{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.673 visninger | Oprettet:

Ryster på hovedet, når hun spiser!?!?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa KG...
Jeg har opdaget, at min killing ryster på hovedet, når hun spiser tørfoder.. nogen gange så meget, at det ryger ud af munden på hende... Syntes heller ikke, at hun spiser så meget, som hun burde, men hvor meget skal de egentlig spise? Hun bliver 13 uger imorgen, vejer 550-575g og spiser en håndfuld foder om dagen, måske mindre... hun får frisk tørfoder 2x dagligt. Hun får dog også vådfoder 3x dagligt (2-3 tsk fuld pr. måltid) Vådfoderet er almo nature, animonda carny og porta 21 (alle killingeudgaver) og tørfoderet er 1st choice kitten, som hun også fik før jeg fik hende. Hun spiser også gerne vores anden kats foder, royal canin sterilised (dette har hun dog ikke fri adgang til, da det serveres i foderbold, så hun snupper det, når Sheva ikke er hurtig nok)..
Så også igår, at den ene af hendes søskende også gør det.. Er der nogen, der har en ide om, hvad det kan være??
Mvh. Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryster på hovedet, når hun spiser!?!?!
  • #1   11. sep 2009 min kat ryster også på hovde når ham spiser, jeg tror det stammer fra da de var vilde og skulle flå kødet fra hinanden. ellers ved jeg det ikke. men håber på at der kommer flere bud eller nogen der ved det. for jeg ville også gerne vide det med sikker hed...

  • #2   11. sep 2009 Tina m..
    Hun HAR foder hele tiden, men det bliver skiftet 2xdagligt, så det altid er frisk! Dyrlægen sagde i mandags, at hun ikke vejer for lidt.. hun er jo heller ikke en stor kat...


  • #4   11. sep 2009 Altså hendes mund ser fin ud...... Hendes tandkød er helt lyserødt og hendes tænder er hvide.. Hvordan ser ganespaltning ud?? Altså hun virker ikke tynd og er frisk, lidt for frisk måske, syntes vores anden kat :P.. Hun får også kaffefløde, og der er fiskeolie i hendes foder, som for øvrigt også er kvlitetsfoder.. Har lige været ude og købe killingefoder fra royal canin, for at se om det kan hjælpe lidt på appetitten også smiley Men hvad kan man mere gøre?? Hun skal til dyrlægen igen om 1½ uge..

  • #5   11. sep 2009 Ville dyrlægen ikke have opdaget ganespalte, da han kiggede hende i munden, for at tjekke de øvre luftveje?? Hun er for øvrigt også i behandling for katteinfluenza, og jeg har mærket en stor forskel siden mandag...

  • #7   11. sep 2009 Ja, hun har katteinfluenza, som er i behandling... Dyrlægen gav hende heldigvis meget gode chancer for, at blive helt rask, da hun kun havde milde symptomer... Men jeg syntes ikke hun er alt for tynd... Hun er en slank model, men hendes hofter stikker ikke ud eller noget og hun har da også en lille mave smiley

  • #8   11. sep 2009 Hvis hun har/har haft katteinfluenza, indbefatter dette ofte calicivirus, der som regel giver sår på tungen og slimhinderne i munden.
    Og så gør det ondt at spise - især tørfoder. Det er måske forklaringen på, at hun ryster på hovedet for at få foderet væk fra sårene. (Sårene kan ses som mørk-røde, blanke pletter.

    Giv hende så meget våd-foder af en optimal kvalitet som muligt.

    PS: Andre med katte, der ryster på hovedet, når de spiser, skulle se kattens mund og især tænder og tandkød grundigt efter.
    (Vi undgår også at tygge med en tand, der gør ondt).


Kommentér på:
Ryster på hovedet, når hun spiser!?!?!

Annonce