{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  korthåret Maine Coon???
  • #1   7. jun 2010 Hvad mener du med kort håret..

    Men nope, Maine Coon er semi langhåret


  • #2   7. jun 2010 okay. hvad er semi langhåret?

    jeg knder ikke så meget til Maine Coon katte. men min veninde fortalte mig at hendes venindes Maine Coon er kort håret. og det kunne jg ikke få til at hænge sammen. men vile lige høer om de fåes i korthåret.


  • #3   7. jun 2010 Så er det ikke ren main coon smiley
    Main coon katte er meget langhåret.


  • #4   7. jun 2010 Findes ikke smiley

  • #5   7. jun 2010 okay. bare iordne.
    hvis det nu er en halv Maine Coon og en huskat så kan den godt væer kort? smiley

    nu vor vi lige snakke Maine Coon, hvis den er halv skal den så have samme spicale foder om en ren Maine Coon?


  • #6   7. jun 2010 Det er en god ide at købe foder hos din dyrlæge smiley
    De kan vejlede dig til det helt rigtige foder


  • #7   7. jun 2010 okay tak for det. ved hun får noget spicel foder nu her. er der ellers noget jeg skal tage hensyn til når den skal være inde kat? fx som klatter træ, huler osv. opdravlse

  • #8   7. jun 2010 Du skal ihvertfald fortsætte på det foder hun får nu.
    Og så skal hun have noget foder som passer til indekatte.
    Og ja, hun skal have noget hun kan krasse klør i, så du slipper for hun gør det i sofaen smiley


  • #9   7. jun 2010 okay, takker for dine svar. jeg her læst en bog om Maine Coon katte med det gav ikke så meget mening for mig da jeg læste lidt skit. og ville jo gerne væer forberet på hvordan og hvor ledes men passe og pleje så hun får det godt smiley

  • #10   7. jun 2010 Husk også kattegræs når nu hun skal være indekat

  • #11   7. jun 2010 hvad er det? noget hun skal spise eller

  • #12   7. jun 2010 Bruger aldrig kattegræs og mine er indekatte. Hairballcontrol fra Royal Canin er nok. Jeg har aldrig haft en kat der gad æde det, så det er penge ud af vinduet og absolut ikke en nødvendighed

  • #13   7. jun 2010 Hvis du gerne vil have en maine coon kat pga deres væremåde og udsedne, så ville jeg købe en ren maine coon. De er så dejlige og meget specielle, ville være synd ikke at få det hele med.

  • #14   7. jun 2010 er helt enig Maria. Det er med blandingskatte som med blandingshunde at man aldrig helt ved hvad man får.

  • #15   7. jun 2010 hvor irritere det mig bare at ordet korthåret maine coon findes, eller at det overhoved bliver brugt. Det er takket være folk der bare avler på kryds og tværs!
    sorry, det var lige lidt galde:)


  • #16   7. jun 2010 Marianne --> Fordi dine katte ikke gider spise det, er det jo ikke ens betydene med det er penge ud ad vinduet smiley

    Min Mc, og min gamle huskat, havde MEGET stor glæde af det smiley !


  • #17   7. jun 2010 Og kattegræs er så de kan få hårdboller op smiley

  • #18   7. jun 2010 det var ikke meningn at det skulde væer noget ondt eller noget i den stil. og om det er en blanding eller ikke. ville nu sige at blandins dyr kan væer lige så søde og dejlig som ren raser. katte er ikke min stærke side, men det er hunde og hest i sted.
    men lige meget. mit spørsmål gik på om der findes ren racet Maine Coon der er korthåret.

    og ang katte græs, så kan jegfå noget af min farmor og ville hun have det så får hun det og ville hun ikke så laver jeg det til bage.


