{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Når kæresten ikke deler interessen :( {{forumTopicSubject}}

Hvor gør det ondt indeni når kæresten ikke deler ens interesse om kattene, eller dyr i det hele taget :(((
Jeg mistede min Oliver for omkring 2 måneder siden, da han af en eller anden grund fik set sit snit til at smutte ud af en dør (han var indekat) og senere om aftenen fandt min kæreste ham kørt ned lidt fra vores lejlighed. Det tog utrolig hårdt på mig og kan stadig i dag sætte mig ned og tude over det. Det er først i løbet af den sidste uges tid jeg er begyndt at bruge kattegalleri rigtig igen, da det bare gør så ondt at se billeder af ham. derfor har jeg heller ikke ændret i min profil.
Nå, det var lige et sidespor - vi er nu flyttet i en større lejlighed og jeg manglede bare noget liv og noget at gå op i. Så jeg ville gerne have en killing og egentlig helst to, da jeg er af den opfattelse at to katte har utrolig meget glæde af hinanden, specielt som indekatte. Han gik så kun med til at jeg fik en. Jeg sørger for alt, kattebakke, indkøb af legetøj, klatremiljø, mad, osv. ALT... Men han virker bare som om han hader den kat og snakker ikke med den, selvom katten kommer og viser ham kærlighed og jeg ved ikke hvad. Han skubber den ned eller giver den til mig. Ved jeg ikke kan være sur over han ikke har den samme interesse, men det gør bare så ondt.
Nu har jeg siddet og kigget lidt rundt på nogle af de flotte katte herinde og ville vise ham en utrolig smuk Maine Coon, hvor han bare siger "ej det gider jeg ikke. Det er jo bare en kat"..... ARGH! det gør mig så ked af det, nu har han så fået at vide det et sidste gang jeg gider at kigge på de biler han viser mig. DET ER JO BARE EN BIL!
Undskyld det lange indlæg. Skulle bare ud med det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når kæresten ikke deler interessen :(
  • #1   1. aug 2009 Menneskers opførelse overfor dyr afspejler mange gange deres sind.

    -Jeg kunne ikke leve med en dyrehader, eller hvad man nu skal kalde det


  • #3   1. aug 2009 Hvor lyder han da kold...... Sådan en kæreste varede ikke to sekunder hos mig...... GUTBAJRUT......>


















  • #5   1. aug 2009 Sådan en kunne jeg godtnok heller ikke leve med!!!
    Jeg ELSKER simpelthen dyr... Har hest, kat, hamster, fisk.. Og hvis han ikke delte interessen for dyr, så så vi jo næsten ikke hinanden.. Han er også med mig i stalden, når jeg arbejder weekend (svinestald). Er ved at uddanne mig som landmand, og regner med, at hvis jeg kan får praktikplads, at uddanne mig som veterinærsygeplejerske bagefter.. Så hele min hverdag går egentlig ud på, at være sammen med dyr smiley
    Kan du leve uden dyr????


  • #6   1. aug 2009 Min kæreste er heller ikke meget for dyr, men da vi så fik Alf var han alligevel solgt og han vil ikke af med Alf for noget i verden..

  • #7   1. aug 2009 Nu er verden heldigvis ikke så sort/hvid, at det enten er kæresten eller katten. Ville I selv droppe jeres kæreste, hvis han ikke lige var så meget kattemenneske som jer? Jeg ville i hvert fald ikke..

    Lykke
    Jeg synes du skal snakke med din kæreste om hvordan du har det med, at han ikke vil snakke med katten osv. Se om ikke han bløder lidt op. Min kæreste er da heller ikke katteelsker, men han elsker jo mig og ved at han derfor må leve med kattene også. Han er nu også blevet glad for dem, efter vi er flyttet sammen. Men kattene ved godt hvem der er deres mor smiley

    Mon ikke I kan finde en løsning, så der både er plads til dig, kæresten og katten (eller måske to) ? Fortæl ham om alle fordelene ved at have to katte og hvor sjovt det er.

