{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken kat er bedst som indekat?
  • #1   10. maj 2009 jeg ville nu sige at alle racekatte er gode som indekatte (dog skal nogle helst have en løbegård + det kommer os an på størrelsen af lejeligheden)
    - Jeg ville ikke lade en racekat gå ude, da mange folk stjæler smiley !


  • #2   10. maj 2009 ja som noor A skriver alle racer kan lære at være inde kat...
    bortset fra de katte som fra killinger har været vand til at være ude... de er noget svære at få til at vænne sig til at være inde det er min erfaring...


  • #4   10. maj 2009 Den vil kun komme til at være inde da vi ikke har have, men bor midt i centrum. men det er en rimelig stor lejlighed så den vil ha meget plads at tumle på smiley er det så bedst at få en eller 2? fordele og ulemper?

  • #5   10. maj 2009 men du skal bare vælge nogle der ikke har været ude før. Synes også du skal få 2 på en gang,så de har hinanden, gerne nogenlunde samme alder

  • #6   10. maj 2009 hey...huskatte kan altså være lige så dejlige indekatte som race-katte smiley

  • #7   10. maj 2009 ja nu har jeg bare forelsket mig i de langhårede =)
    er det så bedst at købe 2 fra samme kuld?


  • #8   10. maj 2009 vil heller ikke købe nogen der har været ude, så ender det bare med de står i vinduet hele tiden og vil ud.

  • #9   10. maj 2009 Tror heller ikke det handler om race - men om tilvænning. Hvis de ikke kender til andet, så er alle racer egnede til at være indekatte. Personligt ville jeg helt klart vælge to katte med det samme - katte kan give hinanden noget, vi mennesker aldrig kan give dem. Synes bestemt det er en fordel hvis du vælger to der altid har gået sammen :o)

    Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, men der er faktisk en der sælger hendes to katte. Den ene er ren MCO og den anden er vidst en blanding - den er korthåret.


  • #10   10. maj 2009 Ella - De tre racer du beskriver der bør alle være glimrende indekatte. I øvrigt er perseren den roligste af det tre.

  • #11   10. maj 2009 altså , 1 kat - kommer an på hvor meget tid du har osv smiley
    2 kat - så har de glæde a hinanden (:


  • #12   11. maj 2009 Ja, en indekat bør have en legekammerat. Altid.

  • #13   11. maj 2009 Eva K , nej , ikke hvis man har god tid til katten smiley

  • #14   11. maj 2009 Et menneske kan ikke gøre op for hvad en anden kat give, uanset hvor meget tid man har :o)

  • #15   11. maj 2009 Det ka godt være ;D
    - Men det er der mange der har, inklusiv mig selv - og det er der ikke noget problem i ..


  • #16   11. maj 2009 Noor A, en kat kan ikke stimuleres af et menneske på en sådan måde som en kat har brug for.
    Du kan aldrig give den samme samspil med hygge, udvise kattesprog, leg, m.m. En kat har stadig brug for at være en kat.

    Jeg vil give dig ret i, at en kat vil kede sig ALT for meget hvis den skal være helt alene mange timer om dagen og den er helt alene, men det er heller ikke helt det samme vi snakker om.


  • #17   11. maj 2009 Alle katte kan være indekatte, men jeg vil klart anbefale dig en perser, da deres sind er så roligt, og fordi der ikke er den store udelængsel hos perseren.. Held og lykke med det smiley

  • #18   11. maj 2009 mislin - forstår ikke den sidste del .

  • #19   11. maj 2009 Enig med det første Dk Misling siger. Et menneske kan ikke erstattet den glæde og det samvær en indekat får af en anden indekat.

  • #20   11. maj 2009 JA den del har jeg lisom forstået ? for den har i allesammen nævnt, hmm mindst 5 gange ???

    - Jeg skrev også : det kan godt være , men blablabla................


  • #21   11. maj 2009 Katja N - Men er det ik ens for fx en perserog norsk skovkat - hvis man aldrig viser dem "ud" , hvis du forstår smiley ?

  • #22   11. maj 2009 Noor - Ja, du skrev at du mente at du kunne erstatte en anden kat hvis barte du brugte tid nok på katten? :o) det er jeg ikke enig i.

  • #23   11. maj 2009 Hmm , Vis mig hvor jeg har udtalt mig om det ? , For jeg mindes om at sige at et menneske ville kunne erstatte en LEGEKAMMERAT , smiley
    - og nej , hvis jeg havde sagt som du påstår jeg har, ville jeg ikke have givet jer ret i det mht omsorg blablabla , ved a si: "det ka godt være" ..


