{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.058 visninger | Oprettet:

tumlepingo !
tumlepingo !
Tilmeldt:
24. jul 2007
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35

Kradser i tapet! {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der har en god ide til hvordan vi kan få vores maine coon til at lade være med at splitte hele lejligheden ad? han flår simpelthen al tapeten af rundt om i huset, og vi aner ikke hvordan vi skal stoppe ham... Vi har selvfølgelig prøvet at skælde ham ud, gøre ham forskrækket, sprøjte vand på ham osv... Men han kan desværre ikke holde poterne fra væggene, og han er desværre ved at have brugt vores tålmodighed.. Vi er lige flyttet, og kom af med en kæmpe regning for maling og tapesering i den gamle lejlighed... :o( og han er startet op i den nye lejlighed, så enten finder vi hurtigt en løsning, eller også må vi af med ham... Håber der er nogen af jer der har prøvet dette selv, og har kunne kurere denne trang:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradser i tapet!
  • #1   20. feb 2009 Har katten et kradsetræ?

  • #2   20. feb 2009 ork ja:o) vi har prøvet at købe nye kradsetræer i forskellige udformninger osv, og dem bruger han også gerne. Han standser bare ikke med at bruge væggene også:o(

  • #3   20. feb 2009 Har han et eller flere steder, han må hvæsse kløer? Det er helt naturligt for en kat at markere territroium og rense løse kloskaller af ved at hvæsse kløer - derfor skal de have et eller flere kattemiljøer.

  • #4   20. feb 2009 han har kradsetræ i køkkenet, gangen og et groft tæppe i stuen som de må bruge:o) og et gør han også flere gange om dagen, men som sagt, han kan alligevel ikke holde sig fra tapet... han gør det mange steder i lejligheden, og desværre er det mest om natten hvor vi ikke kan være efter ham...

  • #5   20. feb 2009 hvad gjorde du? puha, det tror jeg desværre ikke jeg har tålmodighed til, han har gjort det i over et år nu, og intet vi har prøvet har hjulpet...

  • #6   20. feb 2009 uha det lyder ikke for lovene:o(

  • #7   20. feb 2009 Jeg havde en han der gjorde det eet sted, ved døren, da han boede hos mig.

    Det fortsatten han med hos sine nye ejer indtil han blev aflivet (han var syg) 14 år gammel. Han holdt heller aldrig op med at tørre r*v i gulvet. Hans analkirtler var ikke fyldte


  • #8   20. feb 2009 jeg læste her den anden dag at katte har tendens til at hvæsse klør to steder. der hvor de spiser og der hvor de sover. så kradsetræer skal altid være placeret i nærheden af disse to steder.

    måske det var værd at overveje om det kunne spille en rolle hos jer.


  • #9   20. feb 2009 Nina: tak for tippet! mine har det med at hvæse klør i eller under sengen, så måske et kradsested kan afhjælpe det problem.

  • #10   20. feb 2009 ja der gik ihvertfald et lys op for mig da jeg læste det. for mine hvæsser klør i vasketøjskurven der står lige ved deres sovested. så nu skal der er lille træ derind. de hvæsser altid når de har spist, men dog på kradsetræet der er placeret ved maden.

  • #11   20. feb 2009 måske fordi hun sover og spiser konstant susanne?? smiley


  • #12   20. feb 2009 hmm ja der kan måske være lidt om det, men det passer nu ikke helt på min kat... Han gør det i nærheden af sin mad både på kradsebrættet, men også på væggen... og i vinduekarmen hvor han tit sover.. men udovr det, er der flere tilfældige steder hvor han ikke sover eller noget... han havde faktisk 7-9 steder i den gamle lejlighed hvor tapetet var flænset... og her i vores nye lejlighed hvor vi har boet i tre uger, har han allerede kradset 3 steder, og jeg venter jo med spænding på hvor han gør det næste gang hmm:o( jeg er egentlig allrede ret indstillet på at vi skal af med ham, men det er kæresten ikke, og det er jo altid svært... Desuden ville jeg synes det var synd at aflive en sund og rask kat, men på den anden side, så kan man jo ikke forvente at finde et nyt hjem der acceptere at deres vægge bliver flænset?

  • #13   20. feb 2009 Nu står jeg ikke lige og mangler en kat, men at en kat kradser i tapet ville godt nok ikke afskrække mig det mindste! Heller ikke hvis jeg havde tapetserede vægge.
    Hvis det drejer sig om kun tre bestemte steder, så kunne man jo sætte kradsebrætter op der. (eller leve med det - herregud).
    Og så er der jo Feliway man kan spraye med de steder man ikke vil have, at katten kradser.


  • #14   20. feb 2009 tinka
    nu er det jo så kun 3 steder han har kradset her indtil videre fordi vi lige er flyttet herop:o) der kommer mere... som sagt havde han flået store områder af tapet af 7-9 steder i vores gamle lejlighed... Det er efter min mening ikke til at leve med at store områder på på til 1 meter er nøgen væg, og det er jo en ret dyr fornøjelse han har... hvis vi flytter kradsebrætte hen hvor han har kradset, finder han bare en ny væg at kradse på... og vi kan desværre ikke tapesere hele huset med kradsebrætte:o)


  • #15   20. feb 2009 jeg har haft samme problem som dig, min er stoppet det tog et par uger, hvor jeg var over den med en vandforstøver hver gang hun gjorde det. gi den et bette sprøjt vand hver gang så stopper det snart igen....

  • #16   20. feb 2009 Jeg kender en opdætter der i sin entre har kokustæppe (tror jeg det er) et godt stykke op af væggen (afsluttet med en træliste) i hele entreen - det ser pænt ud og det virker

  • #17   21. feb 2009 vores den ene kat, gør det også. Både i møbler og i tapetet. Vi har også tre kradsetræer. Jeg tror aldrig han stopper. han får skæld ud og vand, men han er ligeglad.....

    Sådan er det bare at have kat....


  • #18   21. feb 2009 Katte hvæsser bl.a. kløer for at afsætte egen duft på tingene. Feliway lugter for katte som om de allerede har afsat duftmærker. Så hvorfor ikke prøve at sprøjte med Feliway der, hvor man ikke vil have de hvæsser klæer?... i stedet for al den sprøjten med vand og skælden ud, der ikke fører til andet end stress og konflikter.



Kommentér på:
Kradser i tapet!

Annonce