{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

DKB
DKB
Tilmeldt:
16. jun 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Hittekilling - dyrlægehjælp? {{forumTopicSubject}}

Min nabo fik en killing af sin mand - killingen var så ikke mere end 4-5 uger, og eftersom jeg har erfaring med opfostring af killinger, har hun overgivet den til mig. Killingen har det som sådan udemærket bortset fra diarre og øremider, så hun skal selvfølgelig tjekkes igennem hos en dyrlæge. Pt. ser min økonomi bare ikke særlig venlig ud.. Er der overhovedet nogen mulighed for at få hjælp til dyrlægeregningen nogen steder?

Er det ikke tilfældet kommer hun selvfølgelig til dyrlægen for min regning, men jeg ville lige undersøge om der var en mulighed for hjælp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hittekilling - dyrlægehjælp?
  • #1   13. okt 2009 Burde dem du passer den for ikke betale?

    Kender desværre ikke til nogen hjælp til regning, men tænker at dem de rhar købt killingen skal betale dyrlægeregningen eller alternativt betale de 500 for at få killingen på internat hvor de så kan få den til dyrlæge, neutraliseret osv. Hele turen er jo frygtelig dyr hvis pengene er små...


  • #2   13. okt 2009 --------------------------------------------------------------------------------

    Fandt lige lidt på nettet med fonde m.m. der kan hjælpe med dyrlægerregninger.

    Fonde der yder hjælp til dyrlæge/hjælper private kæledyrsejere

    Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsen Fond
    v/ Dyrlæge Vibeke Korup
    Uhresøvej 23 7500 Holstebro
    ------------------

    Dyrenes Dag Kommite
    Hovedvejen 46 5750 Ringe
    tlf. 65 99 28 45 email. ddk@mail.dk
    ----------------------

    Fr. Sophie Johansens legat
    Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole
    Studieforvaltningen
    Bülowsvej 17
    1870 Frederiksberg C
    -----------------------

    Bamses Venner

    Yder tilskud til pensionister og andre mindre bemidledes dyrlægebehandling af hunde, katte og andre mindre husdyr. Kriteriet for ydelse af tilskud er
    økonomisk trang. Ansøgning om tilskud rettes normalt inden behandling iværksættes og efter samråd med den behandlende dyrlæge.

    Ansøgningsskema: nej.

    Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000
    Aalborg.


  • #3   14. okt 2009 hvorfor tage et dyr ind hvis man ikke har råd til at tage med dyrlæge med noget så simpelt som diarre og øremider :S

  • #4   14. okt 2009 Tanja. Hun skriver jo rent faktisk osse, at hvis hun ikke kan få hjælp, kommer katten selvfølgelig til dyrlæge på HENDES regning...;O)

  • #5   14. okt 2009 Tanja. Diarre behøver IKKE være simpel, Kan gå hen og blive en dyr omgang... så klap lige hesten inden du skaber negativ stemning.....

  • DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #6   14. okt 2009 Tak for hjælpen smiley

    Hende der oprindeligt har fået killingen, er desværre ikke interesseret i at hjælpe den på vej - alene det, at den har boet på deres toilet i en uge, stort set uden menneskelig kontakt, siger vist det hele. Trist men sandt.


  • DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #7   14. okt 2009 Katten kommer desuden til dyrlægen om en times tid. Hun er ydermere begyndt at kaste op her til morgen, så jeg er en anelse bekymret.

    Jeg vil undersøge muligheden for økonomisk støtte hos de fonde der er fundet, for det kan nemlig gå hen og blive en rigtig dyr omgang. Men uanset hvad, får hun selvfølgelig den nødvendige forplejning.


  • #8   14. okt 2009 nåå stakkels lille mis...
    jeg skal også selv til dr dyr med min som også har tynd mave...
    spændt på hvad hun siger....

    jeg har også hørt at man kan få økonomisk støtte til hittekatte men hvor har jeg glemt, jeg burde nok ha skrevet det ned da min kat jo også er en hittekat...