  • #19   7. jun 2010 Hvis det er en korthåret "maine coon" er det fordi det enten overhovedet ikke er en maine coon eller den er et mix mellem en korthåret kat og en langhåret kat (om det så er ren eller ej er så en anden ting :P) ..jeg mener jeg har læst at begge forældre skal være bære af langhårs genet for at kunne få langhårede killinger (er ikke 100% sikker. Der er sikkert andre herinde som er bedrevidende på det område) - men ren maine coon er det i hvert fald ikke smiley
    Jeg har også set en maine coon blanding som var korthåret. Pelsen virkede noget tykkere end på en normal huskat og var noget større - men størrelsen kan jo også bare være et tilfælde da man kan få store huskatte.


  • #20   7. jun 2010 okay takker for dit svar anja N. og til ula p. takker også dig.

    og til jer ander skal i også have tak for jres svar det var nogle fine svar og det her jeg skrevet ned så jeg kan finde den ratte kat.


  • #21   7. jun 2010 I steder for kattegræs, så køb stuebambus i din blomsterhandel....det kan du tro de godt kan li.....mine persere og huskatte er vilde med det
    ønsker dig held og lykke med at finde den helt rigtige kat

    (og ja, begge forældre skal bære langhårsgenet for at killingerne bliver langhårede eller semi langhårede, har lige været på genetik kursus....meget spændende)


  • #23   8. jun 2010 jeg takker mange gange for jers svar. men jeg ved enlig ikke hvordan en Maine Coon er, da det er min kæreste der ønsker sig en. for mig ville en alm hus kaf være helt fin. men da jeg her hest som jeg brænder for så ville han også gerne have den kat han brænder for, og der er jo fir nok. smiley smiler men hvad skal jeg kigge efet ved dem? noget spicelt eller noget?

  • #24   8. jun 2010 Så er det vel din kærestes opgave at sætte sig ind i, hvilken kat han brænder for smiley Der findes en bog om Maine Coon, den kunne han starte med at læse.


  • #26   10. jun 2010 Amigo * vi må kun have 1 kat og det skal væer inde kat det står i vores lejekontrakt fra fores boligselskab. så der er ikke så meget at gøre der. men jo selvfølig har han læst om racen. men da jeg er dårlig til at læse, og jeg gerne ville vide noget så er min måde at spøre her inde, da det tit er nemmer at læse. smiley
    nu er der nok nogle der ville stegle helt vildt men for mig er en kat en kat. jeg har væer omgivet af katte siden jeg blev født da min farmor har haft kat, og har kat i nu. men det har væer alm huskat eller persisk angora kat. Men slevfølig hvis hun skal have noget spicelt så får hun det. mine dyr for det beste af det beste da minder ikke kan gøer det smiley smiler. elsker mine dyr s der for prøver jeg også at finde ud af så meget så muligt og man kan altid læer noget nyt.


  • #28   10. jun 2010 Christina, der findes kun 1 slags angora, nemlig tyrkisk angora. Den anden hedder "bare" perser. Men der er kæmpestor forskel på pelsplejen på de 2 racer. Den tyrkiske angora kræver stort set ingen pelspleje mens perseren skal friseres/børste hver dag. Sindet er osse meget forskelligt, angoraen snakker meget blandt andet.

  • #29   10. jun 2010 jeg ved bare at det er det hun har kaldt dem. så går ud fra at det er regtigt. og ja det var MEGET pels pleje i de 2 her jeg fået afvide.

  • #30   10. jun 2010 hun har væer alene kat før. så det skulde ikke væer noget problem.

  • #31   10. jun 2010 Så er det en Perser og ikke en angora. En Tyrkisk angora pels er helt anderledes og meget nem

  • Sussanne O
    Sussanne O Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #32   9. sep 2014 Hej smiley
    Er det 4igtigt at det kan tage lidt tid, hos main coon til at pelsen bliver rigtig lang?
    Fordi jeg har en, den må være 15 uger nu, den har fået de der strit hår på ørene, men pelsen er ikke blevet lang endnu


Kommentér på:
korthåret Maine Coon???

Annonce