    Held og lykke med det smiley


  • #8   1. aug 2009 Det er da udmærket, at man har hver sine interesser. Og en ærlig sag, at man ikke interesserer sig for biler eller hvad det nu er. Men når katte først er kommet inden for dørene, så er katte ikke bare en interesse, så er det familiemedlemmer, der skal bo og leve i huset, og de skulle gerne, om ikke elskes, så i hvert fald respekteres af alle familiemedlemmer.

    Hvad andre vælger af kærester må de selv om, men jeg kunne under ingen omstændigheder bo sammen med en, der ligefrem havde modvilje mod katte, og slet ikke en der ville bestemme at jeg kun skulle have én kat :S
    (Hehe, der var sgi heller ingen kattemodvillige der kunne holde ud at leve sammen med mig, så det er heldigvis så nemt ;))


  • #9   1. aug 2009 Hej Lykke..
    Hvor var det synd det der skete med din tidligere kat.. Kan kun føle med dig smiley

    Mht. til din nye kat og din kæreste, lyder det altså for mig som om at han er gået med til en ny kat selv om han åbenbart ikke kan udstå dyr, det er synd for både ham, katten og dig! Når man vælger at få dyr ind i ens familie/parforhold, skal det være noget alle er enige om og gider. Det er synd for den lille mis at dens kærlighed bliver afvist og det er synd for dig at du selv om du godt ved hvad der er det bedste for katten (nemlig en legekammerat), ikke kan give den det + at det kan jo ikke undgå at give nogle spændinger i din kærestes og dit forhold når han er så træt af katten.

    Tro mig jeg taler af bitter erfaring, har engang været så forblindet af en mand, at han faktisk fik mig overtalt til at skaffe mig af med 2 dejlige killinger (de blev aflivet - ja jeg var en røv..) fordi at HANS ego ikke kunne klare at dele min opmærksomhed med to små katte.. Tro mig han røg også ud med fynd og klem senere da jeg virkelig fik øjenene op for hans psykopat træk!

    Jeg siger på ingen måde at din kæreste er ligesådan, men hvis hans store interesse er biler, og din er katte. Så må du give plads til at han savler over fælge (eller hvad ved jeg) og du kigger på smukke misser.. Jeg er heldig at min mand er ligeså pjattet med alle vores dyr som jeg selv er, og jeg bruger da også mange timer på at kigge på alle de skønne katte der er til salg herinde, og forelske mig i den ene efter den anden, viser dem til min Brian og han kan så ryste lidt på hovedet, for vi er jo enige om at vi har nok i de 2 katte vi har..

    Lykke - tag dig en god lang snak med din kæreste, for måske er det slet ikke katten der er problemet?


  • #10   1. aug 2009 Puha, en svær situation at være i... :o(

    Jeg har også haft en kæreste, der ikke brød sig om mine dyr - efterhånden viste det sig, at han ikke var et særligt rart menneske, hvad folk ofte er, der ikke gider dyr (eller børn for den sags skyld - ofte er der en sammenhæng). Det lyder måske som om, jeg generaliserer, men det giver også god mening, psykologisk set.

    Jeg siger ikke, at din kæreste ikke er noget godt menneske, men jeg elsker dyr så højt, og de er så stor en del af mit liv, at jeg ikke ville kunne se nogen fremtid med en mand, der ikke har det bare lidt på samme måde. Og dyr opfatter faktisk meget mere, end vi går, og tror - hans afvisning af din kat kan ikke være rar for den... :o/

    Uanset, hvad fremtiden bringer for dig, så ønsker jeg dig al mulig held og lykke! :o)


  • #11   1. aug 2009 hvor sørgeligt med Oliver, føler med dig smiley har også mistet flere katte da jeg var mindre...og kan også stadig græde over det selvom det er over 10 år siden.

    Jeg har præcis samme problem mht. kæresten som dig, min kæreste vil helst heller ikke have dyr, for "det sviner sådan" og "så er der hår over det hele".....det er bare SÅ irriterende når mænd skal te sig sådan!!

