{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Hvorfor kigger man dog på katte der... {{forumTopicSubject}}

....sælges???
Vi skal da ikke have en ny kat...Vel...Vi har jo to i forvejen som vi holder meget af. Og de skal da ikke have en kammerat nej....

Men så får man set på de colorpoint, hellig birma og persere der er til salg og tænker...Jamen vi kunne jo godt få en til...En fra eller til gør ikke noget....

Men så tænker man også på sidste år hvor jeg af medlidenhed købte en perser på 7 år fordi damen ikke kunne have ham mere og så tuder man igen...
Jeg gav næsten 2000 kr for en kat der var fuldstændig uglet i pelsen, den havde næsten igen tænder og var så tynd så tynd. Men når man er ude og se på en kat kan man ikke bare vænne ryggen til hvordan den har det...
Så vi købte ham...

Hun fortalte han lige var blevet vacc. så vi ville vente lidt med dyrlægen. Men efter et par uger hvor jeg synes han havde en mærkelig adfærd kørte vi derop alligevel. Og hold da op...Han havde i de sidste 1½ år ikke kunne få nærring fra maden pga. tandproblemer, det var derfor han faktisk var udsultet (hun sagde bare at persere var tynde katte og da jeg kun havde haft huskat var jeg dum nok til at tro hende). Han havde så store filtre i sit hår så dyrlægen helst ville klippe ham skaldet:( Han havde skader på nogle organer pga at jo ikke kunne spise og jeg kunne blive ved...Han vågnede så aldrig af narkosen og godt for ham men for pokker hvor kan man tude selvom man kun har haft katten i kort tid:(

Hvis han havde overlevet sagde dyrlægen at vi skulle have meldt hende for dyremishandling:( Men at det ikke nyttede noget nu...
Jeg havde den største lyst til at tage tilbage til Hundige og "give hende en opsang" på den hårde måde.... Tænk det var selv så dyrlæge og klinikdamen havde tårer i øjnene...

Så suk tør man købe sådan en race igen når det ikke er en killing eller???? Man er nok bare for godhjertet og tror på det bedste i folk...Så kan man lærer det:(

Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor kigger man dog på katte der...
  • #1   1. okt 2009 Som med alt andet skal man have øjnene med sig, når man køber kat, og man må ikke købe katte af medlidenhed, det ender værst for en selv, og man kan risikere at støtte en kynisk kattehandler.
    Katten lyder til at være i utrolig dårlig foderstand og det var selvfølgeligt en dårig oplevelse, det er jeg ked af at høre. Det handler også om at sætte sig ind i racen og vide hvilke spørgsmål man skal stille sælger, hvis du er godt forberedt er jeg sikker på du sagtens kan finde en skøn voksen eller ung kat.

    Langhårskatte skal være lækre at se på, deres pels skal være i fin stand og når man mærker på dem skal de føles faste og i god foderstand.
    Øjne og næse skal være klare og må ikke løbe, det er altid en god ide at kigge på kattens tænder og sikre sig det er i orden. De fleste ordenlige opdrættere, der sælger en voksen kat, der vil den være nyligt dyrlægetjekket og vaccineret, og er den det, bør opdrætteren vise papirer fra dyrlægen.

    Voksne racekatte findes ofte til salg gennem specialklubben, fx. findes der søde, sunde og dejlige voksne birmaer på www.birma.dk, og husk at tænk med både hjertet og hjernen, hvis du skal ud for at kigge kat.


  • #2   1. okt 2009 Jeg forstår dig godt. vi købte også selv en en perser af melidenhed og ja det endte også kort tid efter... og ja selv om man hendvender sig til sælgeren igen bag efter så siger de bare noget lort...
    Men vær ikke bange for at købe en ældre kat igen kontroler bare forholdene grundigt og tag ud og kig uden penge for så er det nemmere at sige nej.....


  • #3   1. okt 2009 Godt råd Mette

  • Mads L
    Mads L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   1. okt 2009 Står selv i situationen lige nu.. Jeg har også være Naiv.. Derfor også navnet... :0( Skal til dyrlæge med hende imorgen. Tør slet ikke tænke på hvad jeg muligvis får af vide.

    M.v.h Kiddie der i alt fald har fået en STOR lærerstreg. (Jeg købte også af medlidenhed)


Kommentér på:
Hvorfor kigger man dog på katte der...

Annonce