{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.184 visninger | Oprettet:

Hvorfor "hikker" min killing? {{forumTopicSubject}}

Hej katteelskere smiley

Jeg fik min første kat hjem i lørdags smiley hun er bare en rigtig tillidsfuld og nysgerrig lille killing. Fuld af leg! Dog har jeg lagt mærke til, at hun hikker eller bevæger og lyder som om hun får opstød. Hvad kan det skyldes? "Hårboller i systemet"?
Skal jeg gøre noget for hende? Hvis ja, hvad foreslår I så?

Bonusinfo: når hun "hikker", kommer der ikke noget op og hun ser ellers ikke besværet ud, bortset lige fra når hun "hikker". Hikkene kommer kun enkeltvis. Her idag har jeg registreret at hun har "hikket" 5 gange. Hun er 13 uger gammel. Spiser og drikker godt.

Håber I kan berolige mig smiley

Venlig hilsen Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor "hikker" min killing?
  • #1   25. feb 2009 Jeg har også observeret dette - ofte hos yngre killinger - og tror, det er en del af fordøjelsesprocessen, for når helt små killinger fordøjer, spjætter alle leddene og musklerne i deres små kroppe.

  • #2   25. feb 2009 Okay, så det er "normalt"?

  • #3   25. feb 2009 Ja, det vil jeg mene:-)

  • #4   25. feb 2009 Dejligt smiley regnede heller ikke med, at det var alvorligt. Ville dog gerne lige høre folk om hvad de har af erfaringer. Hun er nemlig så lille og fin, ønsker kun det bedste for hende. Hun har virkelig stjålet min hjerte med hendes dejlige væsen!

  • #5   25. feb 2009 Det kan også være tegn på at hun har orm.
    Så hvis hun ikke har fået ormekur indenfor de sidste 3-4 uger,ville jeg give hende det.
    Vælg en tablet der hedder Milbemax,den tager alt og er ganske lille og nem at give,det fås hos dyrlægen.


  • #6   26. feb 2009 Du skal ikke bare give din kat ormekur før at du har tjekket med sælger eller dyrlægen............hvorfor fylde sine dyr med medikamenter uden at vide hvad årsagen er............hvis hun fortsætter kontakt din dyrlæge og få en konkret svar..........hun er jo stadig en lille baby......og utrolig sart i den alder.............men tilykke med vidundeet og pas godt hende.....kh. Løverne

  • #7   26. feb 2009 Jeg kan se i hendes sundhedsbog, at hun har fået orme- og loppekur d.17/2-09. Så det er ikke orm.

    Er der andre katteelskere, der har haft erfaring med hikke/ bøvs/opstød?

    Jeg vil selvfølgelig holde øje med hvordan hun har det.
    Vh. Mette


  • #8   26. feb 2009 hej.
    jeg har to skønne katte..
    den ene hikker den anden gør ikke..
    ham der hikker har stort set altid gjort det, ofte lige efter han har spist.. det er ikke noget der betyder noget.
    vil også lige sige at det er ganske normalt at katte kaster op fra tid til anden..
    det er heller ikke noget man skal ligge noget sygdoms tegn i.. selvfølgelig skal de ikke rende og hikke og kaste op hele tiden. men en gang i mellem er altså ganske normalt.

    og så til sidst tillykke med din mis.. det er helt fantastisk at bo med katte.


Kommentér på:
Hvorfor "hikker" min killing?

Annonce