{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

"Frustreret", fatil hankat, for lysten {{forumTopicSubject}}

James er oppe i den alder, hvor der er nogle lyster han indimellem gerne vil have dækket, men sagen er den, at Madonna gider ham ikke, og istedet lader han det gå udover vores plaider, eller én bestemt bamse.

Dyrlægen fortæller, at der ikke er nogen grund til at kastrere ham, idet han ikke strinter, og han alligevel er oppe i den alder, hvor det nok ingen forskel vil gøre.

Men som nævnt, så er han lysten, og får Louise veninder på besøg, afmærker han sit territorium ved, at tage bamsen hen til åbningen ind i stuen, og giver den en tur, uanset hvor sarte de end måtte være.

Et sted vil jeg gerne kastrere ham, men det er jo ingen garanti for, at han stopper af den grund, og andet er, at jeg har tænkt på, om hans lyster vil blive droslet ned, hvis han får lov at parre.

Skal siges, at han er købt som kælekat, og må derfor ikke stå på nogle papirer.

Håber I kan giver mig et godt råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Frustreret", fatil hankat, for lysten
  • #1   6. apr 2009 Jeg ville bestemt kastrere ham så hurtigt som muligt,

  • #2   6. apr 2009 Hvis han er købt som kælekat med stamtavle, fra registreret opdræt,, skulle det undre mig meget om du ikke er forpligtiget til at få ham kastreret. Prøv at læse din kontrakt, og se om ikke der står noget.

    Under alle omstændigheder synes jeg du skal få ham kastreret, der er ingen grund til det andet. Og så ville jeg overveje at skifte dyrlæge, for det lyder ikke som en der har forstand på katte..


  • #3   6. apr 2009 Kastrer ham - det er stressende for dine andre katte og dig med den adfærd.

    Jo før du gør det, jo større chance er der for han ændrer adfærden


  • #4   6. apr 2009 Er det korrekt han er født i 2006 og stadig er fertil?

  • #5   6. apr 2009 **Dyrlægen fortæller, at der ikke er nogen grund til at kastrere ham, idet han ikke strinter, og han alligevel er oppe i den alder, hvor det nok ingen forskel vil gøre.**

    Jeg ville skifte dyrlæge lige på stedet! Og selvfølgelig få katten kastreret. Det er da synd for ham, at han skal være så hormonkulret.


  • #6   6. apr 2009 Mærkelig dyrlæge :-((

    Selv min hankat, som havde parret flere gange, dæmpede ned, da han blev kastreret.

    Ved en kastration fjerner man størstedelen af parringsbehovet (hvis ikke det hele), dvs. man fjerner et behov fra ham, der ikke bliver dækket.
    Sammenlign det med, at du var kronisk sulten og ikke fik noget at spise smiley


  • #7   6. apr 2009 Forresten mht. det at nogle katte bliver ved med at strinte efter kastration, så har jeg altså mødt mange katte, der er blevet kastreret som voksne, og langt de fleste er altså holdt op med at strinte! Kender endda en der blev kastreret som 9-årig. Han holdt op med at strinte fra dag ét.

    Og hvis katten endelig skulle blive ved med at strinte så holder strintet i det mindste op med at lugte så fælt,

    Men det må da også være vigtigt nok i sig selv at befri katten for det hormonkuller. Synes det er bekymrende, at dyrlægen slet ikke tænker på kattens velbefindende.


  • #8   6. apr 2009 *Lis* ? om katte hører hjemme i FORUM *
    Ja, det er korrekt.

    Jeg er glad for jeres hurtige svar, og hælder derfor til, at få ham kastreret, så er det eneste minus kun, at han skal børstes lidt oftere, eftersom han får en finere pels, har jeg ladet mig høre :o)


  • #9   6. apr 2009 Han får en FLOTTERE - ikke finere - pels, og bortset fra det, er dette eventuelle minus vel prisen værd for hans psykiske velbefindende smiley

  • #10   6. apr 2009 *Mega* .
    Absolut, så det er indiskutabelt ;o)

    Men nu må tiden vise, hvordan han udvikler sig efterfølgende, da de jo har det med at tage lidt på efter en kastration.


Kommentér på:
"Frustreret", fatil hankat, for lysten

Annonce