{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

killinger mistet missemor {{forumTopicSubject}}

Min moster har 3 små killinger på knap 5 uger, som har mistet deres missemor ;( De giver dem selv mælk med sutteflaske (og vand mod hård mave). Men hvordan gør man sådan nogle små renlige? De sutter også på hinandens kønsorganer, kan man gøre noget ved det?
De har andre katte i huset, men de er ikke interesseret i de små, da den ene er killing, en han og så er der en ung hunkat.
Kunne meget godt tænke at høre fra jer, hvis i har nogle gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger mistet missemor
  • #1   14. maj 2010 Nu siger du mælk, jeg håber at du mener modermælkserstatning til killinger. Prøv at undersøg om der er en ammekat i nærheden eller kontakt evt internater/kattehjem eller hittekat

  • #4   14. maj 2010 Altså du behøver faktisk ikke at give dem sutteflaske, de kan sagtens drikke mme af en underkop eller lignende - og som Lotte også skriver, så skal de altså også have fast føde - du kan evt bløde tørkost op i mme - eller også vådfoder (dåsemad) som du lige maser ud med en gafel, og overhælder/blander op med mme.

    Både tørfoder og vådfoder skal naturligvis være specielt til killinger smiley

    Du kan sagtens redde killingerne smiley Min kat Rosa var 5½ uge gammel, da jeg fik hende hjem til mig - Nu er hun 2 år gammel, og skal selv have killinger om en uges tid smiley


  • #5   14. maj 2010 ja det er modermælkserstatning de får. Men de kan ikke få alm. foder endnu pga. af dårlig mave, altså hård mave. Dyrlægen sagde de skulle vente med fast foder, til maven blev i orden igen

  • #7   14. maj 2010 Lise..

    Jeg har også katte der ikke har haft deres mor, og det har gået fint, men når de blir ældre kan de få meget speciel adfærd-urenlighed-aggresivitet osv

    Hvis de andre katte ikke opdrager på dem, ville jeg tænke mig om en ekstra gang. Desuden er det nu helt lovligt at tage killinger til sig når der ikke er en ammekat ??


  • #8   15. maj 2010 Sutteri på hinanden behøver ikke at være pga. at de er mere sultne , killinger har et suttebehov. Køb et stykke kunstigt lammeskind , det elsker mine killinger at putte i og sutte på.

    Men selvfølgelig skal de have rigtig mad, killinger på over 5 uger får ikke nok til deres mave at arbejde med hvis de kun får mælk.

    Killingefoder opblødt - tørt
    Kogt fisk og kylling , serveres sammmen med noget af kogevandet
    A38 - er godt til dårlige maver - hård eller tynd , det hjælper begge veje.


  • #9   15. maj 2010
    Mange tak for hjælpen alle sammen. Det med det kogte kylling, torsk og A38 samt kunstigt lammeskind vil jeg prøve at give videre smiley


Kommentér på:
killinger mistet missemor

Annonce