{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Nu kan jeg bare ikke mere.. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her , er lige kommet hjem fra en 12 timers vagt og er fuldstændig grædefærdig. Endnu en gang er jeg kommet hjem til at en af mine 3 sterreliserede hunkatte har pisset i sengen. Det er enten sengen eller hundekurven eller vasketøjskurven., Jeg kan bare ikke mere nu! Der er 3 mulige løsninger som jeg ser det: Aflivning, omplacering eller..ja det ved jeg ikke. De er indekatte men det hjælper vel ikke engang hvis de kunne komme ud...

Er bare så ked af det , træt af det og jeg orker ikke mere. Har kæmpet med det her i snart 4 år.. og nu kan jeg bare ikke mere!!!
Jeg elsker mine dyr men hvad fanden skal jeg stille op???!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu kan jeg bare ikke mere..
  • #2   11. dec 2009 Der kan være rigtig mange grunde tíl det, og der er også oprettet mange tråde omkring det på det sidste må man sige.

    Er dine katte steriliserede?
    Hvordan går de i flokken?
    Er de alle tjekket for urinvejsinfektioner?
    Hvordan ser kattebakken ud? Hvor ofte bliver den renset? Hvor mange har du?
    Du skriver at du har været på 12 timers vagt, det kan være så simpelt som protest over at du er så lang tid væk fra dem.
    Bruger de også bakken, eller KUN dine dyner? og tisser de andre steder?


  • #4   11. dec 2009 har den/de som tisser, nogensinde været udekatte før? For jo, så kan det godt være der problemet er.

  • #5   11. dec 2009 Hvad siger dyrlægen? Og er der tjekket for slap blærer

  • #7   11. dec 2009 Karina H - hvis det ikker blevet tjekket kan katten jo godt fejle noget i længere tid

  • #9   11. dec 2009 Min gjorde det samme, det gik væk da hun blev udekat.

    Hun var uden tvivl streset.


  • #10   11. dec 2009 Jeg kender det kun alt for godt!
    Perle Puf var også urenlig i 1½ års tid, før det er lykkes mig at få has på det! Det har også taget mange dyrlægeregninger og udgifter til Feliway og Zylkene, men det er lykkedes! Hendes urenlighed skyldtes både noget fysisk og psykisk - hun har et sart sind og er en noget utryg kat i sig selv; her har Zylkene gjort hele forskellen! OG jeg har også arbejdet meget med mig selv, for jeg har haft en tendens til at være meget utålmodig, urolig og til tider opfarende, hvad der kun har bidraget til hendes nervøsitet. Nu har vi begge fundet ro, og hun har det så godt!

    (Katten tisser både, hvis den vil gøre dig opmærksom på, at der er noget galt (fysisk og/eller psykisk), og hvis den prøver at gøre sig selv tryg, da den forbinder sin egen urin med tryghed).

    Desuden har hun også problemer med urinvejene - efter hendes sterilisation begyndte hun at få problemer med udflåd, urenlighed, smerter i maveregionen og generel utilpashed. Vi har prøvet mange ting for at komme problemet til livs, da det bliver/blev (forhåbentlig er det slut, men det kan kun tiden vise) ved med at vende tilbage, trods gentagne antibiotikakure og specialfoder. Nu får hun Hills s/d og tilsyneladende virker det (7-9-13!)!

    Så der er nok ikke nogen let løsning på dit problem - men hvis det skyldes en psykisk tilstand, vil det jo kun være endnu mere synd for katten at blive sendt videre, og hvad nu hvis næste ejer også giver op!

    Prøv at få katten(e - hvis du ikke ved, hvilken af dem, der er urenlig, medmindre problemet har spredt sig) undersøgt ved dyrlægen og få bekræftet eller udelukket en infektion - det kan jo sagtens vende tilbage, som min historie med Perle Puf også viser.

    Desuden kan det være svært nu, hvor det har stået på så længe, for som det også bliver nævnt ovenover, kan det være blevet en vane! Men du er nødt til at finde ro inde i dig selv - og så ellers tage én ting ad gangen og gå efter udelukkelsesmetoden. Det kræver noget af en indsats, men det er det hele værd, når man får en glad og velfungerende katteflok ud af det!! :o)


  • #11   11. dec 2009 DK misling:
    Er dine katte steriliserede? - ja alle 3.
    Hvordan går de i flokken? - Fint de har ingen indbyrdes kvaler og har det godt med hinanden.
    Er de alle tjekket for urinvejsinfektioner? - ja den er negativ.
    Hvordan ser kattebakken ud? Hvor ofte bliver den renset? Hvor mange har du? - 1 stor kattebakke der bliver renset 1 gang om dagen..

