{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Fremlysning af RØDSTRIBET kat på Fyn {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg bor i Hundstrup, Vester Skerninge på fyn.
Der har de sidste tre dage kommet en flot rød hankat her og opholdt sig rigtig meget ude foran vores dør på alle tider af døgnet. Den er ikke øre mærket og har heller ingen halsbånd. Den er utrolig kontakt søgende og kælen. Virker som om den tror at den bor hos os og bare venter på at blvie lukket ind.
Den har siddet meget ude ved døren men efter vi åbnede garagen gik den derind og lagde sig på en stol igår middags, onsdag og da jeg kom fra arbejde lå den der stadig.
Det er en rød stribet hankat. Måske den er kastrat. Jeg er faktisk i tvil. Den har noget bagved, men det er småt syntes jeg. :o)
Jeg lægger lige billeder ind af den i mit album.
Jeg har smidt fremlysninger med billede af den i nogen postkasser i nærheden og opslag ved brugsen og vil dele flere rundt idag torsdag.
DEn ligner en der savner sin familien. Men der er en som bor længere nede af vejen som gerne vil have den hvis ikke jeg finder ejer. Og jeg satser også på hun får den hjem i pleje indtil en ejer forhåbentlig kontakter mig, Jeg kan desværre ikke selv tage den til mig da jeg har 6 katte og den ene var en hittemis jeg tog ind i sommers og vores gamle hankat har først nu efter 5 måneder accepteret de andre nyankomne. SÅ det ville ikke være fair over for ham. men hvis ikke den venlige dame havde meldt sig ville jeg have sørget for at den kom på internat.
Den ser sund og rask ud og i fin stand.
Tænker der må være nogen som savner den.
Jeg har tjekket på dyrenes beskyttelse men der er ingen der savner den. Men vil fremlyse den der også.
Den har nu fået en bunker tæpper ud i garagen og mad og vand og idag torsdag håber jeg der er nogen som ringer, ellers kommer den ned til den kvinde som gerne vil tage sig af den.

Jeg har prøvet at mærke efter om der skulle være en chip. Kan ikke sige 100 procent sikkert at den ikke har, men kunne ikke mærke nogen. Vores egen katte er chip mærket og jeg kan godt mærke chippen.

Hvor ville det være rart hvis alle sørgede for at deres fritgående dyr var mærket af en eller anden art så man kunne finde frem til ejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremlysning af RØDSTRIBET kat på Fyn
  • #1   11. feb 2010 man kan da ikke mærke chippen kan man? har jeg aldrig kunnet... men prøv da at aflevere den til falck de har vist sådan en chipting så de kan læse hvem ejeren er...hvis der er en chip altså.



  • #3   11. feb 2010 Tager den ned til min dyrlæge om lidt og får den tjekket for chip. jo skal nok sætte flere sedler op med den også inde på dyrenes beskyttelse.
    Nej det med at mærke chip er ikke helt nemt alligevel, men det er den ene kat jeg kan mærkde den på. ikke de andre. jo forleden kunne jeg mærke den på en af de andre men kunne ikke finde hvor det var igår, så håber den er chippet. Og så kan dyrlæge jo nok se om den er kastrat.

    Men der er en dame nede af vejen som vil tage den ind og pleje den indtil der er en ejer og hvis ikke, så beholder hun den.
    Ellers så havde jeg også ringet til kattens værn i svendborg, men de er jo sikkert booket op både der og alle andre steder, så jeg er da glad for at der er en som gerne vil tage sig af den, for hun skulle i forvejen have en ny.
    Den lå også i garagen nu her da jeg var ude og kigge. Den er glad og meget tillids fuld, så jeg håber at den venlige dame når at komme forbi idag og hente den :o) , hvis ikke der er en ejer der lige melder sig.
    Kan ikke lade være med at tænke på, når den er så tillidsfuld om den kan være kommet med en bil, så den kan være langt væk hjemmefra.
    Ja eller om den simpelthen kan være forladt.
    Har også tænkt på faret vild, men er katte ellers ikke ret gode til at finde hjem igen.

    Nå jeg må have ssat frem fremlysninger op.
    Jeg håber den er chippet.