    Generelt trro jeg bare ikke at mænd (selvfølgelig ikke alle men mange), får det forhold til dyr som vi kvinder ofte gør.......Ud af de fyre jeg har kendt gennem min tid tror jeg faktisk kun at 5% af dem har været lige så vild med dyr som jeg selv.

    Tror bare man må prøve at komme til enighed. Han har sine biler og du har dine katte. Så længe har kan leve med at i har kat i huset....og kan snakke bare lidt med dem er det vel ok......Han må jo ofre sig lidt for din skyld


  • #12   1. aug 2009 Ej synes da det er lige grovt nok at dømme ham på den måde, I kender ham jo ikke.. Ikke alle mennesker er katteelskere, og lad ham da om det, det er jo ikke fordi han mishandler dyret!!!

    Nå, men til dig trådstarter vil jeg sige at jeg næsten har været igennem det samme som dig, vil gerne ha mange katte, men min kæreste vil ikke har flere end to... Hvis det stod til mig havde vi 10! smiley
    Men da vores dejlige kat Alfie forsvandt, sagde min kæreste også at vi ikke skulle have flere, men da han gerne ville have en ny bil fik jeg lov at hente en kat på fyn.. Hun var så drægtig fandt vi ud af, så vi beholdte hendes killing, så nu har vi tre...
    Men jeg synes bare du skal nyde den kat du har, og så bare sige til dig selv, at loige på det her punkt så har dig og kæresten forskellige interesser, og så lade ham om at gå glip af alt det en kat giver dens ejer smiley


  • #13   1. aug 2009 Christina - med de 3 smuksakker : Det er da ikke langt fra dyremishandling, når man på en sådan måde afviser dyret! De kan jo sagtens mærke det!

    Lykke : Jeg synes det er synd for dig og allermest for katten, og synes måske du skulle forklare ham hvordan du har det..
    Som andre skriver, få ham til at indse hvilke glæder det bringer med sig, at have kat..
    Det er da i hvertfald synd for den stakkels misser at den blir afvist når den viser tillid og kærlighed ..


  • #14   2. aug 2009 FRK.Nat er det så også dyremishandling Hvis mine gæster afviser mine katte ?? flere af dem GIDER ik mine katte ...deres hår på tøjet osv.....Kan kun give MIDI & LILLE MIS helt ret i hvad hun skriver...

  • #15   2. aug 2009 Det er ikke nemt, havde en eksmand som heller ikke var vild med katte, men han tollerede dog at hvis han skulle købe en ny computer/andre mandeting så måtte jeg også godt få en kat - altså noget for noget.
    Og alligevel kom han da også til at synes at den var jo meget sød.

    Har heldigvis en kæreste nu som er meget glad for katte og nu er det nærmest mig som siget at vi ikke skal have flere katte....


  • #16   2. aug 2009 Ej, hold nu op :-S Det er da ikke dyremishandling, at han skubber den ned og ikke rigtig gider den. Katten er da flintrende ligeglad, det er jo nok Lykke der bliver mest ked af det.

  • #17   2. aug 2009 Prøv dog at lære og læse, jeg sir ikke det ER dyremishandling, jeg sir det ikke er langt fra ..
    Lær at læse ..
    Og desuden så er det MIN mening, hvilken jeg har ret til at have og give udtryk for .


  • #18   2. aug 2009 *GAAB*

    Ja, og jeg har ret til at have min mening og give udtryk for, at jeg synes det er noget af en overdrivelse at snakke om dyremishandling i denne sag - Om det så "er dyremishandling" eller "er ikke langt fra dyremishandling" - synes stadig det er overdrevent. Ordkløveri eller ej..

    Og tak, jeg kan skam sagtens læse.


  • #19   2. aug 2009 Min kæreste har heller ikke den store interesse for dyr, men han har ikke noget imod jeg har dyr, så længe han ikke skal fodre og skifte dem smiley

    Han har ikke noget imod at nusse i sær katten smiley


Kommentér på:
Når kæresten ikke deler interessen :(

Annonce