{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
449 visninger | Oprettet:

Stressudløst blærebetændelse {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg så fået klippekort til et uhyggeligt dyrt dyrehospital - men til gengæld har jeg også en diagnose på Lucas.

Han har endnu engang begyndende blærebetændelse og dyrlægen mener, at det er stressbetinget - måske endda genetisk disponeret.

Han skulle have haft Convenia, men prisen for medicinen er 2100 og holdbarhed på 1 måned!
SÅ:
Han er i gang med Metacam i 5 dage og skulle også have haft Bonqat, men uha nej, herren nægter at indtage det.

Jeg har endnu ikke fået foderrådgivning, men er der nogle der har erfaring med forebyggende foder ved blærebetændelse - ikke blæresten?
Han skal afsted igen på mandag, for måske ender han på Convenia smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stressudløst blærebetændelse
  • #1   6. apr Der findes en lang række urinary foder til katte. Hvad plejer han at få af tørfoder?

    Og hvis han spiser vådfoder, så fyld endelig på ham med vådt og gerne tilsat lidt vand. Det skyller urinvejene igennem.


  • #2   6. apr Min Micky havde det - kom efter at han boede på internat i 4 år. Brød altid ud når vi havde missemøder med killinger. Resten af året var der ingenting

    han fik metacam og så Royal Canin Urinary (gik dog over på sterilsed efter at have snakket med Royal Canin - de fortalte at Sterilsed faktisk er lavet til katte med tendens til blærebetændelse - uanset om det er stress eller andet)
    Det var hvad der hjalp Micky. Han fik tilbagefald et par gange efter at vi startede på dette. Men så kom han bare på metacam i en uges tid

    Første gang han fik behandling for stress-blærebetændelse, skulle han være på metacam i vist 2-3 uger. Jo så lige en 7 dages periode med pencillin
    Men efterfølgende var det kun metacam.

    første gang jeg fik at vide at han bare skulle have metacam, troede jeg faktisk at min dyrlæge var tosset. Men nej. Metacam virker imod stress.

    God bedring med ham


  • #3   6. apr Håber det bedste for jer smiley jeg har heldigvis ingen personlig erfaring smiley

  • #4   7. apr Susanne:
    Han er på Intestinal fra RC - for det var jo maven det var galt med... eller noget smiley

    Lige pt. spiser han mest græs.... dvs at han langtfra er rask, men når han er det, ja så er det selvfølgelig tørfoder der foretrækkes, selvom der serveres vådkost både aften og om morgenen!!!!
    Da han kom hjem fra dyrlægen og havde fået penicillin der virkede 2 dage, der var han bare fit for fight.

    I går aftes smurte jeg Metacam på det ene ben - imens han småsov, hvilket bevirkede, at han gik som om han var handicappet - det ene ben kunne ikke bøjes smiley
    Han vasker det dog af, for det var nogle slemme grimasser han satte op smiley


  • #5   7. apr Man kan få en lang række mærker også RC i varianten c/d, som er til urinvejene. Mine kan så generet bedre lide Hill's, og der er kommet mange flere mærker på banen, siden jeg sidste gang havde en med blærebetændelse.

  • #6   7. apr Det kan være vanskeligt at få bugt med urinsten/struvite hos kat. Håber det lykkes dig uden de store problemer. Det bekæmpes med foder, men det er ikke altid så ligetil.
    Tinka får stadig Virbac U1 og U3 + Cystophan i vådfoderet RC Urinary S/O. Det har holdt det væk.
    Hun får ingen almindelige godbidder - bortset fra 12 - 15 stk RC Dental Vet/dyrlæge versionen som også er egnet til struvite idet den er S/O mærket. Hun tror det er godbidder smiley og de har iøvrigt fjernet hendes tandsten, så hun ikke behøver årlig tandrens smiley
    Det er en hårfin balance med at få foderet til at virke, derfor får hun slet ingen almindelige godbidder. Hun er fuldt ud tilfreds.
    Hun får iøvrigt udelukkende vand fra Brita filterkande, på anbefaling fra vores dyrlæge.
    Da det endelig lykkes at få bekæmpet urinstenene skrev jeg herinde, du får linket her https://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/452442-urinsten_bekaempet_


  • #7   7. apr husk at når det er stress så er der ingen sted
    det er hjernen som spiller det hele et pus - derfor metacam. Det er det eneste som kan få hjernen til at slappe af, og så tager det hævelsen



  • #8   8. apr LiLot
    Gudskelov er det ikke sten - "kun" blærebetændelse.

    Tak Anja!
    Han har lige været afsted igen idag og det er den mest forstående dyrlæge jeg nogensinde har mødt - og det er blevet til nogle stykker de seneste år.
    Han har fået Bonqat - angstdæmpende og det foregik ved nænsomt at pakke ham ind i et tæppe, lade ham sniffe Feliway og ind med skidtet.
    Selvfølgelig lykkedes det dyrlægen i første hug, men hun forsikrede mig, at hun troede på mig, da jeg nærmest var ved at tude smiley

    Så det skal vi træne herhjemme og vi skal gå mega-langsomt frem.
    Han har lige fået et skvæt korttids-penicillin, Metacam og kvalmestillende og uha som han er i et strålende humør................!!!!
    På torsdag skal han have Convenia - 2000 kr. at betale smiley
    Han skal skifte til Hills Urinary/Stress/Metabolic.

    Jeg håber godtnok at det giver pote!


  • #9   8. apr Ej altså - jeg læste dit opslag i farten og læste åbenbart ikke ordentligt... tror ordet stressudløst fik mig på tankerne om urinsten fordi Tinkas netop var stressudløst.
    Godt det ikke er sådan smiley
    God bedring med blærebetændelsen - det skal der nok komme styr på. Du er jo ihærdig med at få behandlingen til at lykkes smiley


  • #10   8. apr Jeg krydser finger for, at han snart har det bedre.

  • #11   8. apr Vi krydser også fingrer herfra! smiley

  • #12   8. apr Der er ingen symbol for krydsede fingre, jeg ville ellers sende dig 10 smiley

  • #13   10. apr Giv colostrum, dæmper stress og påvirker positivitet

  • #14   24. apr Vi tager lige en omgang mere... og tilsyneladende er opskriften at smøre det på ham.
    Freddie er også stresset. Vi får dagligt besøg af en fertil hankat og i går sked Freddie foran kattebakken.
    Jeg ved selvfølgelig ikke om det er problemet, men det er jo en "gammel opsparing " der skal rettes op på.


  • #15   25. apr Øv hvor træls.

    God bedring med ham.

    Vi må håbe, at den fremmede kat daffer af igen.


  • #16   25. apr Han har allerede tisset normalt igen i dag og den fremmede kat så mig i går og jeg så åbenbart meget skræmmende ud smiley

    Men han er småtspisende, så jeg er glad for, at der ligger en behandlingsplan smiley


  • #17   25. apr Jeg krydser fingre.

  • #18   25. apr det prøvede jeg også nogle gange. Min begyndte dog når der kom gæster
    men efterhånden gik der længere og længere tid imelllem


Kommentér på:
Stressudløst blærebetændelse

Annonce