{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Uønsket opførsel. {{forumTopicSubject}}

Hvordan får jeg en killing (18 uger) til at stoppe med at hoppe op på tv-bordet?

Jeg har prøvet staniol, feliway, tape, ekstra leg på gulvet og en forstøver med vand. Hun kan ikke lide at få vand på sig, men der går ikke mere end 2-3 minutter og så hopper hun op på bordet igen smiley
Er det normalt at en killing er så glemsom eller er hun bare utrolig stædig?

Hun er døv, så det er selvfølgelig ikke muligt at kommunikere med hende verbalt og hendes fokus er ikke på mig, når hun gerne vil hoppe op på bordet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uønsket opførsel.
  • #1   27. feb Fjerne tv bordet eller sælge katten. Frit valg.

    Her må de gå næsten overalt minus køkkenbord og sofabord, og alligevel går de der. Så vi vasker bare alt af inden brug.


  • #2   27. feb Ja du har fået kat, og tilmed en som er døv, så det er noget du må leve med.
    Selv en kat som kan høre, kan du ikke råbe ordre til, min må ikke være på spisebordet, når jeg spiser, men efter han er blevet alene, er han startet på det igen, han bliver løftet ned, og det er det, mine katte er aldrig blevet skubbet ned, ham jeg har tilbage er 12 år, og han er stadig en kat som kan tage en vimsetur hen over alle møbler, og levere et par ridser, når han skal bremse op, så der er tæpper på lædersofaen, og ja der er altså brugsspor efter katte på mit hjem, tvbordet kommer han også på, men tv’et er skubbet ind til vægen, så der ikke kan komme en kat imellem væg og TV.


  • #3   27. feb Du har fået en kat, ikke en hund.

  • #4   27. feb tjaa tillykke du har fået kat
    og de er altså ikke lige til at opdrage på
    jo man kan lærer dem at forstå NEJ og NED. Det bruger jeg
    Problemet blver så når katten er døv. Men der er nogen som har kunne lærer deres kat tegnsprog. Men det kræver altså meget arbejde

    selv har jeg 13 katte. ja de forstår NEJ og NED. Men bordene er det stort set umuligt at lærer dem at holde sig fra. Dog har vi den regle at når vi har mad på bordet eller vi spiser, ja så holder de sig nede.
    men når vi ikke lige står ved siden af dem, ja så hopper de bare der op alligevel....

    sååå tænker som Susanne, at du må lære at acceptere det. Eller også skal du droppe tvbordet og hænge tvet op i stedet for.
    eller af med katten


  • #5   27. feb En kat er en kat på godt og ondt. Den vil altid søge i højden i modsætningtilen hund. Hvad har du, der er højt, og som den faktisk MÅ færdes på?

  • #6   29. feb Brug ALDRIG vand eller ligende som afstrafning, katte hader normalt vand og bruger du det så bliver du den grimme dame som sprøjter og som den ikke vil have tillid til, glem alle disse forsøg på at skræmme katten, lær derimod katten til at forstå dig.
    Med hensyn til døve katte så lær den et tegnsprog, min døve kat ved at en hurtig vanret streg tegnet med flad hånd betyder - stop. En løftet finger betyder - du gør det ikke. Et klap i hænderne betyder - væk derfra. Nuller jeg fingerne i en lav fremstrakt hånd betyder kom her til mig. Et klap på låret betyder - kom med mig. Det er vores mest brugte "ord". Her i huset har alle adgang til bordet (de går der jo alligevel når jeg ikke er tilstede) derfor vasker jeg det altid af inden jeg skal bruge det, kommer der en og vil op alligevel så lyder der et skrapt nej, og de ved så godt at konen bliver sur hvis de prøver igen.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #7   29. feb Jeg er enig i,at man skal passe på med at bruge vand sprøjte ,det kan skræmme katten,hvis den bruges tit.
    Jeg fik på et tidspunkt en killing retur fra nyt hjem,da han var ca 7 mdr gl.jeg kunne slet ikke kende ham,han var meget nervøs,og havde til sidst angrebet ejeren,og bidt hendes hånd.
    Jeg fik at vide,at hun syntes katten var meget uartig,og havde brugt vand sprøjte mange gange om dagen.
    efter et stykke tid her,blev han langsomt sig selv igen,og kom ud i et dejligt hjem,hvor han var den kærligste kat.

    du må sige ned ,hver gang han gør det,det hjælper her,dog gør de det sikkert igen,og sørg for der er højder,hvor han gerne må komme op,det er naturligt for katten at vælge højder.


  • #8   29. feb Berit: Det er lidt svært at sige ned til en døv killing smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #9   29. feb Nej ok, man kan godt gøre sig forståelig med at vise det med tegn, gør det selv mens jeg siger ned, peger jeg samtidigt, selvom mine katte kan høre.
    Man skal bare ikke forvente, at katte lystrer som hunde gør.


  • #10   29. feb Jeg tillader mig at stemme i smiley
    Hunde har herrer - katten har tjenere.

    Tæt på at sige: Take it or leave it, for det med at lære en kat at den ikke må springe op på borde, det er en umulig opgave og selvom de godt ved at de ikke må når du er hjemme, så kan du være sikker på, at den gør det når du er ude.

    Tillykke med katten smiley


  • #12   16. mar Gismo. - I mit tilfælde var vand det der skulle til.
    Katte kan snildt huske og lære - Ja de lærer at du ikke for dem er helt til at stole på for nogle gange kæler du , andre gange smider du med vand. Tører du ikke dit køkkenbord af inden brug alligevel ?? og hvorfor sætter du ikke en ting på dine højtalere så der er optaget i forvejen for kattene ??. en god weekend til dig smiley


  • #14   17. mar Jeg synes ikke vi skal straffe os ud af adfærd. Jeg synes vi skal prøve at tilbyde alternativ adfærd i stedet for. Men jeg synes også, at katte er meget egenrådige, og noget nær umulige at træne til fx ikke at hoppe op på borde.

    Og man får altså ikke en tryg killing ud af at sprøjte vand på den. Nej, der får man en kat som kravler langs væggene, og ikke vil være i nærheden af en, fordi "det er hende den onde der sprøjter med vand". Vil man træne/fremelske en bestemt adfærd, eller ikke have kat på bordet, så synes jeg, at man skal købe en hund i stedet for, fremfor at købe en kat.


  • #15   17. mar Mine kravler altså ikke langs vægge. Og ja, jeg bruger vand indimellem. Og de er faktisk alt andet end bange for mig. Man skal ikke bruge det hele tiden.

    Jeg bruger først nej og/eller ned. Reagerer de ikke, så hedder det vand.

    Men kattene skal ikke have lov til at åbne ovnen og stjæle mad. smiley smiley


  • #17   19. mar Gizmo: Jeg siger ikke, at de IKKE kan trænes, men at de er meget svære at træne. Prøv at læse hvad jeg skriver tak smiley

Kommentér på:
Uønsket opførsel.

Annonce