{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

fundet kat/forsvundet?? {{forumTopicSubject}}

I Den børnehave jeg arbejder i er vi i skoven 4 gange om ugen med børnene, og vi har et lille hus ude i skoven som vi kan være i... men nu har vi været i skoven 3-4 ganeg om ugen siden september og hver gang kommer den en meget kælen kat, og tigger fra børnenes madpakker... Den hilser på alle børnene. Den er ikke beskidt eller har sår eller noget på sig, men den er der altid, og idag kom den også, genneblødt! Nu har de så tjekket dens øremærke, og jeg kan se at den er registreret i skanderborg, og skoevn er altså i Nordjurs... Katten står ikke som savnet eller noget, og dyrlægen siger at familien er flyttet, og de har ikke givete t nyt nummer...
Hvad synes I vi skal gøre?
Idag hentede en af børnenes forældre katten og har den hjemme hos sog fordi de synes det er synd for den... Men det kan jo ogsp være familien er flyttet til skoven... men synes godt nok det er mærekligt at den er ude i regnvejr, og a denaltid er der...
Hvad synes I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fundet kat/forsvundet??
  • #1   10. nov 2009 Hvis katten er ved godt huld, så bor den sikkert i nærheden - og så vil dens ejere vel efterlyse den på DB og i katteregister (der er to registre).
    Så jeg synes at dem der har taget katten med hjem bør tjekke DB, Katteregistre, og desuden selv sætte opslag op i området og fremlyse på DB.

    Det er noget rod, når folk ikke sørger for korrekt registrering af deres katte. Men det KAN (også noget rod) forekomme, at der er to katte med ens øremærker.


  • #2   11. nov 2009 Hvis man kan se ejers navn og tlf nr i registret kan man evt prøve at slå det op på krak eller de gule sider og se om de skulle være der med en evt ny adresse.

  • #3   11. nov 2009 De fleste katte vil tigge foder, også selvom de er mætte smiley Men hvis den ser ren og pæn ud, så tvivler jeg på den ikke har nogen ejer smiley

  • #4   15. nov 2009 Jeg gik selv på katteregister og fandt den via øremærket, og har stod farverne på katten og de passede...
    De ringede til dyrlægen med øremærket, og han fandt ardressen som var i skanderborg, telefonnummeret var også i skanderborg, og de havde ikke ændret det... På katteregister står katten ikke som efterlyst... Synes bare det er utroligt at den ikke er meldt savnet! Det vile jeg gøre som det første hvis min kat var væk... Men nu bor den hos et af børnene, og så må ejerne jo efterlyse den, hvis den er savnet...


  • #5   15. nov 2009 hvis i ved hvem ejeren er kunne i jo kontakte dem smiley

  • #6   15. nov 2009 hvor sku vi vide fra hvem ejeren er?

  • #7   15. nov 2009 "telefonnummeret var også i skanderborg" ring til dem, når de står som ejeren

  • #8   15. nov 2009 Har dyrlægen ikke kontaktet den person, der står som ejer? :S

  • #9   16. nov 2009 Vi lever i den digitale verden, dvs. at når man flytter til den anden ende af landet beholder man sit tlf. nr.
    Så få fat i dyrlægen igen og prøv at ringe til nummeret.


  • #10   16. nov 2009 Ellers hvis katten er solgt og ikke omregistreret kan det være at de har nummeret på nye ejere

  • #11   17. nov 2009 Nu ringede jeg til dyrlægen igrå, og nummeret de har opgivet eksisterer ikk mere, da det var en fastnettelefon, og det kan ikke ringes op.
    Hun sagde at de har ønsket af deres navn skal være hemmeligt, så det kan vi selvfølgelig ikke få, men hun havde søgt pånavnet (det var et almindeligt navn) på krak her i omegnen, men der er ingen der hedder det..
    Katten er ikke meldt savnet, og der er ikke noget nyt nummer til ejerne... Synes det er en mærkelig historie...


  • #12   17. nov 2009 *hun havde søgt pånavnet (det var et almindeligt navn) på krak her i omegnen, men der er ingen der hedder det.*.

    Det var nok smart, hvis hun også søgte på navnet i Skanderborg, hvor katten oprindeligt var registreret - den kan jo være hoppet ind i en bil og kommet langt væk.

    Nå, men hvis ejerene savner katten, så må de selv gøre en indsats for at melde den efterlyst. Hvis dem der har taget katten med hjem er internesseret i at beholde den, så synes de skulle få katteregistret til at registrere katten i deres navn. (det kan nok bøvle lidt, men er muligt)


  • #13   17. nov 2009 Tinka: Jeg er næsten sikker på at hun sagde at hun havde søgt på adressen i skanderborg, for at få et nyt nummer, og der sagde de at de ikke kendte til katten... Nu har jeg prøvet at søge under kattens navn og se skrive til dem der har en der ligner ham.

  • #14   17. nov 2009 Ja, så har I da snart gjort hvad I kan (hvilket jeg i hvert fald ville være evigt taknemmelig for, hvis det var min kat).


  • #15   18. nov 2009 Ja, dyrlægedamen sagde også at hun havde gjort alt hun lige kunne komme i tanke om, så der er ikke mere at gøre:-)

Kommentér på:
fundet kat/forsvundet??

Annonce