  • #4   11. feb 2010 nej man kan ikke mærke chippen, da den er MEGET lille

  • #6   11. feb 2010 Ja jeg har lige været ved dyrlægen med den for at tjekke chip. Øv den er ikke chippet og den er heller ikke kastreret. Den er bare så sød og kærlig. SÅ hvor end jeg gerne ville give den et hjem her så går det ikke. Jeg må tage hensyn til vores gamle dreng . Tog jo også en hittemis til mig i september som stadig lige får et par små øretæver engang imellem af den gamle, men ikke noget alvorligt. Tror bare lige han skal vise han er bossen. :o)
    Jo den har et hjem i vente længere nede af vejen hvis ikke jeg kan finde ejer. SÅ vil ikke belemre kattens værn eller andre, da de jo nok har rigeligt med katte som folk ikke længere vil eller kan have.
    Ja man ser jo også folk som bare smider deres katte ud af bilen og køre videre. Det har jeg da tænkt på om har været skæbnene for den hittemis LUcky vi fandt max 10 uger gammel her i september.
    Nå men nu har jeg sat fremlytsning i dyrenes beskyttelse og vil også i ulbølle brugs og vester åby. Men når katten ikke er kastreret så kan det jo tænkes den er på damejagt. De sagde ude ved dyrlægen at det er nu at hunkattene kommer i løbetid, så han kan være kommet langt hjemmefra.
    Så hvis nogen på fyn, ja eller hele landet lige vil lægge mærke til om nogen går og savner sådan en rød dreng, så må de endelig sige til :o)


  • #8   11. feb 2010 Okay må jeg da lige se på angående blå avis og gul og gratis.
    Uha altså folk er så onde. gpodt i fik den mis redet :o)
    Ja jeg har foreslået det kunne være en god ide lige at få den neutraliseret :o) Hvis altså der ikke kommer en som siger de er ejer :o)


  • #10   11. feb 2010 vi fik også en tilløber på arbejde i efteråret, tog en måneds tid før vi fandt ejeren (som var en bondemand der boede et par km væk over marken). og da han kom og så hvor dejliget han havde det hos os valgte han at forære ham til os smiley

  • #12   11. feb 2010 rigtig meget han er bare super dejlig smiley



  • #13   12. feb 2010 Der ringede en kvinde idag kort efter jeg havde fremlyst hm på dyrenes beskyttelse. Hun bor 15 km væk og hun sagde det ligende meget hendes kat. Jeg var så på arbejde men sagde hun kunne køre ud og tjekke om det var hendes, da den nok var i garagen. Hun sagde den lignede godt nok meget, men hun sagde at deres var større. Men den har været væk i halvanden måned så jeg tænker den kan have tabt sig. Lyder til hun er lidt i tvivl for som sagt den ligner en del. Hun har også sendt nogen billeder med de er kun fra siden, så jeg kan ikke helt vurdere. Men har prøvet at studere mønster, men jeg er nødt til at se missen i garagen fra siden imorgen fredag , da hendes billeder er taget fra siden. Jeg blev så glad og tænkte Yes. Hun håbede jo selvfølgelig også. Men må lige snakke videre med hende. For skal være helt sikrer på om det er hendes, for ellers så kommer han ned til den dame længere nede afvejen.

    Den kat hun savner boede sammen med en anden kat. Tror i de vil kunne kende hinanden de to. Hun har nemlig også snakket om at prøve at tage den hjem og se om der måske er noget der demre. Jeg må sige den ligner meget med de billeder, men den her i garagen ser lidt mørkere ud i pelsen, men hendes var også helt lys da hun fik den og den er så blevet mørkere. Men da jeg fortalte hvordan den var. Altså utrolig kælen og meget tillidsfuld og ikke bange for biler, for den var ligeglad når jeg kørte ind igaragen. Den flygtede ikke. Og hendes savnede mis er nemlig også sådan. Så mange ting kunne pege på det kunne være den. Hun var ellers sikker på hun ville kunne genkende den, men hun kom i tvivl da hun så den. Det er godt nok frustrerende. Men jeg må jo se. Jeg fortsætter fremlysning og så må jeg se hvad vi finder ud af. Det vigtigste lige nu syntes jeg er at der er en i nærheden som kan tage den ind. Men den har fået en kattehule med tæpper den putter sig i. Og rigelig med mad og vand. Den står heller ikke længere ude ved døren, efter den har fået garagen :o)
    Jeg har vurderet den til at være et år den der er her. Og hendes er 15 måneder. Den her er ikke mærket af nogen art eller kasteret. Hendes er heller ikke, men det skulle den , men så var det den forsvandt. 15 km er langt væk, men ikke en umulighed. Den har jo haft lang tid til det og hvem ved om den er gået ind i en bil, da den jo slet ikke er bange for biler.


Kommentér på:
Fremlysning af RØDSTRIBET kat på Fyn

Annonce