du og jeg skrevet

  • #8   9. dec 2023 Jesper:
    Hvad er dit problem?
    Jeg er overbevist om, at TS har helt styr på det.


  • #9   10. dec 2023 Jeg har samme "problem" smiley som Jesper.
    Heller ikke jeg kan se, at der er nævnt noget som helst i denne tråd om, at det kan være et fremmelegeme, hvilket det i øvrigt sagtens kan være, men hvor er det nævnt?
    Kan I andre se et indlæg vi ikke kan?
    Når nu der bliver spurgt, hvorfor citerer I så ikke direkte fra det indlæg, hvor det med fremmedlegmet (åbenbart) er nævnt? Eller bare lige nævne hvilket indlæg, det er nævnt i.
    Er der mon forskel på hvilke svar man kan se, alt efter om man er på fra mobil eller pc?


  • #10   10. dec 2023 Jamen jeg underskylder da ærbødigst!!!!!
    Jeg er OVERBEVIST om at jeg har set det nævnt, men min tid er sgu for kort til at tærske langhalm på det!


  • #11   10. dec 2023 # 10
    Hvis du havde svaret på det helt simple spørgsmål, som Jesper stiller i # 5, kunne du have undgået "langhalmstærskning" smiley .

    Q med IndiBob (# 6) har jo åbenbart også set fremmedlegemet omtalt, men heller ikke nævnt hvor :-S . Og så er det vel naturligt nok at undre sig over, at andre åbenbart kan se noget, man ikke selv kan se, og spørge til det.
    Men ak, Jesper får et flabet "hvaderditproblem-indlæg" i stedet for et svar.
    Og "svaret" i #10 må vel tale for sig selv.

    PS: Jeg håber, at Britts kat er blevet af med sin nysen.


  • #12   10. dec 2023 Jeg læste første besked "forkert". Troede der stod "umiddelbart tænkter jeg at hun har fået noget i snude". Ved ikke hvordan jeg fik sat "i" ind i den sætning, når det ikke var der xD

  • #13   10. dec 2023 # 12 Aha, det med snuden smiley kan jo forklare misforståelsen.

  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 16
    #14   10. dec 2023 Tinka, tak for opbakningen
    Rart at jeg ikke er den eneste det ikke kunne se sammenhængen.
    Ærgerligt at man lige rammer et indlæg hvor afsender ikke havde overskuddet til at skrive et seriøst svar/indlæg.

    Til Britt L har selv 3 katte der går og nyser for tiden - tænker at der er en virus eller lign. i omløb for tiden lidt ala det vi tobenede går og døjer med


  • #15   11. dec 2023 Q med Indi Bob
    Ja jeg må tilstå, at jeg også læste det som noget i snuden = et fremmedlegeme.
    Men jeg har åbenbart læst kommentaren som en vis herre læser Bibelen...


  • #16   11. dec 2023 Husk vildkattene: Det skal du ikke være ked af, sådan læste jeg det også xD

  • #17   4. jan Det blev et lidt sent svar.
    Silla har været til dyrlægen og der var ingen feber og umiddelbart kunne dyrlægen ikke se hvad hun skulle fejle. Men jeg kender jo min kat og hun nyser stadigvæk periodevis, så nu bliver der bestilt tid til blodprøver. Dyrlægen foreslog også røngten . Jeg har nu selv mere fidus til blodprøve. Underligt nok varierer det med de nys. Op til nytåret var det meget mere som om stress gjorde det værre og så er der dage hvor jeg kun hører et enkelt nys. Det er lidt svært for hun leger og spiser . Ud går hun dog ikke lige pt andet end højst 10 min i haven. Men der er jo andre katte her så hun kan måske være blevet smittet med noget virus. Men jeg håber selvfølgelig det bedste.


Kommentér på:
Dyrlæge besøg+nysen

Annonce