  • #24   11. maj 2009 Jeg skrev: Ja, en indekat bør have en legekammerat. Altid.



    Noor A
    Skrevet: 11-05-2009 13:37:30
    Eva K , nej , ikke hvis man har god tid til katten smiley


    Der siger du at en kat ikke behøver have den glæde af en anden kat hvis bare mennesket har god nok tid ;o)


  • #25   11. maj 2009 Hmm, nej , det var mht til LEGEKAMMERAT ,
    - ikke mht glæde omsorg blablabla ..

    Et menneske vil godt ku erstatte en kat, som LEGEKAMMERAT (:


  • #26   12. maj 2009 Det er ikke for at blande mig i jeres lille debat her hehe
    Men jeg mener ikke, at et menneske kan erstatte en kat som legekammerat. Kan godt være at den nyder at blive leget med - det gør de fleste katte :o) Men to katte der leger sammen giver hinanden noget helt andet end vi kan give dem - de udvikler jo deres instinkter osv ved leg.


  • #27   12. maj 2009 Noor, lige tilbage til dit spøgsmål om mit indlæg længere oppe:

    Jeg kan godt se at det er lidt kludret skrevet, og giver faktisk ikke mening i forhold til hva jeg mente, var noget træt :S

    Men jeg mener bare, at det er da rigtigt at hvis man aldrig er hjemme og ikke bruger meget tid på sine katte, så er det synd. Man skal have tid til aktivering m.m. af indekatte også selvom man har to.


    Og så mener jeg heller ikke at et menneske kan erstatte en anden kat, hverken som legekammerat, omsorg, indlæring eller noget som helst andet, men et menneske er godt at have ved siden af smiley og helst så meget som muligt. De har jo stor glæde af os de små pus smiley


  • #28   12. maj 2009 Man kan jo være så heldig at der hvor man køber sin killing at der er en voksen kat som søger et nyt hjem, kan flytte med..
    Plus at det jo ikke alle steder er at katten er vant til at komme ud..

    Der er osse nogen katte som ikke har det godt i en flok som vil have det bedst vced at komme ud som ene kat..


  • #29   12. maj 2009 Hanne det har du helt ret i, og det kan være et stort plus at få en voksen kastrat med fra samme hjem.

    Hanne, du har ret i at nogle katte bare har det bedst alene, men jeg synes det er meget sjældent, og MEGET sjældent en killing eller ungdyr.


  • #30   12. maj 2009 Er det ikke ofte sådan at de katte som helst vil gå alene, er katte som altid har gået alene og ikke har været vant til at der har været andre katte i hjemmet? Ved godt, at der nogen som trives bedst ved at være ene "konge eller dronning", men mener nok også at det høre til fåtallet.

    Synes de fleste katte nyder godt af selskab fra andre misser :o)


  • #31   12. maj 2009 Misling, ja det er sjælent... jeg har desværre bare to af slagsen..
    begger piger omkring 2 år


  • #32   12. maj 2009 Ja det er da trist. Hvad gør du så med dem?? Selvfølgelig sker det.

  • #33   12. maj 2009 Jeg forsøger at finde nye hjem til dem... de går alene, den ene hun fare lige i hovedet på de andre, den anden væser og gemmer sig..
    det gør bare så ondt at de har det sådan


  • #34   12. maj 2009 ja... Uhh ha.... Det er ikke særlig fedt, hverken for dem, dig eller de andre. Håber du finder ét par gode nye og blivende hjem til dine børn smiley

  • #35   12. maj 2009 Misling : Fint nok , så ingen forvirring el. misforståelser der mere ;D hahha

    - Jaa, men det os iorden du har den holdning så (: Så vi jo forskellige på det område ..


  • #36   13. maj 2009 Min Molly er en huskat fra KattensVærn, jeg fik hende da hun var 8 mdr. gammel. Molly er Dronningen, der skal ikke komme en anden kat herind i hendes hjem, det er der simpelhen ikke "plads" til. Når jeg har fri kan jeg se, at hun sover mens jeg er på arbejder. Så tumbler vi, går tur, eller hun er ude i haven når jeg er hjemme. Det er sjælden hun sover i den tid jeg er hjemme inden bedtime.

    Men hun kræver opmærksomhed, når jeg er hjemme, hvor vi så også laver "ting" sammen. Så du kan sagtens have en indekat, det er hvad du vænner den til fra starten, hvis du vælge en racekat, så er der også de af dem, som gerne er herre i eget hjem.


Kommentér på:
Hvilken kat er bedst som indekat?

Annonce