  • #9   14. okt 2009 Tanja...SLAP LIGE AF !!!!!!!! håber det bedste for lille missen...

  • #10   14. okt 2009 ditte B : Nu ved jeg ikke helt om jeg misforstår dit spørgsmål, nu kan jeg se du skal til dyrlæge med den omtalte misser, men hvis du en anden gang finder/får en hittekilling, hvorfor snakker du så ikke bare med Dyrenes Beskyttelse? Så kan de jo, især når det er killinger, tage den ind på et af deres internater ?

    Følger også lige med i hvad der sker med missen .


  • DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #11   14. okt 2009 Så kom den lille mis til dyrlægen. Hun har formentlig haft katteinfluenza tidligere, for der var ætsninger på hendes tunge. Intet tydede dog gudskelov på, at hun var inficeret længere.
    Det tyder dog på, at hun har en parasit i tarmen, så jeg har fået Panacur med hjem, som muligvis kunne afhjælpe det - hvis ikke, så skal alle kattene i antibiotikabehandling.
    Derudover får hun Zoolac for at afhjælpe diarrén, men fortsætter både opkastninger og diarre natten over, skal hun formentlig indlægges i morgen for at undgå total dehydrering.

    At hun overhovedet har overlevet influenzaen er efter dyrlægens udsagn et mirakel, så det er noget af en fighter jeg har boende.


  • #12   14. okt 2009 Det var godt med den lille missekilling - Du må lige skrive hvordan det går med den lille fighter imorgen (:



  • #13   14. okt 2009 ditte

    hvor er det flot af dig
    du er et rigtig godt menneske
    du har dit hjerte på rette sted og du gør en smuk forskel
    knuus


  • #14   14. okt 2009 kimiob - Hvor skal hun få pengene fra?

    Hanne S - Diarré er simpelt, da det er noget alle katte kan å uanset alder, der var ikke særhedsgraden i sygdommen jeg snakkede om smiley

    Rille L - Jeg er afslappet, jeg mener bare ikke man er en god plejefamilie, hvis man ikek kan give killingen det den behøver


  • #15   14. okt 2009 Tanja.... Hun skrev jo at hun nok skulle gå til dyrlæge ligemeget hvad, og det kan jo være at hun kan låne eller noget!!!!!!!!! Men udover det, så vedkommer hendes personlige pengesager ikke mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #16   14. okt 2009
    kimiob - næ det har jeg heller ikke sagt de gør, men jeg forstår ikek man tager et dyr ind hvis man ikke kan tage ordenligt vare på det..

    At måske kunne låne er ikke godt nok for en syg mis


  • #17   15. okt 2009 Nej, men hun skriver jo ligepræcis, at det KOMMER TIL DYRLÆGE LIGEMEGET HVAD, altså ved hun, at hun kan finde pengene, og det er da godt nok til mig. Færdig slut punktum........

  • DKB
    DKB Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #18   15. okt 2009 Tanja -
    Der er ingen grund til at piske en stemning op. Hvis du læser efter kan du se at katten HAR været til dyrlæge, og du kan ydermere læse, at katten nok skal få den hjælp den har brug for.
    Det er fint, at du bekymrer dig - for det ville være hovedløst at tage killingen ind, hvis jeg absolut ikke havde mulighed for at hjælpe den - men når jeg op til flere gange har skrevet, at katten bliver behandlet, så ser jeg ingen grund til de udbrud.


    Tak til jer andre for de søde ord. Her til morgen virker hun ganske frisk og har ikke kastet op siden i går, så det er et dejligt tegn. Vi er dog ikke helt så gode venner, for jeg er et meget ondt menneske der propper alt muligt snask i hendes mund smiley


  • #19   15. okt 2009 ditte
    griner jeg kender det fra de katte vi har taget ind
    de var oz møg sure på mig i starten på grund af alt det de sku proppes med for at bli raskle


Kommentér på:
Hittekilling - dyrlægehjælp?

Annonce