{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.020 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Tilmeldt:
29. jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Katten skraber på gulvet {{forumTopicSubject}}

Jeg har overtaget en kat fra en kammerat, da den ikke kunne være i fred for de andre katte og hunden.
Men hun har fået sig en underlig vane med at skrabe på gulvet overalt, hvilket er irreterende, da hun ikke helt har styr på kløerne, og derfor kradser i gulvet og sætter mærker.
Hun skraber ikke ligesom jeg kan læse mig til i en del posts, omkring maden for at "dække" det til, og hun har aldrig nogen sinde skrabet på gulvet der hvor hun boede før.
Hun har det med at skrabe på gulvet de steder hun gerne vil ligge, samt andre steder, som under sofaen, under bordet, under sengen og omkring sengen. Hvis jeg afbryder hende i hendes skraben, så render hun straks ud og skraber ved kattebakken bagefter.

Er der noget man kan gøre for at få hende til at holde op med at skrabe over det hele?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten skraber på gulvet
  • #1   29. jan 2010 tag hende et smut til dyrlæge og få klippet hendes klør. Det kan jo være de er for lange og at hun skraber fordi det irreterer hende.

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   29. jan 2010 ulla P -> Hun skraber som regel EFTER hun har lagt et sted.

    Stine P -> Hvis min kat får noget hun godt kan lide, viser hun det ved at "ælte", hvilket hun altid har gjort.

    Men kan prøve at få hendes kløer klippet, skal bare ud på en mindre køretur med hende så, da dyrlægen her i byen har sindsygt dyre priser iforhold til hvad mine forældres dyrlæge tager (næsten 500kr ekstra for en sterilisering f.eks)


  • Rikke H
    Rikke H Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   30. jan 2010 Min unge hankat gør det også når han har spist/drukket samt når han har været på bakken. Ofte spinder han samtidigt.

Kommentér på:
Katten skraber på gulvet

Annonce