{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Lopper! {{forumTopicSubject}}

Hej alle...
Jeg har været inde og søge på forum angående loppeproblemer. Har lige opdaget at mine to indekatte har lopper.. Ikke forfærdelig mange men nogle få.. Ved ikke hvordan de kan have fået det, da de kun er indekatte, men ja...
I de 18 år som mine forældres huskat er nu, har de aldrig haft lopper, dengang hun var lille jo, men der fik hun sådan et loppehalsbånd og det gik, men nu sælges det jo ikke mere og hun er blevet gammel så det har hun ikke haft i mange år..
Jeg læste at de fleste herinde skriver, at de fleste dyr er blevet resistente overfor frontline..
Jeg læste noget om at de fleste skriver at man skal dryppe sine katte med advantage og så eventuelt give dem capstar sammentidig.. Virker det?
Nu sad jeg inde på loppetjansen og fandt dette skema

(link fjernet)

og kan se at de to midler må godt gives samtidig men at de ikke gør noget ved æg og pupper. Men det gør frontline combo men der må man så ikke give noget ved siden af (capstar). Jeg vil bare gerne have det væk, så hvad, er advantage og capstar nok?

Og så skal man selvfølgelig rengøre hele huset og støvsuge en masse, skifte sengetøj osv.
Så kan jeg se at i skriver at trinol 810 skulle hjælpe ved at sprøjte det hele.. Kan det bare sprøjtes overalt? Såsom deres kradsetræ og sofa og det hele? Jeg har også chinchillaer og papegøjer, så jeg skal få det hele ud af huset for at sprøjte?
Eller er der en anden måde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper!
  • #1   8. feb 2009 så tænkte lidt på om man kunne lave en handlingsplan... sådan..
    1. give dem advantage + capstar
    2. rengøring+støvsugning over det hele
    3. sprøjtning med thinol 810

    ?


  • #2   9. feb 2009 Fra Netdyredoktor om lopper / Advantage Vet.
    (Jeg tillader mig at fremhæve i teksten).

    Midlerne Advantage®, Bayvantic® og Frontline Combo® er egnede fordi de samtidig er effektive mod voksne lopper på dyret og forebygger at der spredes ny loppesmitte fra dyret til hjemmet.

    <b>Advantage® og Bayvantic® virker desuden direkte på loppelarverne i hjemmet.</b> ( Katte skal behandles med Advantage®, <b>de tåler IKKE Bayvantic®)</b>.

    Andre loppemidler på det danske marked, har <b>ikke</b> dobbeltvirkning, og er derfor ikke så velegnede til at få bugt med et loppeangreb- også selvom markedsføringen af produkterne af og til giver et andet indtryk.


  • #3   9. feb 2009 Husk at Frontline har en meget begrænset effekt,lopperne har tilsyneladende opnået resistens overfor midlet...

  • #4   9. feb 2009 Hanne N - ja det med Frontline og resistens er en meget udbredt holdning, havde den også selv indtil jeg var ved dyrlægen og hun fortalte at hun lige havde været på kongres i Tyskland og der er intet videnskabelig bevis på at lopper er resistente mod Frontline. For at lopper er resistente skal lopperne kunne overleve ved at der bliver sprøjtet Frontline på dem og det gør de ikke...de dør.

    Min dyrlæge fortalte at hvis jeg mente at mine "lopper" er resistente overfor Frontline, så ville hun kontakte Frontline og der ville komme en konsulent ud og tage prøve af lopperne, da de er meget interesseret i at vide, hvorfor, hvordan osv.

    Derudover fortalte hun at lopper ikke "bare" forsvinder på 3 dage, men at det kan tage op til et år at blive lopperne kvit, da de har reservoirs rundt om i hjemmet. Så når man har givet kattene loppekur og lopperne dør, hopper der nye på osv osv Derfor skal man prøve at finde disse reservoirs således at kattene ikke ligger og putter i det.

    Mine katte har også lopper - de havde rigtig mange da jeg fik dem hjem og jeg brugte Frontline. Men da jeg hørte at mange herinde har skrevet at de har været loppefrie meget kort tid efter, troede jeg at det betød at der også var udviklet resistens her hvor vi bor, men det er ikke tilfældet, for idag, efter to gange loppekure, har de nu kun en enkelt eller to, hvor de før havde måske 15 levende på sig....

    Capstar fjerner kun levende lopper og er egentlig beregnet til, at hjælpe med at "udrydde" de fleste lopper, feks. på staldkatte osv. Ellers burde alm loppekur hjælpe, hvis det er et "alm angreb" :o))


  • #5   14. feb 2009 Jeg har selv haft mit hyr med lopperne siden november-måned, hvor jeg begyndte at behandle med Frontline, dog virkede det ikke til at have nogen synderlig effekt overhovedet, tværtimod blev jeg ved med at finde flere levende lopper. Jeg valgte så at skifte til Capstar kombineret med Advantage til begge mine katte, hvoraf den ene får en dobbeltportion af Advantage. Derefter gjorde vi huset rent med støvsugning, hvilket vi stadig gør, og sprøjtede huset med Trinol. Inden da vaskede vi alle vores dyr (2 stk katte, 2 stk. hunde) med teak tree oil-shampoo til dyr, og sidenhen har vores dyr ikke haft tegn på lopper. smiley

  • #6   14. feb 2009 Så synes jeg da at du skal kontakte Frontline - de vil gerne tage prøve at lopperne....bare til en anden gang.

    Nu vil jeg ikke putte "gift" rundt i vores hus, selvom jeg godt ved at det man kan få i dag, som sådan ikke er giftigt. De har måske to lopper om ugen og det kan jeg godt "leve" med. Så helst at de ingen havde men, når nu det ikke kun tager 1 uge at blive loppefri og at det faktisk er ganske normalt at lopperne lever i op til et år, så giver jeg dem bare loppekur hver 4 uge. Frontline har virket hos os.


Kommentér på:
Lopper!

Annonce