    Du skriver at du har været på 12 timers vagt, det kan være så simpelt som protest over at du er så lang tid væk fra dem. - det er faktisk ikke umuligt. Da det som regl er når jeg er væk eller lige kommer hjem...
    Bruger de også bakken, eller KUN dine dyner? og tisser de andre steder? - De bruger bakken og så af og til min dyne eller hundekurven.

    Therese: Nu du siger det... vi har faktisk ikke haft problemet siden vi skiftede hundekurven for 2 mdr siden men i forgårs havde min udlejer været i mit hus uden jeg var hjemme (uden tilladelse) og det har gjort jeg har fået lidt noia på derhjemme..ikke umuligt de lure det...

    Vi skal flytte mandag og så får de en chance med en kattelem efter 3 uger..Det er et hus de trivedes rigtig godt i vi skal tilbage til så kan håbe der kommer ro på efter det. Og det er netop pga situationen med udlejeren vi flytter.



  • #12   11. dec 2009 Ziva gør det nogen gange i hundekurven, tror det er noget dominans halløj, men vasker jo bare tæppet, hvad med at nægte dine katte adgang til soveværelset, så er det i det mindste ik sengen det går ud over

  • #13   11. dec 2009 Jeg ville også prøve med flere bakker - mine tre katte har to, men den ene er en maxibakke på størrelse med et babybadekar. De bruger faktisk alle tre den ene til bimmelim og den anden til bummelum, som Natascha udtrykker det ;o)

    Når du nu flytter, ville jeg købe en Feliway til stikkontakten og sætte op i det nye hus så hurtigt som muligt. Det kan gøre dem mere trygge og hurtigere end ellers og måske kan det forhindre, at de går igang med at reagere på flytningen med urenlighed.

    Og ja, katte lurer meget hurtigt vores sindstilstand, da de er meget sensitive dyr. Har man urolige dyr, kan det derfor godt være en god idé først at kigge på sig selv ;o)

    Jeg tvivler dog på, at kattene tisser i protest - de kan ikke forstå, at du forbinder deres urin med noget ulækkert; de ser det som noget trygt, da det lugter af dem selv. De kan måske have været utrygge, fordi du har været hjemmefra så længe, og derfor tisset i dynen.

    Katte tisser aldrig ved siden af for at straffe deres ejere!


  • #15   11. dec 2009 Jeg vil lige tilføje, at hvis/når du vasker deres urin af, så er der en rigtig god idé at sprøjte med lidt Feliway bagefter, for ellers fjerner du den "trygge" lugt - på den måde tilføjer du lidt tryghed igen ;o)

  • #16   11. dec 2009 virker det der filiway rent faktisk?

  • #17   11. dec 2009 Natascha: nej det er fordi det er i værksat. smiley Styrtede ud og købte ekstra bakker inden jeg skulle på arbejde igen. smiley
    Soveværelset kan jeg ikke lukke af da det er en del af stuen (lidt svært at forklare, men flytter jo så mandag og DER kan jeg lukke døren).


  • #18   11. dec 2009 Ja, Feliway har haft en virkelig god virkning på Perle Puf, og jeg har også hørt om mange andre, der har haft gavn af det. Det er jo en efterligning af kattens dufthormoner, som virker beroligende på dem. Det er dem, de afsætter, når de gnider deres hoveder op ad ting og sager (og os ;o)).
    Der er måske nogle, der ikke har den store effekt på - måske fordi, der har været noget andet og/eller mere galt, end Feliway kunne klare.


  • #19   25. dec 2009 OPDATERING: Nå det hjalp ikke at få en kattebakke mere..feliway hjalp heller ikke..tilgengæld hjalp det at flytte!
    Jeg fandt ud af at min udlejer i huset kom og gik i huset når jeg ikke var hjemme. Og opførte sig generelt som om hun boede der. Dette har skræmt misserne fra vid og sans og derfor valgte de som de gjorde.

    Stakkels kræ. Men nu er vi flyttet tilbage i et hus vi har boet i før og de er igen søde, velafbalancerede og trygge.


  • #20   25. dec 2009 Sarah G det var dejligt at høre at du har fået gjort kål på problemet.... Lyder dog røvubehageligt at udlejeren kom og gik som det passede ham... Det problem har jeg også selv en gang haft... det er bare ikke rart.

    Nu er problemet jo løst, men vil da lige tilføje jeg har haft rigtig gode erfaringer med Feliway på spray smiley


Kommentér på:
Nu kan jeg bare ikke mere..

Annonce