{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

Fra ligger sig alt ansvar... {{forumTopicSubject}}

Jeg har i den sidste tid ledt her inde efter en killing til min veninde som desværre købte to ellers så "fine og raske" killinger hos en ældre dame.
Det hele startede med at de to hun reseverede var TO piger, hun fuldte dem hver uge med billeder og en masse snak. Dagen kom hvor hun (min veninde) endelig skulle hente sine to små guldklumper. Opdrætter siger, jeg tror den ene er en dreng.. Min veninde havde forelsket sig sådan i de to at hun valgte at tage ham selvom han nok ikke var den hunkat hun havde fået lovning på.. Så må han jo kastreres når den tid kommer. Glæden var stor da de kom hjem.
Han killingen sov stort set konstant efter de kom hjem, hvor hunkillingen synes det hele var meget spændende, og fuldte min veninde rundt overalt mens den anden sov. Min veninde tænkte ikke videre over at hankillingen sov, der havde jo været rigtig mange intryk hele dagen, flytning, køreturen i bilen og nu et nyt hjem.
Dagene gik, hunkillingen legede var glad og ville snakke, hankillingen sov, spiste lidt, sov og gik på bakke. Nogen gange søgte han kontakt men ellers så sov han, da min veninde havde haft ham i 5dag, begynte han og hoste, og der var blod i hans opkast, hun kontaktede straks dyrlægen og fik tid dagen efter. Dyrlægen sagde at killingen (hannen) havde et meget højt blodtryk, høje nyre-lever tal. Fik taget afskillige blod/urin prøver. Og resutatet var at han ikke kunne reddes pga han unge alder. Han havde nyresvigt, medfødt nyrefejl. Så 6dage efter hun havde fået ham blev han aflivet. sorgen var stor.
Hun kontaktede opdrætter, og hun sagde " de fejlede ikke noget da de var her".. Killingerne var ikke blevet vacineret de skulle køber selv gøre, de er ikke blevet tilset af en dyrlæge, men opdrætter KUNNE se at de ikke fejlede noget med det blotte øje.... Min veninde spurgte om de kunne dele udgifterne til aflivningen, men nej det kunne der ikke være tale om...
Det er nu 14dage siden, og nu er hunkillingen begyndt at tabe sig, har mistet appetiten..
De har i dag været til dyrlægen og hun har en virus i munden der hedder CALICI VIRUS" En virus der smitter fra moderdyret hvis den har kontakt med andre katte mens den har killinger, opdrætters hunkatte går ude mens de har killinger inde. Og hvis moren til killingerne ikke er vacineret kan det skylles dette. Det skulle gøre ondt når se spiste. Det kan ikke helbredes, hun er nu på vådkost/skåne kost fra dyrlægen, killinge mælk og nu er der kun at håbe at hun kan få mad i sig, så hendes imunforsvar kunne komme op igen... Men intet er sikkert.
Opdrætter ønsker ikke at hjælpe med noget i denne sag.
Min veninde sagde her til aften at klare hunkillingen det ikke, Vil hun ikke have kat igen.... ;(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra ligger sig alt ansvar...
  • #1   2. jul 2010 Hvor er det da synd for din veninde og ikke mindst de stakkels katte.
    Nu skriver du opdrætter, er det en reg opdrætter ?? For så er der muligheder især hvis der er skrevet kontrakt, hvilket man er forpligtet til som reg opdrætter. Er hun ikke, så er der desværre ikke meget du eller din veninde kan gøre og slet ikke uden kontrakt.

    Jeg tvivler meget på at det er en reg opdrætter, det lyder ikke helt sådan. Det lyder til at være en vaskeægte Bybber, der bare skal lave nogle killinger og så tjene en skilling.
    Jeg vil altid anbefale at købe kat hos reg opdrætter, selv om der osse kan være brodne kar der. Men der er trods alt muligheder for at få dækket evt dyrlægeregninger, få penge tilbage eller anden aftale.

    Jeg kan godt forstå at din veninde er ulykkelig og måske har fået modvilje om at få en anden eller flere katte. Men det håber jeg med tiden går over. Mit råd vil være at hun så besøger opdrætteren for det giver et billede af forholdene


  • #2   2. jul 2010 sys det lyder som om der er noget med den oprætter som slet ikk stemmer smiley

  • #3   2. jul 2010 Ikke reg opdrætter, blandings killinger til billige penge. Det var ikke prisen min veninde faldt for men killingerne... Ja det er meget trist alt sammen.
    Og ja næste gang bliver det på kontrakt, og med langt bedre rettighedder hvis der sker noget, Veninde nævnte købeloven, af defekt vare inden for en uge.. det ville opdrætter eller katte avler heller ikke høre om.
    Jeg kalder det en opdrætter når man opdrætter et dyr, som man sælger.


  • #4   2. jul 2010 Nej hun sælger kun privat, fra mund til mund...

  • #8   3. jul 2010 Den viden, at carnitin-mangel kan skabe den slags fedtproblemer i kroppen, er absolut nyttig - måske den skulle deles med andre og flere katte-interesserede, fx gennem KatteMagasinet?

Kommentér på:
Fra ligger sig alt ansvar...

Annonce